Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Dag allen,

Momenteel ben ik in de markt voor een nieuwe gamelaptop. Ik heb momenteel een 15" MacBook Pro. De built van de aliminium is echt syper, maar geen Windows en games op high quality.
Nu zoek ik een laptop die voldoet aan:
  • Skylake i7 (i.v.m. Virtuele machine's)
  • 4K / UHD weergave. Mijn Surface Pro heeft dat ook en dat leest enorm fijn.
  • touchscreen, gebruik ik toch nog veel
  • (multicolor) led toetsenbord
  • dedicated videomaart die spellen op 1080p fatsoenlijk kan weergeven
  • SSD van minimaal 256gb, voorkeur 512.
  • max gewicht rond de 2kg
  • 15,6 inch en kleiner
  • vast toetsenbord
Nu kwam ik uit bij de Razer Blade 2016: pricewatch: Razer Blade (2016)
Echter is deze nog niet gereleased lijkt het. Ik wacht al een aantal maanden en sta ook op de "notify me" lijst van Razer. Zou iemand iets zinnigs hierover kunnen zeggen of alternatieven kunnen aandragen?

Ik zag dat Linus hem al gereviewed had:

Maanden terug is hij ookal op de Tweakers FP opgedoken (12 jan): reviews: Razer Blade Stealth en Core: 'ultieme ultrabook' met externe videokaart

Nu lijkt het me toch dat zoiets geen 6 maanden duurt om in Europa leverbaar te zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 22-06-2016 09:38 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Inmiddels contact gehad met Razer support. Ze geven aan geen concrete data te kunnen noemen wanneer (en of) de laptop naar Nederland, Belgie of Duitsland komt :(
Orders Support <ordersupport@razerzone.com>
Sat, Jun 25, 2016 at 10:10 PM
To: "#####@gmail.com" <#####@gmail.com>
Hi ####,

We apologize as we currently do not have an estimation of when The New Razer Blade 2016 will be available in Belgium and Germany.

Please follow us on Facebook, Twitter, and Razer Insider. These three outlets are where you will most likely receive an update on future products.

Here are the links:

https://www.facebook.com/razer

https://twitter.com/Razer

http://www.razerzone.com/signup

https://insider.razerzone.com/index.php

If you have any further questions let us know by replying to this email, and have a great day.

Best Regards.

Sincerely,
Team RazerStore.

--------------- Original Message ---------------
From: ###
Sent: 6/25/2016 11:17 AM
To: ordersupport@razerzone.com
Subject: Re: Case#####: Blade Availability [ ]

Hi,

Thank you so much for getting back to me. Do you have any idea if the laptop will be available in Germany or Belgium?

Regards,

########

On Friday, 24 June 2016, "Orders Support" <ordersupport@razerzone.com> <ordersupport@razerzone.com> wrote:
Hi,.

Thank you for contacting RazerStore.

My apologies but The New Razer Blade 2016 is only available to purchase in selected countries. We do not have an estimated time of availability yet of The New Razer Blade in Netherlands at the moment. We are working hard to get The New Razer Blade available in as many locations as possible. We truly appreciate your interest.

Please sign up for the Razer newsletter here, and you'll be notified when The New Razer Blade becomes available in your area:

www.razerzone.com/signup

Sincerely,
Team RazerStore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
Ik had ook graag de Blade gewild, na maanden lang wachten zonder nieuws van Razer over de levering in Europa heb ik de Dell XPS besteld. (Dell waardeloze website en service btw)

De vorige Blade kwam ook veel te laat uit in Europa. Een aantal persoonlijke nadelen die ik met de Blade verwacht:

- Enorm veel issues op het forum Razer Insider, veel klachten over quality issues en overheating.
- Touchscreen scherm met QHD+ resolutie op 14 inch. (Windows kan hier nog steeds niet mee overweg, bepaalde apps zien er voor geen meter uit)
- Prijs is vrij hoog in vergelijking met de USA prijzen, het is niet USD naar EURO plus BTW, maar tot nu toe altijd duurder geworden.
- Razer garantie laat ook de wensen over als ik zo rondlees (ben zelf bang om een slechte Blade te ontvangen en dan weken bezig te zijn met Razer support op iets op te lossen).

Voor de rest lijkt het me een prachtige laptop, Linus vindt het ook een top laptop. Check ook even de nieuwe review van de XPS van Linus, daar is hij ook zeer tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Er zit geen Pascal of Polaris kaart in die razer.
Kijk eens naar deze teaser en zie het verschil tussen de mobiele Pascal en de desktop Titan..
De mobiele chip presteerd beter!
De aankomende 'jump' in mobile gaming performance gaat zo groot zijn dat het mij de moeite waard lijkt om daar nog even op te wachten, anders ben je zo rond augustus ineens flink verouderd en dat lijkt me niet leuk.
Die "ROG Nightblade" gaat trouwens ook een 'dunne' gaming laptop zijn, en dan met zulke performance.

