Mijn vraag
Op het moment heb ik een WiFi signaal waar ik niet tevreden over ben.
Ik vraag me af of dat aan de kwaliteit van mijn apparatuur ligt, en of er significante winst is te behalen met een andere router.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
Het signaal van de router staat op kantoor, het is een jaren 30 woning met torenbouw.
Op dit moment is de verbinding instabiel (signaal valt weg, signaal zonder inet verbinding) door het gehele huis, inclusief in het kantoor zelf.
Er vallen al streepjes van de verbinding af in de slaapkamer er recht boven, en de woonkamer ernaast waar een hal nog tussen zit.
5ghz heeft alleen op een meter van de router alle streepjes signaal.
Mijn 2de horizon box vind uberhaupt geen signaal, en in de slaapkamer boven kan ik niet streamen op de chromecast (soms...).
Mijn PC op vaste kabel haalt snelheden waar wifi niet eens in de buurt komen ~90/~20.
Ik zoek advies over de router (TP-Link), of deze de veroorzaker kan zijn. Zijn er bekende issues die ik over het hoofd zie? En wat zou een geschikt alternatief zijn?
Mijn huidige referentie kader zijn de tweakers pricewatch en tweakers reviews.
Er zijn kritische notes over het wifi bereik en stabiliteit alleen niet unaniem.
Alernatief voor mij zou zijn (op budget en reviews):
Asus RT-AC87U Zwart
Maar enkel als dit een daadwerkelijke upgrade in signaal zou zijn.
Graag advies!
Op het moment heb ik een WiFi signaal waar ik niet tevreden over ben.
Ik vraag me af of dat aan de kwaliteit van mijn apparatuur ligt, en of er significante winst is te behalen met een andere router.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
- Ziggo modem: Ubee EVW3200
- Ziggo Complete (alles in 1)
- Router: TP-Link C7
- Horizon Box: Doet alleen voor TV, geen signaal
- Sony 50W8xx
- iphone 6s
- iphone 5s
- Nokia 630
- Werklaptop Fujitsu model B4GG3R
- Chromecast
Het signaal van de router staat op kantoor, het is een jaren 30 woning met torenbouw.
Op dit moment is de verbinding instabiel (signaal valt weg, signaal zonder inet verbinding) door het gehele huis, inclusief in het kantoor zelf.
Er vallen al streepjes van de verbinding af in de slaapkamer er recht boven, en de woonkamer ernaast waar een hal nog tussen zit.
5ghz heeft alleen op een meter van de router alle streepjes signaal.
Mijn 2de horizon box vind uberhaupt geen signaal, en in de slaapkamer boven kan ik niet streamen op de chromecast (soms...).
Mijn PC op vaste kabel haalt snelheden waar wifi niet eens in de buurt komen ~90/~20.
Ik zoek advies over de router (TP-Link), of deze de veroorzaker kan zijn. Zijn er bekende issues die ik over het hoofd zie? En wat zou een geschikt alternatief zijn?
Mijn huidige referentie kader zijn de tweakers pricewatch en tweakers reviews.
Er zijn kritische notes over het wifi bereik en stabiliteit alleen niet unaniem.
Alernatief voor mij zou zijn (op budget en reviews):
Asus RT-AC87U Zwart
Maar enkel als dit een daadwerkelijke upgrade in signaal zou zijn.
Graag advies!