PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

• joeydaan
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-06-2025
Ik zou graag mijn pc willen upgraden maar ik ben nog niet zo goed in het vinden van de juiste componenten die mijn pc erg zouden boosten.
\ Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart en wss voeding omdat de rest vgm redelijk goed is

Mijn budget is rond de 500 euro
Dit kan ik hoger maken als het echt nodig is.

Merk maakt mij niks uit
[i]Het maakt voor mij geen verschil uit als het maar werkt XD [i]

Ik gebruik het systeem nu vooral in mijn kamer voor gamen en niet veel meer

Dit zijn mijn specs
ik wil nog wel meer RAM gaan kopen en ik heb er hier al een voor gekozen

processor: Intel(R) core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20 GHz
videokaart: AMD Radeon R9 200 series
RAM: 8.1 GB
met windows 10

alvast bedankt :)

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 20:48
Had je al iets op het oog mbt videokaart/voeding?

Welk moederbord heb je nu?
Welke voeding heb je nu?
Met welk doel wil je upgraden?
Welke games speel je?

Dit is nogal weinig informatie om je van advies te voorzien.

• joeydaan
Nee ik heb nog niet iets op het oog omdat ik nog niet zeker weet waar ik het best voor kan zoeken.

mijn moederbord is de H81M-P32.
Voor de voeding heb ik een Cooler master thunder 500W
EN ik zou graag willen upgraden om vr goed aan te kunnen en games zoals the witcher 3 optimaal te spelen.
Ik speel nu spellen zoals Arma 3, Witcher 3, Battlefront en The Division

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
joeydaan schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:05:
Nee ik heb nog niet iets op het oog omdat ik nog niet zeker weet waar ik het best voor kan zoeken.

mijn moederbord is de H81M-P32.
Voor de voeding heb ik een Cooler master thunder 500W
EN ik zou graag willen upgraden om vr goed aan te kunnen en games zoals the witcher 3 optimaal te spelen.
Ik speel nu spellen zoals Arma 3, Witcher 3, Battlefront en The Division
Het is wel de bedoeling dat je van je voren opzoek gaat naar goede kaarten voor jou.
Wij kunnen verder advies geven als je dat hebt gedaan

Staat in de regels voor het aanmaken van een topic

• joeydaan
oh srry dat wist ik niet. Ik heb al wel gekeken naar de gtx 1080 maar ik wist niet of er goede alternatieven zijn.

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-02 11:46
joeydaan schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:32:
oh srry dat wist ik niet. Ik heb al wel gekeken naar de gtx 1080 maar ik wist niet of er goede alternatieven zijn.
Alternatieven met gelijke prestaties? Nee.
Andere kaarten die ook goed zijn en minder kosten? Ja, daarbij zou je kunnen denken aan de 1070 of de nieuwe kaarten van AMD die binnenkort uitkomen die ( als we alles moeten geloven ) geweldig veel bang for buck moeten geven.

Echter zie ik dat je budget 500 euro is en daar ga je op dit moment nooit een 1080 voor kunnen krijgen.
In jou geval zou ik kijken naar een (2e hands) 970/980(ti). Of wachten op de nieuwe AMD kaarten die gelijkwaardige prestaties zullen gaan hebben. Die vallen iets meer binnen je budget en zijn nog steeds prima kaarten. Die kunnen dan wel maar net vr trekken maar als je daar serieus iets mee wil gaan doen haal je het met jou budget simpelweg (nog) niet.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 10:37
Wat is de resolutie van je monitor? Als dat full hd is @60Hz dan is een 1080/1070 overkill en zou de komende 480 van amd wat voor je kunnen zijn.
Mocht je op een hogere resolutie gamen dan is een 980Ti het overwegen waard; ongeveer net zo krachtig als een 1070, rond de 500 euro en gewoon verkrijgbaar.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Philpend schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:08:
Wat is de resolutie van je monitor? Als dat full hd is @60Hz dan is een 1080/1070 overkill en zou de komende 480 van amd wat voor je kunnen zijn.
Mocht je op een hogere resolutie gamen dan is een 980Ti het overwegen waard; ongeveer net zo krachtig als een 1070, rond de 500 euro en gewoon verkrijgbaar.
ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. een rx 480 gaat mogelijk gewoon te weinig zijn alles op max te zetten op 1080p.(met tweaken het er der is het prima). en een 1070 zit je ongeveer 20/30 fps boven de cap. Maar heb je wel headroom voor later. we weten immers niet wat er gebeurt over 1 jaar. dan kan het makkelijk zijn dat de rx 480 net te weinig heeft en de 1070 ineens niet meer Overkill is.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 10:37
Uiteraard eerst eens goed kijken naar de echte benchmarks van de 480. Mocht het toch wat tegenvallen (wat best eens het geval zou kunnen zijn) dan geef ik je helemaal gelijk. De verwachtingen qua hoge prestaties en lage prijs van de 480 zijn wellicht iets te optimistisch. We zullen het zien over een week!
Pagina: 1