Toon posts:

muis vreet alle cpu in corel..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een vaag probleempje.. wanneer ik met mn muisje (logitech wheelmouse optical) een beetje heen en weer ga in Coreldraw 10 (SP1) stijgt mn CPU-usage al snel naar de 100%! Ik heb de nieuwste driver dr'op staan (Mouseware 9.28built44).

Verder doe ik dit alles op een PIII-733 met Win2k (SP2) .. iemand enig idee?? alvast bednankt

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dat ding op USB aangesloten?

They made me do it.

Verwijderd

Of drivers geinstalleerd ?

Isset trouwens beter dat ding op de USB poort aan te sluite ?

Verwijderd

Topicstarter
oeps was ik nog vergeten te vermelden.. hij is idd op USB aangesloten.. ps/2 is geen optie voor mij omdat de kast daarvoor te ver weg staat (hij zit nu op de hub in de monitor)

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 21:53 schreef knutsel het volgende:
oeps was ik nog vergeten te vermelden.. hij is idd op USB aangesloten.. ps/2 is geen optie voor mij omdat de kast daarvoor te ver weg staat (hij zit nu op de hub in de monitor)
dan zou ik toch overwegen om het een keer in de ps2 te proberen

They made me do it.

Verwijderd

Gewoon ff een ps2-verlengkabeltje halen, moet lukken. Je monitor is er ook op aangesloten, dus zover zal je kast niet staan.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
USB vreet wel iets meer geheugen, maar geen 100%. Foutje in Corel, misschien is daar een patch voor? Als het alleen in Corel is, is het een probleem van Corel.

Een smoothy heeft toch geen lichaamshaar? 8-)

Verwijderd

Maar neemt USB ook nog steeds meer processorkracht als je de PS/2 refreshrate bijvoorbeeld eens opschroeft naar 100 Hz?

PS, mijn logitech mouseman wheel optical zit ook op de USB en neemt bij mijn k6-3+ 450@600 maximaal maar 15% van de processor in beslag :?

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 22:07 schreef mickgreen het volgende:
Een smoothy heeft toch geen lichaamshaar? 8-)
dat is niet van toepassing bij mij :)

They made me do it.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
15 % processor kracht is ook nog veel ! ik heb hier 1% win 2000 sp1

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
oops ik heb ook 15 als ik rontjes ga draaien sorry :)

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 22:14 schreef _MaLa_ het volgende:
oops ik heb ook 15 als ik rontjes ga draaien sorry :)
gelukkig, ik heb dan wel niet 1 van de snelste systemen meer maar zo'n verschil zou wel heel erg zijn... Tsja, ik speel nou eenmaal niet vaak spelletjes, en wat ik speel draait soepel dus no need om te upgraden :)

Verwijderd

Hoe kan je meten hoeveel cpu kracht je muis inneemt... ik heb wel een prog die bijhoudt hoeveel cpu powah er in totaal gebruikt word, maar dit loopt terug als ik rondjes draai.... :?

Verwijderd

Ik haal in win2k gewoon ff met ctr-alt-del de task manager tevoorschijn. Die staat normaal gesproken op 0% als ik nix doe (nee, geeeen koe!), en gaat naar de 15 als ik met die muis begin te raggen.

Maar je kunt in win9x ook nog een proggie installeren wat een mooi grafiekje van het processorgebruik kan laten zien. Moet je maar ff kijken in het configuratiescherm, in het tabblad windoze installatie. Daar staat hij wel erges bij. Heette geloof ik hardware monitor ofzo....

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 00:26 schreef PsyFlux het volgende:
Ik haal in win2k gewoon ff met ctr-alt-del de task manager tevoorschijn.
Rechtermuisknop op je taakbalk. 'Taskmanager' ;)

Maar wat is het voordeel van een USB muis tov een PS2 muis?

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 00:36 schreef Prankster het volgende:

[..]

Weer wat geleerd :P
Maar wat is het voordeel van een USB muis tov een PS2 muis?
euhh, ik zou het niet weten... USB heeft een refreshrate van 125 Hz, maar PS/2 kan je ook opschroefen naar 200 Hz (verschil tussen 100 en 200 merk ik echt niet meer trouwes). Verder had het nog iets te maken met het processorgebruik, maar ik weet ook niet meer precies hoe dat zat en ik hoop dus dat iemand daar nog ff antwoord op gaat geven.

Verder heb ik mijn muis nu ff op de USB omdat ik het idee heb dat hij daarop wat beter werkt (minder vaak trillende cursor als hij stil staat), maar ik denk dat ik 'm weer teruggooi op de PS/2, want telkes m'n USB scanner unpluggen als ik m'n rio500 wil aansluiten is ook zo lastig en ik heb geen zin om een hubje te kopen.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 00:36 schreef Prankster het volgende:

[..]

Ik weet er nog 1 ;) : <ctrl>+<shift>+<esc>
Die gebruikt ik meestal.
Pagina: 1