Apple TV 4 beeld licht schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:25
All,

Als ik een film of serie afspeel met mijn Apple TV 4, dan moet ik geregeld de verticale frequentie van het beeld aanpassen.

De ene film of serie speelt prima af op 1080p 50Hz, terwijl diezelfde film of serie licht stottert op 1080p 60Hz.
De andere film of serie speelt prima af op 1080p 60Hz, terwijl diezelfde film of serie licht stottert op 1080p 50Hz.

Amerikaans vs Europees?
Ik denk het.

Gefilmd voorbeeld, de serie Airport op Netflix:

Zet ik de Apple TV op 1080p 60Hz, dan is het resultaat:
YouTube: SnijdeA: Airport on 1080p 60Hz, stotterend.

Zet ik de Apple TV op 1080p 50Hz, dan is het resultaat:
YouTube: SnijdeA: Airport on 1080p 50Hz, vloeiend.

Bij andere series of films is het precies andersom.

Ik heb hierover gechat met Apple, heb het advies gekregen om kabels te verwisselen en het resultaat te mailen en daarna niets meer gehoord, ook niet op een herinneringsmail.
Ja, zo komen ze er erg makkelijk van af.

Een vriend van me heeft exact hetzelfde.

Wij kunnen toch niet de enigen zijn die dit hebben?

Gr,
Arjan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:46
Kan je helaas niet helpen. Ik heb m'n ATV4 gewoon op automatisch staan en zie geen enkele probleem met het afspelen van videomateriaal. Ongeacht serie, film of content provider (Netflix, PLEX, Infuse)...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Op automatisch gaat de ATV 4 op wat de TV aankan en in mijn geval is dat 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 16:37

Dey

Ik heb ook last van 50/60Hz in combinatie met een plasma tv, het hangt van het bronmateriaal af. De Atv kan helaas niet switchen.
Vermoedelijk kunnen LCD tv's beter met verschillende verversingen van het beeld omgaan dan plasma tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Ik heb LCD, Edge LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 16:37

Dey

Misschien dat een bepaalde beeldverbeteraar van je tv het op kan vangen door frames te creëren, maar mijn inziens zou Apple de verversingssnelheid op de HDMI uitgang gelijk moeten trekken met de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Dat laatste ben ik met je eens, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Wat heb je zelf eigenlijk allemaal al geprobeerd? De eerste hit op Google laat mij een post op het forum van PLEX zien waar mensen een (redelijk) identiek probleem hebben en waar ook wordt uitgelegd waardoor dit hoogstwaarschijnlijk komt...

Wat hierboven ook wordt aangegeven, is dat het ook met je TV te maken kan hebben i.c.m. met wat je ATV4 uitstuurt en dat dit hoogstwaarschijnlijk dus interpolatie problemen zijn (wat ook in de hierboven vermelde forumpost wordt uitgelegd)...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Het is heel simpel:
- 24fps materiaal moet je op 24hz afspelen (films en een aantal tv series)
- 50fps materiaal moet je op 50hz afspelen (PAL tv series)
- 60fps materiaal moet je op 60hz afspelen (NTSC tv series, computerspul)

Zo niet, dan krijg je een licht stotterend beeld.

Zorg dus dat je een speler gebruikt die automatisch omschakelt naar de juiste refreshrate. Voor zover ik weet, kan de ATV dit niet, en kan deze ook geen 24hz signaal uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19
Ik heb hier ook last van, maar eigenlijk alleen binnen de Videoland app. Netfix en films die ik via iTunes huur zijn prima. Ook het aanpassen van de fps biedt geen oplossing.

Helaas hebben ze me bij Videoland nog niet kunnen helpen met dit probleem. Na tig tweets richting Videoland heb ik de hoop om 't gefixt te krijgen dan ook maar opgegeven. Maar ik volg dit topic dus in de hoop op een oplossing :)

De tweets met video even teruggezocht:

Netflix:
https://twitter.com/johnvanhulsen/status/682271474640621568

Videoland:
https://twitter.com/johnvanhulsen/status/682271707189657600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Slogra schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:36:

Zorg dus dat je een speler gebruikt die automatisch omschakelt naar de juiste refreshrate. Voor zover ik weet, kan de ATV dit niet, en kan deze ook geen 24hz signaal uitsturen.
Bijna goed...
De ATV4 kan wel tussen verschillende refresh rates schakelen, maar kan inderdaad niet 24P aan. Normaal gesproken moet dit geen probleem zijn, omdat je TV dit euvel kan oplossen met interpolatie. Maar laat je dit de ATV doen, dan weet de TV niet welke frames hij moet interpoleren en ontstaat er dus een framedrop.

Mijn advies, laat de ATV4 dus lekker op auto staan, en kijk vanaf daar verder...
De TS heeft namelijk ook nog niet aangegeven wat hij zoal heeft geprobeerd en hoe de ATV4 op z'n TV is aangesloten:
  • Heeft hij bijv. andere HDMI ingangen geprobeerd?
  • Heeft hij andere kabels geprobeerd (zo te lezen wel)?
  • Is de ATV4 direct op de TV aangesloten of gebruikt hij een receiver als hub?
  • Bij gebruik van een receiver, is de receiver dan goed ingesteld
  • ...
Als we meer weten, kunnen we ook beter helpen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Heeft hij bijv. andere HDMI ingangen geprobeerd?
Ja.
Heeft hij andere kabels geprobeerd (zo te lezen wel)?
Ja.
Is de ATV4 direct op de TV aangesloten of gebruikt hij een receiver als hub?
Beiden geprobeerd, resultaat is hetzelfde.
Bij gebruik van een receiver, is de receiver dan goed ingesteld
Qua beeldsettings valt er niets in te stellen op de Yamaha RX-A850 behalve 1080p.
Pagina: 1