Toon posts:

Ik twijfel tussen twee videokaarten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zit te twijfelen tussen de "Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5" en de "Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD". Ik wil mijn pc voornamelijk gebruiken voor video bewerking, grafisch design en het maken van motion graphics.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Premiere Pro CC, Adobe After Effects, Cinema 4D, Adobe Photoshop CC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens een Benchmark op internet (http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html) is de "Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5" krachtiger, maar de geheugengrootte van de "Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5" is 4GB en die van de "Gigabyte GV-R939G1 GAMING" is 8GB. Ik weet niet wat het belangrijkst is bij een videokaart, als je video's wilt bewerken etc

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-06-2016 17:09)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet dat het qua performance iets uitmaakt, maar van de voeding zou ik denk ik eerder de pricewatch: Corsair RM550x nemen, is volgens mij een wat betere voeding dan de Cooler Master die je nu voor ogen hebt. :) De rest van het systeem ziet er goed uit.

Als je het budget hebt, zou je ook een GTX 1070 kunnen overwegen, aangezien je toch ook gaat gamen. Nu nog investeren in GTX 970 of een R9 lijkt mij een beetje zonde van het geld (of je moet heel weinig gamen en/of over een paar jaar al de GPU willen upgraden).

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Er komt voor de rest helemaal geen gaming bij kijken ?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is mogelijk wel handige informatie voor je:

https://forums.adobe.com/thread/1508790

Geen van de bovenstaande software heeft een dikke GPU nodig omdat er maar voor bepaalde taken gebruik van kan worden gemaakt. Als je niet gaat gamen zou ik geen 300 euro tegen een GPU gooien.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

schopje naar het aankoopadviesforum :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je videos wil bewerken, is de cpu belangrijk.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoals gezegd is een GPU wellicht niet interessant genoeg voor videobewerking, kun je daarom wat meer vertellen over jouw PC? Wellicht is die goedkoop te upgraden waar je bij videobewerking meer profijt van gaat hebben dan een GPU, denk bijvoorbeeld aan CPU of wellicht een SSD. :)

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Nieuwe kaarten zijn al uit niet oude gaan kopen nu.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

JulianI-Intel schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:42:
Nieuwe kaarten zijn al uit niet oude gaan kopen nu.
Dit is altijd een beetje een vreemd advies. Voor velen kan het JUIST een goed moment zijn om een oudere generatie kaart te kopen omdat het simpelweg goedkoper is.

De belangrijkste vragen staan al in eerdere posts: Is de aanschaf van een kaart van ongeveer 300 euro wel verstandig voor de TS?

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:12:
Zoals gezegd is een GPU wellicht niet interessant genoeg voor videobewerking, kun je daarom wat meer vertellen over jouw PC? Wellicht is die goedkoop te upgraden waar je bij videobewerking meer profijt van gaat hebben dan een GPU, denk bijvoorbeeld aan CPU of wellicht een SSD. :)
MichaelvD2203 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:34:
Er komt voor de rest helemaal geen gaming bij kijken ?
Heel erg bedankt voor de reacties! :D

Ik ben overigens ook van plan om met de PC te gaan gamen ja ;)

Dit zijn de andere onderdelen die ik van plan ben aan te schaffen:

Processor: Intel Core i7-6700 Boxed

Moederboard: Gigabyte GA-B150-HD3P

SSD: Samsung 850 EVO 500GB

Externe Hardeschijf: WD Elements Portable Storage 1TB Zwart

Intern Geheugen: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16

Voeding: Cooler Master GM G450M

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 14:19 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet dat het qua performance iets uitmaakt, maar van de voeding zou ik denk ik eerder de pricewatch: Corsair RM550x nemen, is volgens mij een wat betere voeding dan de Cooler Master die je nu voor ogen hebt. :) De rest van het systeem ziet er goed uit.

Als je het budget hebt, zou je ook een GTX 1070 kunnen overwegen, aangezien je toch ook gaat gamen. Nu nog investeren in GTX 970 of een R9 lijkt mij een beetje zonde van het geld (of je moet heel weinig gamen en/of over een paar jaar al de GPU willen upgraden).

Verwijderd

Topicstarter
CH40S schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:47:

Dankjewel! Precies wat ik zocht ;) _/-\o_

Maar waarom zou je de Corsair RM550x nemen? In plaats van die andere?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 17:16 ]

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:56:
. Ik wil mijn pc voornamelijk gebruiken voor video bewerking, grafisch design en het maken van motion graphics.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe Premiere Pro CC, Adobe After Effects, Cinema 4D, Adobe Photoshop CC

Ik weet niet wat het belangrijkst is bij een videokaart, als je video's wilt bewerken etc
De wondere wereld van advies proberen te geven op een forum.

Want wat komt eruit, "oh ja, ik ben ook van plan te gamen".
En daarvoor dan een gaming card van 500 euro nemen.

Zeg dan meteen dat je een high end gaming machine zoekt.

:O

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:24:
[...]

De wondere wereld van advies proberen te geven op een forum.

Want wat komt eruit, "oh ja, ik ben ook van plan te gamen".
En daarvoor dan een gaming card van 500 euro nemen.

Zeg dan meteen dat je een high end gaming machine zoekt.

:O
Sorry man, eerste keer dat ik dit doe, wist niet echt wat ik ervan moest verwachten XD

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:33:
[...]

Sorry man, eerste keer dat ik dit doe, wist niet echt wat ik ervan moest verwachten XD
Maakt niet uit hoor, vind het wel lachen.

En, als je over een week of 2 je machine hebt, heb je meteen een upper high end game bak. 99,5% van de gaming rigs in nederland zijn langzamer :) (schat ik zo).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:19:
[...]

[...]

Heel erg bedankt voor de reacties! :D

Ik ben overigens ook van plan om met de PC te gaan gamen ja ;)

Dit zijn de andere onderdelen die ik van plan ben aan te schaffen:

Processor: Intel Core i7-6700 Boxed

Moederboard: Gigabyte GA-B150-HD3P

SSD: Samsung 850 EVO 500GB

Externe Hardeschijf: WD Elements Portable Storage 1TB Zwart

Intern Geheugen: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16

Voeding: Cooler Master GM G450M
Dat moederbord accepteert geen geheugen van 2666Mhz. Sommige 2400Mhz werken nog, maar worden toch teruggeklokt naar 2133Mhz, dus kun je net zo goed gelijk 2133Mhz nemen zodat je er zeker van bent dat het werkt. Check voor de zekerheid de support list van het bord op de site van Gigabyte.
Pagina: 1