[ Voor 9% gewijzigd door Artimunor op 26-06-2016 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
Artimunor schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:00:
Er zit geen Pascal of Polaris kaart in die razer.
Kijk eens naar deze teaser en zie het verschil tussen de mobiele Pascal en de desktop Titan..
De mobiele chip presteerd beter!
De aankomende 'jump' in mobile gaming performance gaat zo groot zijn dat het mij de moeite waard lijkt om daar nog even op te wachten, anders ben je zo rond augustus ineens flink verouderd en dat lijkt me niet leuk.
Die "ROG Nightblade" gaat trouwens ook een 'dunne' gaming laptop zijn, en dan met zulke performance.
RoG is van Asus en Nightblade is van MSi, ik kan niets over deze laptop vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artimunor
Karizma schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:35:
[...]

RoG is van Asus en Nightblade is van MSi, ik kan niets over deze laptop vinden...
lol je hebt gelijk, er staat ROG NB maar in deze staat NB dus voor iets anders.
Deze laptop is alleen geteased net zoals alle 14nm mobile video card laptops tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
Voordat er iemand hier de Blade bestelt, kijk even op het forum van Razer. Er zijn absurd veel problemen met de Blade:

https://insider.razerzone.com/index.php?forums/systems.88/

overheating, lage kwaliteit scherm, core instabiliteit, thunderbolt/usb-c problemen, coilwhine, oplader issues, wifi issues in combinatie met bluetooth, Chroma fouten, batterij problemen, elektrische geluiden, ratelende fans, microphone issues, hardware bouwkwaliteit issues.

Een aantal van deze problemen horen erbij, zoals de problemen met Thunderbolt, de Core omdat het nogal nieuwe technologieen zijn. Maar er zijn te veel issues met deze laptop van 2000+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Karizma schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:57:
Voordat er iemand hier de Blade bestelt, kijk even op het forum van Razer. Er zijn absurd veel problemen met de Blade:

https://insider.razerzone.com/index.php?forums/systems.88/

overheating, lage kwaliteit scherm, core instabiliteit, thunderbolt/usb-c problemen, coilwhine, oplader issues, wifi issues in combinatie met bluetooth, Chroma fouten, batterij problemen, elektrische geluiden, ratelende fans, microphone issues, hardware bouwkwaliteit issues.

Een aantal van deze problemen horen erbij, zoals de problemen met Thunderbolt, de Core omdat het nogal nieuwe technologieen zijn. Maar er zijn te veel issues met deze laptop van 2000+ euro.
Hier schrik ik wel enorm van! Voor zoveel geld verwacht je niet al deze problemen. Een gemiddelde Acer heeft dus gewoon minder problemen dan een "Top of the line gaminglaptop" :F

-Edit-
Om terug te komen op de TS, ik denk dat het dan deze gaat worden:
pricewatch: MSI GS60 6QE-241NL (Ghost Pro)
Iemand daar nog een mening over? Had de volgende PW filters gebruikt:
https://tweakers.net/pric...201;484043;465280;485749/

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 06-07-2016 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artimunor
Kecin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Hier schrik ik wel enorm van! Voor zoveel geld verwacht je niet al deze problemen. Een gemiddelde Acer heeft dus gewoon minder problemen dan een "Top of the line gaminglaptop" :F

-Edit-
Je gaat dus niet wachten op een laptop met een Pascal videokaart erin? de 9xx serie gaat zo in een klap zwaar verouderd zijn.
Deze staat echt letterlijk voor de deur, begin augustus las ik bij de buren... en gaat voor hetzelfde geld gemiddeld 2.4x!!! beter presteren. (of veel koeler en stiller blijven bij dezelfde prestaties)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
Artimunor schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Je gaat dus niet wachten op een laptop met een Pascal videokaart erin? de 9xx serie gaat zo in een klap zwaar verouderd zijn.
Deze staat echt letterlijk voor de deur, begin augustus las ik bij de buren... en gaat voor hetzelfde geld gemiddeld 2.4x!!! beter presteren. (of veel koeler en stiller blijven bij dezelfde prestaties)
Ik zou die prestatiecijfers met een kilo zout nemen en gewoon wachten op reviews, het is echt niet zo dat ze met een enkele generatie opeens 2,4 keer beter gaan presteren (of zoveel koeler blijven met zelfde prestaties), want anders zou de desktop 1080 ook echt 100% rapper moeten zijn dan de 980Ti.
Het is een hele stap vooruit, maar niet zó'n stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
[...]

