Waterkoeling of toch luchtkoeling??

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:27
Ik heb een Celeron 566@850 op 1,85V en die wordt met hard gamen toch wel 50 graden, dit icm een Golden Orb. Dit wil ik toch eigenlijk wel lager (onder de 30 graden). Wat is een relatief goedkope manier om dit beter te koelen?? Is waterkoeling een dure optie, of valt dat wel mee?

Martijn

P.S. Kom niet met VapoChill aub, want 1700 piek ben ik niet van plan eraan te spenderen... :)

• Martijn
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat een peltier precies is?? Ik weet ongeveer wel wat het is, maar niet helemaal precies, dusss... :) Hoe spreek je uit eigenlijk uit... :P

• Aboe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:51

Aboe

je spreekt ut op zijn frans uit..

hoe de techniek precies werkt weet ik niet, maar het komt hiet op neer: de bovenkant wordt loei-heet, en de onderkant koel.

het ding transporteert intern dus warmte van onder naar boven..
dus je cpu lekker koel, en de warmte wordt afgegeven aan een koelblok..

zet um dus iig niet verkeerd op je cpu ;-)

misschien zou een iets betere systeem koeling helpen!? een goede lucht circulatie kan ook al aardig wat schelen.. (delta fannetje ofzo..)

suc6 iig,

Pascal.

Verwijderd

Als je zelf je waterkoeling in elkaar zet,
ben je voor +/- 300,- klaar. Grootste probleem is het waterblok dat op je CPU komt. Mijn oom is loodgieter, die weet wel raad met koper. Maar als je het bij een bedrijf laat doen ... Kijk maar eens naar de prijzen op www.waterkoeling.nl
Ik heb de waterpomp nieuw gekocht, de radiator komt van een bromfiets, ventilator voor de radiator is een 220V type uit een oud mainframe. Daarnaast nog wat slangen en klemmen. suc6

Verwijderd

ey ik zie hier allemaal lage voltages

maar mijn celly433 staat standaart op 2.05 volt wat is beter lager hoger

en tot hoe ver kan je een celly 433 klokken ?
mijn mobo is AbitBP6

Verwijderd

Kriejeetif: als je goed dit forum leest zie je dat de Cel2's een Coppermine kern hebben. Die draait dus op een lager voltage dan de 'oude' celerons.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
toch maar lucht maar dan wel zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.jah.ne.jp/~ken1/558c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jah.ne.jp/~ken1/558b.jpg

• aatos
kom je bij de pcboer: ik had graag een extra brede kast.
-Hoe breed dan?
-naja, dit moet erin passen

;)

Verwijderd

jah of je komt bij de topic "hoe maak ik een gat in me PC " terecht :)

• aatos
lol... wat steekt daar uit je pc? ehm..

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jemig zeg wat is dat nou weer voor iets?

een Alpha Met 20cm Delta fans?
enne de Decibel?

Zou dat nou ook passen op mijn minitower? :)

Dat is echt pas een bruut ding, effe je kast open doen om te showen, weet je wel, SLURRRPP zo je gast in de fans gezogen. :)

39

• aatos
volgens mij zijn het gewoon(nouja) 12 cm fans, geen 20, en ik weet niet hoe ze zijn aangesloten, maar ze zullen wel herrie maken.

en ik denk dat het geen alpha's zijn want die zijn er niet zo groot toch?

• Martijn
Stel, ik koop een 63W Peltier bij oc-shop, wat moet ik er dan nog bij hebben? En hoeveel graadjes wordt je CPU dan ongeveer??
Ik las ook iets van een 'Cold plate' die erop moet???

• aatos
je hebt nog nodig:

-voeding (of gebruik je comp voeding maar soms is dat niet genoeg)

-coldplate (dit is een plaat koper (of zilver voor de gestoorden onder ons), die zorgt dat de warmte van je core door het hele peltierelement afgevoerd wordt. is ongeveer 4x4x.5 cm)

-ik begrijp dat je je huidige luchtkoeler erop wou doen? waarschijnlijk past ie dan niet meer dus je hebt bevestigingsmateriaal nodig

-isolatie (tegen condensatie) schuimrubber, piepschuim e.d.

• MF
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

aatos waar heb je die plaatjes weg welke site??? dat wil ik namelijk ook

• Martijn
Isolatie??? Moet dat ook allemaal? En is het wel mogelijk om m'n Golden Orb erop te zetten??

Verwijderd

Isolatie is nodig omdat je met peltiers onder de kamertemperatuur kunt koelen, en dus condens in je kast komt op de koudere delen... Correct me if i'm wrong...

Ik ga zelf eerst een kijken wat men t-bird met alleen waterkoeling doet (qua temp) en dan kijk ik wel weer of er ook nog peltier's bij moeten... Vooral omdat ik weing zin heb om met piepschuim ed. gaan te liggen kloten.

Grtz Tiger1

Verwijderd

maar mijn vorige vraag was tot hoever kan je een celly 433 overclocken stabie en hoeveel volt ?

ik heb een abit ABIT-BP6 en binnekort watercoelling

Verwijderd

Mijn BP6 stabiel 433@522 bij 2.1 V

• aatos
Pagina: 1