Tele2 tv hapert/bevriest icm devolo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb een devolo 1200+ gekocht die in de meterkast is aangesloten. (0.5m kabel naar de modem)
In mijn woonkamer heb ik de andere devolo aangesloten. (7m afstand)

Volgens Devolo's Cockpit is er een verbinding tussen de 2 punten van 4 a 500 mb. Ik heb de handleiding gevolgd en ze natuurlijk als enige in de stopcontact gestopt verder niets anders.

De tv bevriest/happert constant (om de paar seconden).

Valt hier nog wat aan te doen of moet ik devolo maar opgeven ?

Wat mij trouwens ook opviel is dat de tv decoder aangesloten moet zijn op de modem van tele2. Als je een router naast wilt gebruiken met wat meer opties en de decoder daar op aansluit werkt het niet.
Waarom ik dat graag wilde is omdat ik alles op 1 netwerk range wil hebben ipv 2 verschillende.

Mijn gewenste opstelling zou zijn:

Tele2 Modem -ethernetkabel-> AC1900 router -ethernet kabel-> Devolo 1200 -> Switch -> rest van de apparatuur (bekabeld/wifi)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
Nooit eerder gehad dus ? kan ik nog iets tweaken dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vind het opvallend dat je maximaal 400Mbit lijkt te halen terwijl die dingen op 1200Mbit worden geadverteerd. Daar lijkt dus direct al een uitdaging te liggen in de werking van die dingen en/of de betrouwbaarheid van jouw electra.

Wat gebeurt er als je de Devolo ertussenuit haalt en gewoon even een ethernet-kabel van de router naar de switch trekt? Gaar de TV dan wel goed? Is je internet "stabieler" (betere ping bijvoorbeeld)?

Overige topics op GoT lijken in zijn algemeenheid te zeggen: gebruik powerline-spullen alleen als het echt niet anders kan; de betrouwbaarheid is soms ver te zoeken, zeker als de electra niet gloednieuw is en/of half-geaard aangesloten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
MAX3400 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:17:
Ik vind het opvallend dat je maximaal 400Mbit lijkt te halen terwijl die dingen op 1200Mbit worden geadverteerd. Daar lijkt dus direct al een uitdaging te liggen in de werking van die dingen en/of de betrouwbaarheid van jouw electra.

Wat gebeurt er als je de Devolo ertussenuit haalt en gewoon even een ethernet-kabel van de router naar de switch trekt? Gaar de TV dan wel goed? Is je internet "stabieler" (betere ping bijvoorbeeld)?

Overige topics op GoT lijken in zijn algemeenheid te zeggen: gebruik powerline-spullen alleen als het echt niet anders kan; de betrouwbaarheid is soms ver te zoeken, zeker als de electra niet gloednieuw is en/of half-geaard aangesloten.
Het is een appartement uit de jaren 60. Een rechtstreekse verbinding deed het perfect. Ik ben even niet thuis maar kan me herinneren dat de ping niet zo heel goed was via de devolo maar rechtstreeks wel.

Ook vreemd dat 1200 bijna gehalveerd wordt... Ik kan er nog even naar laten kijken door een electricien. Misschien staan ze ook op verschillende groepen en heeft dat ook een effect ?