Nieuwe Main-Desktop

Pagina: 1
Acties:

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:03
Mede-Tweakers,

Sinds enkele jaren maak ik gebruik van een Asus AIO systeem, deze trekt het helaas niet meer, teveel constante load op het systeem, dus vandaar dat ik graag het hele systeem wil gaan vervangen.

Om direct met de deur in huis te vallen, ik zit nog in de start-fase, oftewel, informatie-verzamel fase over hoe ik het allemaal ga aanpakken. Vandaar dat ik even alles hier deel, zodat ik eventueel op&aan-merkingen mag ontvangen over het uiteindelijke besluit.

Een extra reden dat ik nu over ga op een nieuw systeem is ook zakelijk, er moet (nouja, 'moet' is wat overdreven) wat uit gaan, dus een mooi systeem of naar de personen van de blauwe envelop, dan is het een makkelijke keuze.

Het systeem zal mijn basis-systeem worden waar 90% van de tijd gebruik van gemaakt zal worden. Heb 3 servers (NAS, Network Server en Algemene server) ernaast dat ik remote zal benaderen vanaf het main systeem, hier zullen geen veranderingen zijn.

Mijn main-focus is werken erop, workstation idee dus. Games draaien is een extra'tje als hobby. (Star Citizen & ARK en andere rustige spellen).

Even de vragenlijst en de samenstelling die ik gemaakt heb.

##############################################################

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken, VM's, meerdere OS'n draaien, Multi-monitors, Games (optioneel).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maxium is €15.000, echter hoe minder hoe beter. Hij zal op de B.V. gekocht worden dus €15.000 ex. btw.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is wat rand-apperatuur dat via USB loopt, PVC kaartprinter (Javelin J800i DS), Printer (Canon MG2250), verder niks, geen componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD's zijn een must voor de core, hoogste kwaliteit en liefst in een RAID opstelling, welke weet ik nog niet. Paar losse opslag schijven mogen gewoon normale schijven zijn. RAM dient ook zo hoog mogelijk te wezen. Liefst 2 of meer Xeon CPU's en ik dacht aan 1 of 2 Nvidia 1080 kaarten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Intel, GPU: Nvidia, Muis: Razer, alle andere componenten heb ik geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau het liefst zo laag mogelijk, het systeem zal 24/7 actief zijn. Stroomverbruik is niet echt relevant.

Ga je overklokken?
Kan indien makkelijk met een druk op de knop. Maar ben het niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Tweakers hebben uitgebreide ervaringen in dit gebied, En kunnen mij precies de voor&na-delen vertellen m.b.t. de setup. Dit topic is puur om de meningen van jullie te waarnemen en aanpassingen te doen indien van toepassing.

Mijn setup (beta, v.0.1):
#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Xeon E5-2697 v3 Boxed€ 2.803,50€ 5.607,-
1Gigabyte MD60-SC1€ 477,21€ 477,21
1MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB€ 741,50€ 741,50
3Seagate Desktop HDD, 8TB€ 315,86€ 947,58
1Red Harbinger Cross Desk€ 1.999,95€ 1.999,95
3Samsung U28E590DS Zilver, Zwart€ 391,66€ 1.174,98
2Cooler Master V8 GTS€ 80,50€ 161,-
1Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty US)€ 159,-€ 159,-
1Razer Mamba 5G€ 129,-€ 129,-
4Kingston ValueRAM KVR21R15D4K4/128€ 664,22€ 2.656,88
1Corsair AX1500i€ 416,95€ 416,95
5Samsung 850 Pro 1TB€ 418,90€ 2.094,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 16.566

Zoals je ziet zijn er een aantal dingen die ik nog niet helemaal zeker weet, vooral de monitoren was moeilijk en twijvel ik over, moet nog een mount vinden voor 3 schermen, zat zelfs naar 6 schermen te kijken. Echter wat ik dan zoek zijn schermen met een zo klein mogelijke bezel.

Moederbord had ik mijn bedenkingen bij, de MW70-3S0 is namelijk ook een optie.

Graag hoor ik van jullie wat jullie gedachtes zijn.

Mvg,
Slijkie

[ Voor 1% gewijzigd door slijkie op 22-06-2016 12:38 . Reden: aanpassingen ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Gezien de hardware en de prijzen daarvan neem ik aan dat je op hoog professioneel nivo bezig bent. Dan is niet alleen je setup van belang, maar ook de service die je krijgt, vooral als er eens wat stuk zou gaan. Wellicht ben je wat dat betreft veel beter uit bij een professionele aanbieder van werkstations die naast het aanleveren van de hardware ook een uitgebreid service pakket heeft waarbij je bijvoorbeeld binnen vier uur een vervangende gelijkwaardige computer hebt staan als er iets stuk gaat. Een systeem zelf bouwen is leuk, maar continuiteit van je werk en eventueel het halen van deadlines als dat in jouw geval van toepassing is, is net zo belangrijk.

Het is niet het antwoord waar je om vraagt, maar wel iets ter overdenking.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
1500w is wel iets heel erg overdereven de xeon is 145W dat x2 = 240W gtx 1080 is ik dacht 250W dus dat is 500W voor sli en nou pak nog 250W speling heb je aan 1000W al meer dan genoeg.

mischien ipv air een AIO een idee is ongeveer even duur en vind het persoonlijk mooier: (ik weer alleen niet of je ze weg krijgt maar is maar een ideetje :P ) pricewatch: Cooler Master Nepton 240M

ook zou ik niet voor de Founders editions 1080 gaan maar voor een custom board partner van bv de pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

maar ben niet echt een expert op dit budget dus heel veel kan ik niet zeggen.

