Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarom staan sommige berichten wel of eerder op Nu.nl

Pagina: 1
Acties:

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
Tja, we hebben het er al eens vaker over gehad, maar ik blijf het jammer vinden dat sommige interessante berichten gewoon niet of pas veel later op Tweakers staan...

Vandaag, bijvoorbeeld:En dan ben ik nog niet eens compleet...

Of is dit een uitzondering en zitten jullie vandaag een dagje op de hei of zo... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Tja, als je er andere techsites bij pakt kom je waarschijnlijk nog veel meer interessante items tegen die we niet gebracht hebben. We moeten nu eenmaal afwegingen maken bij de nieuwskeuzes. Het liefst brengen we alles maar dan moeten we of een blik redacteuren opentrekken ofwel extreem korte berichtjes zonder verder check- of uitzoekwerk online zetten.

Wat betreft laat: er zijn genoeg berichten die wij eerder brengen dan Nu.nl en andere techsites.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Tja, we hebben het er al eens vaker over gehad, maar ik blijf het jammer vinden dat sommige interessante berichten gewoon niet of pas veel later op Tweakers staan...
Ik waardeer het dat je ons scherp wil houden. Laat ik ze even een voor een behandelen.

Om te beginnen even een opmerking. Er is nieuws waarvan wij vinden dat we het moeten brengen (wij geven die in het cms drie sterren), we hebben nieuws dat aardig is om te brengen (twee sterren) en nieuws dat op zich wel kan als het heel rustig is, maar als we het missen, is het niet erg.

Blijven er nog een aantal onderwerpen over:
Google-schoonmaakrobots - het is een losse flodder op Arxiv. Het had gekund.
Hyperloop One - hebben we het over gehad en stond op de lijst, maar kwam er niet meer van gisteravond. Daarvoor was het te weinig belangrijk (maar als het Amsterdam of Brussel was geweest, dan hadden we het uiteraard wel gebracht)
Toyota - ik zou me erin moeten verdiepen, maar na het lezen van het artikel op Nu.nl heb ik geen idee wat er staat. Zelfrijdende auto's bevatten kunstmatige intelligentie, anders werkt het niet imho.
iOS 10 onversleuteld - dit hadden we echt moeten hebben, maar ondanks dat we hier best wat tijd in hebben gestoken, bleek het lastig te achterhalen wat iOS 10 nu precies niet versleutelt wat iOS 9 wel heeft en waarom. Kortom: het is niet zo simplistisch als Nu.nl het deed voorkomen, maar het lukte ons niet om een beter bericht te maken.

Afgezien daarvan staat de wat abstractere discussie of we op elkaar zouden moeten lijken. Ik denk het niet. Nu.nl Tech is een wezenlijk andere redactie met andere doelgroep en andere keuzes. Om te beginnen is er geen serieuze community die waardevolle bijdragen onder artikelen zet en die de redactie scherp houdt. Als zij ondermaatse artikelen publiceren, horen zij daar niets over. Als wij dat doen, krijgen we dat - vaak terecht - flink te horen.

Wij willen niet lijken op Nu.nl en ik hoop dat het omgekeerd ook geldt. Het is dus prima als zij nieuws publiceren dat wij niet hebben en omgekeerd. Je bent kennelijk een vaste lezer van Nu.nl en kennelijk publiceren zij nieuws dat jou interesseert en dat wij niet hebben. Dat vinden wij een prima situatie.

Het is vliegen afvangen, maar het gebeurt vaak dat wij nieuws eerder publiceren dan Nu.nl of nieuws dat zij niet brengen. Zoals Peter Sunde gisteravond. Zoals 4k bij KPN gisteren. Zoals Dixons vanmorgen. Drie keer in mijn ogen relevanter nieuws dan de lijst die jij geeft (waaronder twee keer nieuws over Nederlandse techondernemingen) en drie keer binnen een dag dat wij een stuk sneller zijn dan Nu.nl.

En het is niet alleen Nu.nl die geregeld achter ons nieuws aanhobbelen. Wij hebben meer aandacht voor Vlaams nieuws en nu gebeurt het vaak dat groot Vlaams technieuws eerst op Tweakers verschijnt en daarna pas bij Vlaamse kranten en techsites.

Het is goed om scherp te blijven en ik ben blij met je lijst: het geeft ons iets om ons nog verder te verbeteren. Maar daarnaast ben ik heel trots op wat wij doen met deze nieuwsredactie - van vijf man, waarvan er drie in de afgelopen anderhalf jaar zijn begonnen, en bijgestaan door een paar ervaren freelancers - op het gebied van nieuws en achtergronden bij het nieuws. Wij hebben de middelen noch de menskracht van sommige concurrenten en toch slagen wij erin onze lezers elke dag een mooie mix van belangrijk en leuk nieuws over technologie voor te schotelen.

