Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
Sinds enkele weken heb ik een vaag issue met mijn taskbar wat ik maar niet gefixed krijg.
- Rechtermuisknop op applicaties die open staan doet niks meer, kan ze wel aanklikken met de linkermuisknop om de applicatie naar voren te halen, maar het rightmouse menu opent niet.
- Linkermuisknop op system tray icons werkt niet meer ( volume, tijd, netwerk )
- Rechtermuisknop op system tray icons werkt dan weer wel
- Linkermuisknop op het pijltje om verborgen tray icons te zien werkt wel
- Start knop doet het ook gewoon ( zowel linker als rechtermuisknop )
- Quick select icons doen het ook

Is zo random.. snap niet wat het probleem kan zijn :/ heb wel eens vaker gehad dat de gehele taskbar niet reageerde en dat ik geen enkel icoontje kon aanklikken, maar dat was op te lossen door explorer.exe te rebooten of het start-menu te openen via de keyboard shortcut.

Iemand hier ervaring mee of wellicht een idee wat er aan de hand kan zijn?

- Quin

Steam profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt meer als een issue met je muis.

Heb het weleens gehad met een laptop die besloten had om een muisknop een totaal andere functie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Mijn muis? maar met die gedachte zou ik toch buiten de taskbar ook verschillende issues moeten ervaren? Alles werkt verder prima, het zit echt alleen op de taskbar. Daarnaast is het verschillend zoals ik in het lijstje opsomde ( start werkt wel met rechts, quick launch ook, tijd ook ), tijd werkt weer niet met links ( dan zou zich de calendar in popup moeten openen en applicaties werken juist weer wel met links maar kan ik niet sluiten d.m.v. de popup met rechtermuisklik.

Mochten de muisknoppen een totaal andere functie hebben gekregen, dan zou je denken dat het niet zo willekeurig zou zijn.

In mijn logitech settings staan alle binds zoals ze horen ( Logitech G502 ).

[ Voor 6% gewijzigd door quintox op 22-06-2016 00:30 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
quintox schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:40:
Iemand hier ervaring mee of wellicht een idee wat er aan de hand kan zijn?
In je startpost ontbreekt nog een hoop informatie:
  • Welke versie van Windows 10 heb je? (Welke build)
  • Op wat voor apparaat heb je dit probleem?
  • Heb je iets gedaan voordat deze problemen optraden?
  • Wat heb je zelf al gedaan en geprobeerd?
Zou je deze punten kunnen toevoegen aan de OP?

offtopic:
Verder heb ik van je vraag een vraag-topic gemaakt. Wil je in het vervolg dat selecteren wanneer je een probleem hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 22-06-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:53
Yes dit probleem had ik ook, ik heb het opgelost door een "sfc /scannow" te doen en ik geloof ook een checkdisk.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Probeer eens een nieuw profiel. Ik heb bij een tweetal gebruikers hier soortgelijke problemen gezien en die waren opgelost na een nieuw profiel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
update:
scannow en checkdisk deden beide niks ( geen issues gevonden ), het selecteren van een nieuw profiel deed ook niks. Ik kreeg wel een nieuwe windows update binnen, die heb ik geinstalleerd en Start10 ( start menu replacement ) heb ik opnieuw geinstalleerd.

Na de reboot doet alles het weer prima, alleen weet ik nu niet of het door de windows update of reinstall van Start10 kwam :o Ik vermoed zelf dat het aan Windows lag aangezien het nieuwe profiel wat ik had aangemaakt geen Start10 actief had draaien, maar het default windows10 menu. Hier deed de taskbar het echter ook niet.

Hoe dan ook.. het is nu na weken eindelijk gefixed, geen idee wat het nou precies was tho :/ In ieder geval bedankt voor de hulp en de gegeven tips, much appreciated!

[ Voor 5% gewijzigd door quintox op 22-06-2016 23:31 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11-2022
Knip, kicken van een topic uit 2016 is niet wenselijk. Al helemaal niet als de vraag niet aansluit bij het onderwerp. Start een eigen topic op de juiste plek :)

[ Voor 106% gewijzigd door 13art op 23-10-2021 16:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.