Extra HDD in Lenovo G40-80

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Proxi
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Hoi medetweakers,

Gisteren heb ik deze HDD caddy binnengekregen. In eerste instantie zat er geen optische drive in de laptop, er zat een plastic frame in. Na dit frame uit de laptop te hebben gehaald zag ik dat er een SATA aansluiting zat, voor een optische drive. Daarnaast heb ik een 850 EVO besteld en deze heb ik op de plek van de oude HDD in de G40-80 geplaatst.

Na de HDD caddy + de oude HDD in de laptop te hebben geplaatst, heb ik Windows geïnstalleerd op de SSD. Toen ik in de UEFI en in schijfbeheer keek werd de HDD in de HDD caddy niet herkend. Dus ik ging even googelen en vond dit. Er staat dat er dus geen optical drive board zit in de laptop, echter is deze op het Lenovo forum van een ander type.

Ik zat er dus aan te denken om zo'n optical drive board te bestellen van Ebay (30$ inclusief verzendkosten). Omdat deze van een ander type is, heb ik geen idee of deze zal passen of hoe ik deze zou moeten installeren. Uit de hardware manual word ik ook niet veel wijzer. Er zijn wel soortgelijke types met, volgens mij, hetzelfde moederbord. Maar ik kan nergens vinden welke module wordt gebruikt voor de aansluiting van de optische drive in deze type laptops.

Heeft iemand suggesties?