Hai Tweakers,
Ik heb een 30mbit abonnement van Tele2, waar ik altijd supertevreden mee ben geweest. Maar sinds ik mijn pc naar Windows 10 heb geupgraded, doet het internet heel raar:
Wat is het probleem?
- Elke paar minuten lijkt het internet uit te vallen
- Dit probleem ondervind ik alleen tijdens het browsen
- Hij laadt nieuwe pagina's dan niet. Chrome zegt dan dit of dat. Of hij laadt pagina's maar voor de helft.
- Streamen, gamen en downloaden gaat wel helemaal prima en soepel.
- Het probleem doet zich ook met IE en Mozilla voor
- Na een 10 of 20 seconden f5'en laadt de pagina wel probleemloos. Vijf minuten later begint hij weer te stotteren
- Dit probleem heb ik al een maand en kwam direct na een upgrade naar Windows 10. Mijn huisgenoot heeft het identieke probleem, ook direct sinds de upgrade naar Win10.
- Al mijn andere apparaten werken probleemloos
Wat voor spullen heb ik?
- Modem: CT-6373
- Mijn huisgenoot en ik zitten bekabeld vast
- Specs van mijn pc hierzo
- Specs van de pc van mijn huisgenoot hierzo
- En dus Windows 10 Pro (up to date).
Wat heb ik al geprobeerd?
- Tele2 platbellen
- Het modem meerdere keren resetten en terugzetten naar fabrieksinstellingen (Comtrend CT-6373)
- Het modem vervangen met een gloednieuwe, van het zelfde model
- KPN is langs geweest voor een lijntest, lijn is omgeprikt en wanddoos plus alle kabels zijn vervangen. Zij zagen geen probleem.
- Ik heb ipv6 uitgezet, dan lijkt het probleem minder frequent op te treden
- Als ik het probleem tegenkom, dan doe ik gelijk een dnsflush via de command prompt. Dan werkt hij direct weer, maar vijf minuten later zit ik weer vast.
- Firmware update zoeken voor het modem, maar die is er niet
- Me suf googlen, maar kon het probleem niet ergens anders vinden.
Heeft iemand enig idee wat de issue kan zijn? Het lijkt me sterk dat dit modem en Win10 niet samen gaan. Dan was het wel een bekende issue bij Tele2 geweest, maar zij staan ook voor een raadsel. Ik word er inmiddels wel goed krank van:)
Alvast bedankt voor jullie wijsheid!
Ik heb een 30mbit abonnement van Tele2, waar ik altijd supertevreden mee ben geweest. Maar sinds ik mijn pc naar Windows 10 heb geupgraded, doet het internet heel raar:
Wat is het probleem?
- Elke paar minuten lijkt het internet uit te vallen
- Dit probleem ondervind ik alleen tijdens het browsen
- Hij laadt nieuwe pagina's dan niet. Chrome zegt dan dit of dat. Of hij laadt pagina's maar voor de helft.
- Streamen, gamen en downloaden gaat wel helemaal prima en soepel.
- Het probleem doet zich ook met IE en Mozilla voor
- Na een 10 of 20 seconden f5'en laadt de pagina wel probleemloos. Vijf minuten later begint hij weer te stotteren
- Dit probleem heb ik al een maand en kwam direct na een upgrade naar Windows 10. Mijn huisgenoot heeft het identieke probleem, ook direct sinds de upgrade naar Win10.
- Al mijn andere apparaten werken probleemloos
Wat voor spullen heb ik?
- Modem: CT-6373
- Mijn huisgenoot en ik zitten bekabeld vast
- Specs van mijn pc hierzo
- Specs van de pc van mijn huisgenoot hierzo
- En dus Windows 10 Pro (up to date).
Wat heb ik al geprobeerd?
- Tele2 platbellen
- Het modem meerdere keren resetten en terugzetten naar fabrieksinstellingen (Comtrend CT-6373)
- Het modem vervangen met een gloednieuwe, van het zelfde model
- KPN is langs geweest voor een lijntest, lijn is omgeprikt en wanddoos plus alle kabels zijn vervangen. Zij zagen geen probleem.
- Ik heb ipv6 uitgezet, dan lijkt het probleem minder frequent op te treden
- Als ik het probleem tegenkom, dan doe ik gelijk een dnsflush via de command prompt. Dan werkt hij direct weer, maar vijf minuten later zit ik weer vast.
- Firmware update zoeken voor het modem, maar die is er niet
- Me suf googlen, maar kon het probleem niet ergens anders vinden.
Heeft iemand enig idee wat de issue kan zijn? Het lijkt me sterk dat dit modem en Win10 niet samen gaan. Dan was het wel een bekende issue bij Tele2 geweest, maar zij staan ook voor een raadsel. Ik word er inmiddels wel goed krank van:)
Alvast bedankt voor jullie wijsheid!