Bij een online winkel wil ik graag een set luidsprekerstandaarden aanschaffen. Op de productfoto's zien ze er prachtig uit. Maar ik ben ook benieuwd hoe ze in verhouding met mijn luidsprekers staan en of ze stabiel genoeg zijn. Dat kan ik alleen na ontvangst beoordelen.
Gelukkig is er wetgeving voor koop op afstand, en dit staat vermeldt in de voorwaarden.
Nu heeft deze specifieke winkel ook uitzonderingen voor bepaalde productgroepen opgenomen in de voorwaarden.
Bij Coolblue is het bijvoorbeeld geen enkel probleem. En het is prima mogelijk om zonder beschadiging een stand te monteren.
Natuurlijk zal ik nooit iets bestellen met de intentie het te retourneren, maar mocht ik toch niet tevreden zijn, dan mogen ze voor zover ik weet een retournering niet weigeren.
Kan ik de voorwaarden op dit punt negeren?
Gelukkig is er wetgeving voor koop op afstand, en dit staat vermeldt in de voorwaarden.
Op [url=Consuwijzer]https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand[/url] staan producten die hiervan uitgezonderd zijn. Bijvoorbeeld: tijdsgebonden producten, producten die u speciaal laat maken, producten die snel kunnen bederven, hygiëne producten, verzegelde cd's en dvd's en digitale producten. Allemaal heel logisch.Elke consument heeft recht op de afkoelperiode. Dat is een periode van 14 dagen waarin de consument de tijd krijgt om het aangeschafte product te proberen. In deze periode mag u het product bekijken en testen om te beoordelen of het product aan al uw wensen voldoet. Bent u binnen de afkoelperiode toch niet helemaal tevreden met het aangeschafte product? Dan hebt u het recht om het product te retourneren. Het is dan wel belangrijk om het product en de verpakking in originele staat te houden.
Nu heeft deze specifieke winkel ook uitzonderingen voor bepaalde productgroepen opgenomen in de voorwaarden.
- Hoofdtelefoons i.v.m. hygiëne. Check.
- Op maat gemaakte speakerdoek en kabels. Helder.
- Gebruikte speakerstands.
Bij Coolblue is het bijvoorbeeld geen enkel probleem. En het is prima mogelijk om zonder beschadiging een stand te monteren.
Natuurlijk zal ik nooit iets bestellen met de intentie het te retourneren, maar mocht ik toch niet tevreden zijn, dan mogen ze voor zover ik weet een retournering niet weigeren.
Kan ik de voorwaarden op dit punt negeren?