Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 23 jaar oud en begin na de vakantie aan mijn vierde jaar op het hbo (Technische informatica). Ik ben mijn CV een beetje aan het opschonen voor volgende jaar maar weet niet zo goed wat ik bij werkervaring moet zetten.

Ik werk nu al 2 jaar met een nul uren contract bij een grote bedrijf op het monitoring afdeling en werk gemiddeld 40 uur per maand.

Mijn vraag is of ik twee jaar werkervaring op mijn CV kan zetten en dit meenemen als het om salaris gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 10:25
Tuurlijk moet je dat als starter op je cv zetten, het is een bijbaan dus 10 uur per week is niet gek.Of het uitmaakt voor je salaris betwijfel ik echter, vaak hanteren bedrijven gewoon een inkomensrange voor starters en tenzij je echt diepgaande ervaring hebt op het vlak wat zij zoeken, zal een bijbaan weinig impact hebben op het salaris aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Ik zou erop zetten wat je net geschreven hebt... :) Je hebt geen 2 jaar fulltime ervaring, maar 2 jaar 40 uur per maand is ook ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zeker opschrijven. Iedere ervaring telt. Misschien niet in salaris, maar wel in geschiktheid. Tip: laat je CV en brief wel controleren op spel- en taalfouten. Hoewel het op tweakers geen probleem is, staat het op een CV of in een brief niet netjes als je het hebt over "een grote bedrijf" en over "volgende jaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gysman11 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:28:
Zeker opschrijven. Iedere ervaring telt. Misschien niet in salaris, maar wel in geschiktheid. Tip: laat je CV en brief wel controleren op spel- en taalfouten. Hoewel het op tweakers geen probleem is, staat het op een CV of in een brief niet netjes als je het hebt over "een grote bedrijf" en over "volgende jaar".
Zal ik zeker doen, bedankt voor jullie reacties. :) Vind het wel een beetje flauw dat het niet voor salaris meetelt puur omdat het deeltijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Zal ik zeker doen, bedankt voor jullie reacties. :) Vind het wel een beetje flauw dat het niet voor salaris meetelt puur omdat het deeltijd is.
Ze zullen het misschien wel vergelijken met een half jaar voltijd ervaring (evenveel uur), maar ook dat wordt vaak niet meegenomen met de salariseis. Als je wordt aangenomen vanwege je HBO opleiding zullen ze daar naar kijken en je een passend salaris bieden voor iemand met afgeronde HBO opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:42:
Vind het wel een beetje flauw dat het niet voor salaris meetelt puur omdat het deeltijd is.
Waarom (en hoe) zou je aantal uren/jaren "werkervaring" mee tellen in de onderhandeling van een nieuw salaris bij een nieuwe job? (ok laten we overheidsposities met zeer vaste schalen en tredes even buiten beschouwing) Dat je 40 uur per maand op een stoel hebt gezeten is niet direct een prestatie die ik zou laten mee tellen. Juist de werkervaring die kan je wel aangeven. Ik heb dit en dat gedaan / dit en dat bereikt / dit en dat initiatief ontplooit etc.
Een van de punten in een sollicitatie gesprek (al dan niet een tweede met iemand van HR er bij) is juist het "onderhandelen" over het salaris. Als een starter heb je weinig te onderhandelen vaak, voor jouw tien andere starters bij wijze van spreken, maar zal de groei van je salaris echt aan je eigen presteren liggen in deze job.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Waarom (en hoe) zou je aantal uren/jaren "werkervaring" mee tellen in de onderhandeling van een nieuw salaris bij een nieuwe job? (ok laten we overheidsposities met zeer vaste schalen en tredes even buiten beschouwing) Dat je 40 uur per maand op een stoel hebt gezeten is niet direct een prestatie die ik zou laten mee tellen. Juist de werkervaring die kan je wel aangeven. Ik heb dit en dat gedaan / dit en dat bereikt / dit en dat initiatief ontplooit etc.
Een van de punten in een sollicitatie gesprek (al dan niet een tweede met iemand van HR er bij) is juist het "onderhandelen" over het salaris. Als een starter heb je weinig te onderhandelen vaak, voor jouw tien andere starters bij wijze van spreken, maar zal de groei van je salaris echt aan je eigen presteren liggen in deze job.
Als ik kijk naar de interesse die vanuit het bedrijfsleven mijn kant op komt denk ik niet dat er zo weinig uit valt te halen als jij zegt. Wij begonnen drie jaar geleden met driehonderd plus, meeste daarvan vallen af of gaan informatica doen waardoor er nog maar ongeveer dertig TI student over blijven die volgende jaar gaan afstuderen.
Ongeveer tachtig procent van iedereen die TI doet komt van het mbo af en met de nieuwe stufi regeling zal de aantal aanmeldingen de komende jaren ook dalen.
Ik weet natuurlijk wel dat ik er nog lang niet ben maar ik denk dat als je een gesprek ingaat met het gedachte voor mij zijn er tien anderen je de gesprek al verloren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:54:
[...]

Als ik kijk naar de interesse die vanuit het bedrijfsleven mijn kant op komt denk ik niet dat er zo weinig uit valt te halen als jij zegt. Wij begonnen drie jaar geleden met driehonderd plus, meeste daarvan vallen af of gaan informatica doen waardoor er nog maar ongeveer dertig TI student over blijven die volgende jaar gaan afstuderen.
Ongeveer tachtig procent van iedereen die TI doet komt van het mbo af en met de nieuwe stufi regeling zal de aantal aanmeldingen de komende jaren ook dalen.
Ik weet natuurlijk wel dat ik er nog lang niet ben maar ik denk dat als je een gesprek ingaat met het gedachte voor mij zijn er tien anderen je de gesprek al verloren hebt.
Het is wel degelijk iets om in je achterhoofd te houden voor een gesprek! Voor mij 10 anderen dus hoe zorg ik ervoor dat ze mij gaan kiezen?

Als je jezelf uniek en belangrijk voelt, dan moet je al heel wat te bieden hebben aan kennis en ervaring (en eventueel wat truukjes kunnen die een ander niet kan).

Dat het aantal aanmeldingen voor de opleiding gaat teruglopen, zorgt er gewoon voor dat de bedrijven gaan zoeken naar mensen met andere opleidingen die evenwel geschikt zijn voor het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik heb nog altijd op mijn CV staan dat ik verkoper was in een schoenwinkel en op de markt. Ze vragen altijd vol intresse naar de markt en ik heb altijd het idee dat dit zeker helpt bij het solliciteren.
Pagina: 1