• slijkie
Philpend schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:59:
Gezien de hardware en de prijzen daarvan neem ik aan dat je op hoog professioneel nivo bezig bent. Dan is niet alleen je setup van belang, maar ook de service die je krijgt, vooral als er eens wat stuk zou gaan. Wellicht ben je wat dat betreft veel beter uit bij een professionele aanbieder van werkstations die naast het aanleveren van de hardware ook een uitgebreid service pakket heeft waarbij je bijvoorbeeld binnen vier uur een vervangende gelijkwaardige computer hebt staan als er iets stuk gaat. Een systeem zelf bouwen is leuk, maar continuiteit van je werk en eventueel het halen van deadlines als dat in jouw geval van toepassing is, is net zo belangrijk.

Het is niet het antwoord waar je om vraagt, maar wel iets ter overdenking.
Bedankt voor je reactie, klopt, backups heb ik zelf, laptop's en workstations in onze eigen cloud. Dit is meer voor mijzelf en dat ik de tijden dat ik thuis werk ook fatsoenlijk dingen kan uitvoeren. Service vind ik (persoonlijk) niet echt relevant, Hardware verliest waarde net zo snel als auto, mocht de boel echt stuk gaan verhaal ik het wel op een verzekering of anders een eigen risico. Verhoudingen tussen de daadwerkelijke kosten van die service weegt niet op voor de waarde. Op kantoor hebben we inderdaad al andere oplossingen. Dit is dus echt Zakelijk/Prive vanuit thuis. Ten tweede, deadlines heb ik zelf de hand in, en v.w. mijn werk is dit development, zou de PC defect raken zal het amper invloed hebben op de projecten. Maar ik waardeer de opmerking erover :-)
mcmlevi schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:00:
1500w is wel iets heel erg overdereven de xeon is 145W dat x2 = 240W gtx 1080 is ik dacht 250W dus dat is 500W voor sli en nou pak nog 250W speling heb je aan 1000W al meer dan genoeg.

mischien ipv air een AIO een idee is ongeveer even duur en vind het persoonlijk mooier: (ik weer alleen niet of je ze weg krijgt maar is maar een ideetje :P ) pricewatch: Cooler Master Nepton 240M

ook zou ik niet voor de Founders editions 1080 gaan maar voor een custom board partner van bv de pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

maar ben niet echt een expert op dit budget dus heel veel kan ik niet zeggen.
Klopt, vond ik ook al, maar aan andere kant, altijd beter teveel hebben, dan te weinig zeg ik altijd. Ik neem aan (kan domme vraag zijn?) dat ookal is het een 1500w, hij gewoon draait op het gebruik. Een Audi S8 kan ook gewoon 50 en 80 ;-). Omdat het prijsverschil zo klein is (in verhouding met de rest) heb ik deze grote uitgezocht.

"ipv air een AIO" snap ik niet helemaal wat je bedoelt, die cooler ziet er mooi uit, maar is echt voor case bedoeld, toch?

Tot slot, bedankt voor de tip m.b.t. de 1080 kaart. Zit te denken om er 2 te nemen, maar moet even kijken hoe en wat. Zal die MSI eens gaan bekijken.

Thanks tot zover mensen!

• slijkie
Heb eens goed lopen spitten overal, kan niet echt monitoren vinden met ultra dunne bezels, iemand toevallig suggesties in welke hoek (merk?) ik zou moeten kijken?

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 10:44
Je kunt eventueel letterlijk duizenden euro's besparen door gebruikte Xeon's te kopen die 1 generatie ouder zijn. Ze zijn niet veel trager maar kun je op het Internet vinden voor een fractie van de originele prijs. Mocht je gebruikte hardware niet erg vinden dan zou ik dit je zeer kunnen aanraden.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19

Nibbz

Postmaster General

Ik heb hier op het werk 2 HP Z24NF's staan. Die hebben wel een hele kleine bezel

pricewatch: HP Z24nf (K7C00AT) Zwart

Zijn ook nog wel in grotere varianten te vinden

13:37

• slijkie
Sir_Hendro schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:56:
Je kunt eventueel letterlijk duizenden euro's besparen door gebruikte Xeon's te kopen die 1 generatie ouder zijn. Ze zijn niet veel trager maar kun je op het Internet vinden voor een fractie van de originele prijs. Mocht je gebruikte hardware niet erg vinden dan zou ik dit je zeer kunnen aanraden.
Dat klinkt goed, 'refurbished', ken het wel, weet je enkele plekken waar dit goed & makkelijk te krijgen is?
Nibbz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:17:
Ik heb hier op het werk 2 HP Z24NF's staan. Die hebben wel een hele kleine bezel

pricewatch: HP Z24nf (K7C00AT) Zwart

Zijn ook nog wel in grotere varianten te vinden
Bedankt! Zal even kijken hoe en wat, helaas beetje klein (zoek 27inch+ & liefst 4K monitoren) Maar zal eens kijken bij die lijn van HP.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 10:44
slijkie schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:27:
[...]

Dat klinkt goed, 'refurbished', ken het wel, weet je enkele plekken waar dit goed & makkelijk te krijgen is?
Er zijn diverse sites waar je dat kunt krijgen. Er bestaan zelfs complete webshops die zich hier op richten, alleen zijn die over het algemeen niet de goedkoopste. De beste deals vind je meestal op sites zoals ebay. Momenteel zie ik bijvoorbeeld vele Dell en HP Servers compleet met Xeon Quad 5xxx CPU en 24GB al voor 200,- staan. Losse CPU moet dan nog veel minder kosten.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Pagina: 1