Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hyper-V VM naar saved state brengen bij verbreken sessie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CornelisN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-01 12:33
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende, ik heb hier een Windows 10 VDI omgeving welke draait op 2 windows 2012 r2 hyper-v servers.
Nu wil ik eigenlijk dat als een gebruiker de sessie verbreekt de VM in een soort hibernation mode komt en zo dus geen resources gebruikt maar de gebruiker wel weer verder kan waar hij is gebleven. Nu heb ik begrepen dat hibernation niet mogelijk. Ik vroeg me daarom dus af of een vm naar een saved state kan worden gebracht als de sessie verbroken wordt.
Ik heb al een zoektocht op het internet ondernomen maar ik kom er niet echt uit en bedacht ik me om het hier eens te proberen.

Dus heeft iemand hier een oplossing voor? Ik sta ook open voor third party software.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CornelisN schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:47:
...
Ik heb al een zoektocht op het internet ondernomen...
Dan mis ik wel wat je wel/niet gevonden hebt en in hoeverre sites, zoals Microsoft, bepaalde best practices wel/niet nodig vinden of over welke genoemde termen je specifieke vragen hebt.

In zijn algemeenheid, zie ik geen enkel nut in "power saving" van VDI's. Ik kan me zo bedenken dat je al snel wordt geconfronteerd met corrupted userprofiles en dat je voor bepaalde S3-features ook je hosts moet aanpassen (wat dan meteen impact kan hebben op de hele omgeving/performance).

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 22-06-2016 12:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Waarom zou je dat willen, dan duurt aanmelden daarna alleen maar langer omdat je VM "wakker" moet worden.

Daarnaast zal Hyper-V gewoon het geheugen elders alloceren als dat nodig is. Dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Meekoh op 22-06-2016 12:54 ]

Computer says no

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als resources een issue is, waarom is dan gekozen voor VDI's op basis van Windows 10 en niet voor een RDS oplossing?

De userdensity per host is bij die laatste oplossing namelijk vele malen beter.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B