Dank in elk geval en wees ook in de toekomst niet bang om ons lijstjes te sturen met onderwerpen waarover we volgens jou zouden moeten schrijven :)

Enkele van die berichten vallen in de laatste bak. Daaronder zijn Sharepoint (zakelijke markt, heeft niet onze focus), Vine (onze lezers blijken zich maar in zeer beperkte mate te interesseren voor Twitter en nieuws daarover) en Fitbit (beperkte groep lezers die zo'n ding heeft, technisch weinig boeiend).

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Dank voor de uitgebreide uitleg.

Inderdaad, het grote voordeel van Tweakers in tegenstelling tot Nu.nl/Tech is dat er bij Tweakers gereageerd kan worden op de berichten en dat gebruikers ook vaak interessante informatie en inzichten kunnen geven. Dus zelfs als bijvoorbeeld het iOS of Toyota bericht niet helemaal compleet of kloppend was geweest, dan had de gemeenschap het kunnen aanvullen en/of verbeteren. Dat is voor mij de hoofdreden dat ik veel onderwerpen toch liever bij jullie lees. En dan maakt een uurtje eerder of later mij bij nader inzien eigenlijk nog niet eens zo heel veel uit.

En wellicht zou ik zelf andere keuzes maken, aangezien ik persoonlijk weinig tot niks heb met bijvoorbeeld games, cases, videokaarten, rechtszaken, patent ruzies, etc. Maar goed, dat is mijn interesse en die zal zeker geen afspiegeling zijn van de gemiddelde Tweaker, als die al zou bestaan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het lastige is dat het voor jullie, lezers, niet zichtbaar is waarom bepaalde onderwerpen door de redactie zijn afgeschoten. Het zou hoe dan ook fijn zijn als je actuele informatie die je graag zou zien op Tweakers via de submitpagina zou willen aandragen: https://tweakers.net/submit/
Dat vergroot de kans dat we het oppikken.
Verder ben ik het met je eens dat de aanvullingen en opmerkingen door de community zeer waardevol zijn en nieuws kunnen ontkrachten of versterken en in sommige gevallen tot nieuwe inzichten kunnen leiden.

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Het gaat zeker te ver om die groslijst met met mogelijke onderwerpen voor een dag online te zetten en de lezers door middel van die sterretjes zelf te laten bepalen op welke onderwerpen ze wel of niet zitten te wachten...? :z

En natuurlijk gebruik ik die submit pagina ook wel eens, maar voor de meeste onderwerpen zou het dan toch vaak al te laat zijn. De meeste 'echte' bronnen lees ik zelf ook niet, dat laat ik graag aan de pro's van Tweakers over. :)

Positief is dan weer dat bijvoorbeeld die nieuwe Hasselblad camera net zo snel op Tweakers staat als op Dpreview en nog niet op Nu.nl. Zelfs als dit wellicht maar een Eén ster berichtje zou zijn. Niet veel Tweakers die hem zullen kopen denk ik, maar toch leuk om over te lezen. :)

Maar goed, het gaat natuurlijk niet om individuele berichtjes, maar om het algemene beeld, en dat is ondanks dat ik soms berichten mis natuurlijk nog steeds positief. :)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09
Fiber schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:09:
Het gaat zeker te ver om die groslijst met met mogelijke onderwerpen voor een dag online te zetten en de lezers door middel van die sterretjes zelf te laten bepalen op welke onderwerpen ze wel of niet zitten te wachten...? :z
Mja.. mochten ze natuurlijk pas beginnen met het schrijven van nieuwsberichten als iets genoeg sterren heeft zijn ze natuurlijk altijd te laat ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Drie jaar terug in een brainfart eens een poging gedaan om op een luchtige manier inzicht te bieden in het nieuws dat we allemaal niet brengen en waarom. http://afschietlijst.nl/ kan een aardig kijkje in de denkwijze geven van destijds. Ik benadruk even dat het een brainfart was, handwerk en nadien nooit meer is bijgewerkt - iets waar ik wel vaker last van heb met brainfarts ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fiber schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:09:

Maar goed, het gaat natuurlijk niet om individuele berichtjes, maar om het algemene beeld, en dat is ondanks dat ik soms berichten mis natuurlijk nog steeds positief. :)
Andersom vind ik het lastiger dat sommige berichten de Frontpage nooit halen terwijl dat juist, voor mij, awesome informatie is die echt wel gedeeld moet worden zoals de Intel IME en (on-going) hack-pogingen.

