Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsikhetwist
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 09:32
Beste allen,

ik ben op zoek naar een blu ray speler voor mijn 4k, 3d tv. Ik heb hierbij een paar vragen waarvan sommige misschien voor zich spreken maar waar (opvallend?) weinig informatie over te vinden is.

- kunnen alle blu ray spelers 4k content afspelen? de price watch, hardware info of andere vergelijkingssites geven dit namelijk niet aan als optie.

- blu ray profiel (1, 1.1 of 2.0). ook geen optie om aan te vinken in pricewatch. volgens de site homecinemamagazine wel aan te raden om te nemen. klopt dit of voegt het weinig/niets toe?

- kabels. heb je voor 4k content per se hdmi 2.0 kabels nodig?

- zijn er nog andere zaken waar ik absoluut op moet letten?

Ik zie uit naar jullie reacties!

Beste antwoord (via Alsikhetwist op 22-06-2016 16:47)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ultra HD (4K) Blu-ray discs en spelers: alles dat je moet weten
alleen Ultra HD Blu-ray spelers kunnen Ultra HD Blu-ray discs afspelen.
Beide Ultra-HD spelers in de pricewatch ondersteunen ook 3D.

[ Voor 56% gewijzigd door frickY op 22-06-2016 12:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ultra HD (4K) Blu-ray discs en spelers: alles dat je moet weten
alleen Ultra HD Blu-ray spelers kunnen Ultra HD Blu-ray discs afspelen.
Beide Ultra-HD spelers in de pricewatch ondersteunen ook 3D.

[ Voor 56% gewijzigd door frickY op 22-06-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsikhetwist
Dank voor je reactie.
Uit de link blijkt in ieder geval dat alleen UHD blu ray spelers UHD discs kunnen afspelen.
prijs watch maakt dat onderscheid helaas niet (of ik klik verkeerde dingen aan). ik weet dus niet of er inmiddels meer merken/modellen zijn die UHD spelers hebben naast de 2 in de link genoemde modellen (Panasonic en Samsung zijn met respectievelijk de DMP-UB900 en de UBD-K8500 de eerste fabrikanten met een Ultra HD Blu-ray speler)

edit: ik moet iets verder naar beneden scholen bij optische drive type

[ Voor 8% gewijzigd door Alsikhetwist op 22-06-2016 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tenzij je geld teveel hebt (of haast), kan je ook de Xbox One S preorderen; kost de helft maar komt en heeft ook 4K UHD-speler aan boord.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsikhetwist
De Xbox is een interessante optie. Speelt hij ook 3d af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Alsikhetwist schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:13:
Ondanks dat ik vrij diep in de Xbox One zit, moet ik het antwoord op die vraag schuldig blijven. Desondanks, je kan geen BD-UHD certificaat krijgen voor een speler als 'ie niet zou voldoen aan 3D.

Ik durf het dus eenvoudigweg niet te zeggen dat de One S ook in 3D kan afspelen; persoonlijk (maar dat ben ik) zie ik echt 0 nut voor 3D en ondanks dat mijn huidige gewone TV en BD-speler het wel kunnen, heb ik het in 3 jaar echt maar 1x gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
MAX3400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:23:
[...]

Ondanks dat ik vrij diep in de Xbox One zit, moet ik het antwoord op die vraag schuldig blijven. Desondanks, je kan geen BD-UHD certificaat krijgen voor een speler als 'ie niet zou voldoen aan 3D.
3D heeft geen weg gevonden naar UHD Blu-Ray en is dan ook geen vereiste specificatie voor Blu-Ray spelers. Zo heeft de Samsung UBD-K8500 ook geen mogelijkheid om 3D Blu-Ray af te spelen. De Panasonic DMP-UB900 dan weer wel maar dit geldt dus alleen voor oudere en niet UHD Blu-Ray's.

3D is dus langzaam weer aan het verdwijnen. Logisch ook, want de meeste mensen gebruiken het zo goed als nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dimens schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:36:
[...]

3D heeft geen weg gevonden naar UHD Blu-Ray en is dan ook geen vereiste specificatie voor Blu-Ray spelers. Zo heeft de Samsung UBD-K8500 ook geen mogelijkheid om 3D Blu-Ray af te spelen. De Panasonic DMP-UB900 dan weer wel maar dit geldt dus alleen voor oudere en niet UHD Blu-Ray's.
Zo zie je maar; weer wat geleerd... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsikhetwist
[...]

3D is dus langzaam weer aan het verdwijnen. Logisch ook, want de meeste mensen gebruiken het zo goed als nooit.
Dank voor je extra toelichting.
ik zou het jammer vinden als 3d zou verdwijnen. ik kan passieve 3d wel waarderen en mijn kinderen helemaal. het was dus een bewuste keuze om een 3d tv te kopen.

Een collega wijst me op de playstation 4. Schijnt 3d en 4k te kunnen afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Alsikhetwist op 22-06-2016 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Alsikhetwist schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:42:
[...]

Een collega wijst me op de playstation 4. Schijnt 3d en 4k te kunnen afspelen.
Jouw collega vertelt de helft of je typt niet alles hier; de PS4.5 (codenaam Neo) zou inderdaad volgens de geruchten/verhalen 4K moeten kunnen doen. Dat gezegd hebbende; Sony heeft nog geen werkend exemplaar later zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:13
[...]

Ik heb ook een 3D projector en heb het 1 keer gebruikt.
Simpelweg omdat het bronbestand enkel in 3D te krijgen was en ik moest mijn 3D bril wel testen of die werkte uiteraard :X

Ik zou ook wachten, indien dat een optie is, op de X-Box One S / PS4 Neo om te kijken wat die doen.
Wel grappig btw... dat 3D aan het verdwijnen is en VR op aan het komen is. Al verwacht ikzelf dat dit een niche zal blijven of ook vrij snel weg zal zijn. Dat terwijl VR en 3D combineert echter natuurlijk wel leuk :+

[ Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 22-06-2016 17:22 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heftytastic
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 19:59
Alsikhetwist schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:13:
Ik heb zelf Panasonic 55CX700 TV en een Xbox One. Het afspelen van 3D blu rays met de normale Xbox One is geen enkel probleem. Bij mij schakelt de TV zelfs automatisch naar 3D weergave en de Xbox one kan ook omgaan me 3D subtitles. Het lijkt me dat dit niet veranderd als je een Xbox One S gebruikt.

Streamen van 3D content via de Plex app op de Xbox One kan ook mits je gebruik maakt van Half Sid-by-Side of Half Top-and-Bottom. Je dient alleen dan wel nog de subtitles om te zetten omdat Plex niet om kan gaan meet normale subtitles i.c.m. 3D video bestanden. Op het Plex forum is een uitleg te vinden over hoe je de subtitles gereed kan maken voor 3D video's.
Pagina: 1