Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor HBO ICT en gamen Budget €950-1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen mensen

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop is bedoeld voor mijn studie, voornamelijk gamen en privé.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil graag Windows 10 als OS. Overigens wil ik graag AAA-games op hoge kwaliteit kunnen runnen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget ligt tussen de €900-1000. Mag een aantal tientjes onder of boven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja naar school bijvoorbeeld.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Gewicht zou tussen de 2 en 4 kg moeten zijn en de accuduur het liefst rond de 5 uur en grootte rond de 15".

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Zoals ik al had aangegeven wil ik graag naast studie en privé ook deze laptop gebruiken om te gamen. De laptop moet een i7 (6700) en een GTX 960M minimaal bevatten. Ik had 2 laptops gevonden die in deze categorie passen.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

Ik zou graag willen weten welke laptop van deze twee of wellicht andere die binnen mijn wensen past, het beste voor mij zou zijn. Ik weet dat de Lenovo een SDD heeft. Andere opties kunnen dus ook voor de duidelijkheidheid.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop is bedoeld voor mijn studie, voornamelijk gamen en privé.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil graag Windows 10 als OS. Overigens wil ik graag AAA-games op hoge kwaliteit kunnen runnen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget ligt tussen de €900-1000. Mag een aantal tientjes onder of boven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja naar school bijvoorbeeld.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Gewicht zou tussen de 2 en 4 kg moeten zijn en de accuduur het liefst rond de 5 uur en grootte rond de 15".

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Zoals ik al had aangegeven wil ik graag naast studie en privé ook deze laptop gebruiken om te gamen. De laptop moet een i7 (6700) en een GTX 960M minimaal bevatten. Ik had 2 laptops gevonden die in deze categorie passen.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

Ik zou graag willen weten welke laptop van deze twee of wellicht andere die binnen mijn wensen past, het beste voor mij zou zijn. Ik weet dat de Lenovo een SDD heeft. Andere opties kunnen dus ook voor de duidelijkheidheid.

Alvast bedankt!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
ik denk dat de Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH) een goede keuze is. Maar als je de asus neem kan je er een m2 ssd inzetten (dat slot ondersteunt geen NVMe). voor de rest zie ik geen verschillen.

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 22:42
Als je de specs van de laptop naast elkaar zet, zal ik gaan voor de lenovo. Ook omdat daar een SSD bij inzit, die je evt. nog kan uitbreiden naar een hoger aantal GB's. Als je eenmaal een SSD in gebruik hebt kun je niet meer zonder.

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Beide laptops zijn niet echt iets voor jouw. Alleen vanwege de HDD al. SSD is bijna een must voor een pc/laptop. Als je wilt gamen merk je echt super goed tussen een SSD of een HDD. SSD is een must voor jouw opstelling. Hierdoor valt de laptop met 1TB HDD al af. Nu kom je bij het volgende probleem dat de Lenovo wel over SSD beschikt, maar met 128GB opslag ruimte. Dit is niet te doen voor jouw opstelling. OS pakt in de jaren tijd al gouw 40-60GB in. Zet je er nog 2-3 spellen op ben je al bijna door je hele opslag heen. Wat ik je aanraad is voor de Asus te gaan en hier een SSD bij bouwen. Heb je SSD waarmee je opstart en je games op kan zetten. De overige spullen kun je op de 1TB HDD plaatsen.