Ach, selectieve redactie, selectief aantal medewerkers dus een selectief aantal berichten wat "uiteindelijk" het smoelwerk van T.net moet zijn; niet iedereen kan tevreden zijn/worden ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 12:16
Wilbert de Vries schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:25:
Drie jaar terug in een brainfart eens een poging gedaan om op een luchtige manier inzicht te bieden in het nieuws dat we allemaal niet brengen en waarom. http://afschietlijst.nl/ kan een aardig kijkje in de denkwijze geven van destijds. Ik benadruk even dat het een brainfart was, handwerk en nadien nooit meer is bijgewerkt - iets waar ik wel vaker last van heb met brainfarts ;)
De eerste die ik daar tegenkom is wel briljant. De rest valt een beetje tegen. Maar deze moet ik even delen:
LG verkoopt gebogen oled/tv in Korea voor 10.500 euro

we hebben weinig zuid/koreaanse lezers

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wilbert de Vries schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:25:
Geweldige site. Ik zou zeggen: Koppelen aan jullie CMS. Ik neem aan dat de niet gebruikte nieuwsberichten voor de redactie nog gewoon zichtbaar zijn? :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
AW_Bos schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:32:
[...]

Geweldige site. Ik zou zeggen: Koppelen aan jullie CMS. Ik neem aan dat de niet gebruikte nieuwsberichten voor de redactie nog gewoon zichtbaar zijn? :P
Aan de andere kant kost het ook tijd om die feed te vullen; én daarna de discussie met die twee diehard zusenmezo fans te voeren die het he-le-maal oneens zijn met de redactionele keuze om het nieuws over de nieuwste versie te schrappen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 26-06-2016 00:32 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
AW_Bos schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:32:
[...]

Een van de zaken waar ik toen tegenaan liep was dat de redactie zelf ook tientallen mogelijke berichten wikt en weegt (buiten het cms om, mondeling tijdens het werk) en dat het enige semi-geautomatiseerde proces is gebaseerd op de submits. Wat ik destijds heb gedaan is de devvers lief aankijken voor een export van de submits. Onderwerp en url omzetten naar een post was niet ingewikkeld, maar kostte wel tijd (nog los van het van commentaar voorzien :P)

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:24 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

JCE schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:23:
Het lijkt me juist totaal zinloos om te weten wat de redactie niet heeft geplaatst.

Juist als ik zaken wel op nu.nl zie en niet op Tweakers.net weet ik dat:

a) Het totaal niet interessant is.
b) nu.nl toch wel de plank misslaat.
c) Tweakers over een uur met een beter artikel komt.

Dit geldt overigens ook voor zo'n beetje alle andere techsites. Er zijn maar een paar onderwerpen waar Tweakers regelmatig de plank misslaat:

a) bitcoin en andere cryptocurrencies. Veel te veel hosanna, veel te weinig kritische noot.
b) softwareproduct X heeft nu feature Y (en is niet de eerste). Zie bijvoorbeeld dit bericht. Interessantheidsfactor: -1 miljoen.
c) Premature productgeruchten. Apple en Google voornamelijk. Verzamel dat in één speculatie-bericht vlak voor de release oid.

Verder kan je er gewoon vanuit gaan dat de berichten van Tweakers beter lezen, meer diepgang hebben en meer achtergrond bevatten.

Wat Tweakers dan verkiest niet te plaatsen vind ik niet zo spannend. Als ik dat wil weten kan ik net zo goed nu.nl + NOS + fok lezen, dan pik ik dat ook wel mee.
Grappig, we krijgen nou juist weer vaak de vraag waarom we zo weinig met cryptocurrencies doen... (en veel submits daarover).

En geruchten: we zijn afaik betrekkelijk spaarzaam met geruchten.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Ik denk dat er gerefereerd wordt aan dit soort geruchten:

nieuws: Gerucht: foto's tonen dubbele camera en 256GB opslag voor iPhone 7 Plus

Ja, het is verleidelijk om ze te plaatsen, ja, ze worden goed gelezen, ja, ze genereren veel reacties, etc.

Maar, nee, het is oncontroleerbaar en feitelijk kun je er helemaal niks mee. Eigenlijk zou je gewoon rustig moeten wachten tot Apple er mee naar buiten komt of tot dat het echte, absoluut 100 procent zeker, definitieve ontwerp gelekt is.

Pagina: 1