-Edit-
Waarom kijk je niet bij de Dell XPS 15? Met eventuele studentenkorting krijg je nog een 10% korting.

Vergelijkbare specs, werkt ook met de Razer Core (beta). Ik heb er een zwarte skin voor besteld, nu lijkt hij wel op de Blade :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Karizma schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:05:
[...]

Waarom kijk je niet bij de Dell XPS 15? Met eventuele studentenkorting krijg je nog een 10% korting.

Vergelijkbare specs, werkt ook met de Razer Core (beta). Ik heb er een zwarte skin voor besteld, nu lijkt hij wel op de Blade :*)
Bedankt voor de tip, ik ga er even naar kijken.
Artimunor schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Misschien, volgende maand wil ik gaan bestellen. Dus wellicht is het beter om te wachten, maar zoals gezegd hieronder, even wachten op de reviews sowieso.
Merethil schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Ik zou die prestatiecijfers met een kilo zout nemen en gewoon wachten op reviews, het is echt niet zo dat ze met een enkele generatie opeens 2,4 keer beter gaan presteren (of zoveel koeler blijven met zelfde prestaties), want anders zou de desktop 1080 ook echt 100% rapper moeten zijn dan de 980Ti.
^Dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• splackavellie85
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11-2023
[...]

-Edit-
Mocht je daar interesse in hebben, ik heb de GS60 met 970m, Skylake CPU en 4K scherm te koop:

V&A aangeboden: MSI Gaming Series GS60 6QE-029NL

Dit toevallig ook omdat ik de Razer Blade overweeg. Maar gezien de games die ik speel, zal zelfs de 15" rMBP wel voldoen, dus wellicht dat ik toch weer terug naar Apple ga. Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Uiteindelijk het volgende geworden:
Kecin schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:00:
[afbeelding]
I7, GTX 970M, 16GB, 256GB SSD, 1TB 7200RPM, 4k/UHD scherm

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
Kecin schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:03:

[...]
Heel net ding (op de spoedig legacy videokaart na dan, maar daar was je van op de hoogte en dat is blijkbaar een bewuste keuze geweest)
Kan je met ons delen hoe de hitte ontwikkeling is en geluidsproductie?
Ik ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Artimunor schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Heel net ding (op de spoedig legacy videokaart na dan, maar daar was je van op de hoogte en dat is blijkbaar een bewuste keuze geweest)
Kan je met ons delen hoe de hitte ontwikkeling is en geluidsproductie?
Ik ben wel benieuwd!
Dat neem ik inderdaad voor lief. Het werkt geweldig, dit weekend flink zitten gamen.

De hitteproductie is wel erg warm bij intens gebruik (GTA V op UHD). Je merkt hier op het toetsenbord e.d. niet van. De achterkant en zijkant bij het scherm worden wel warm en blaast flink. Bij idle gebruik hoor je hem eigenlijk niet.
De accuduur is wat je van een gaminglaptop mag verwachten, hij is zonder adapter te gebruiken maar na een 2/3 uur is echt de max wel bereikt.

Het UHD scherm is top, helaas gaat niet bij alle apps binnen Windows de scaling goed waardoor sommige zaken wel erg klein worden.
Het is in iedergeval een aanrader. Dit weekend een mini-lan gehad, twee vrienden hadden een GTX 1070 maar ik kon goed meekomen met mijn 970M. Ook het UHD is briljant :).
Zal binnenkort eens een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 18:56
Merethil schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Enige verschil is dat er bij de nieuwe 1xxx reeks waarschijnlijk kaarten voor laptops komen die veel meer lijken op desktop 1xxx kaarten. In tegenstelling tot huidige/voorgaande generatie (< 9xx) waar echte M modellen uitkwamen met minder cores e.d. en die qua prestaties totaal niet in de buurt kwamen van hun desktop equivalent. Misschien is 2,4 keer beter presteren optimistisch, maar zelfs dan nog is er een goede kans dat de prestatiewinst bij de overgang van de 9xx naar 1xxx generatie kaarten relatief veel groter is dan bij voorgaande generatiestappen (zoals 8xx naar 9xx). Als je dus geïnteresseerd bent in gamen op je laptop is het de moeite waard om toch nu nog even een maandje af te wachten en te kijken hoe de prestaties zijn. I know je kan altijd wachten op betere componenten, maar dit lijkt me de moeite waard, zeker als je toch minstens 1000 euro aan een laptop gaat uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
Kecin schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:03:

[...]
Die is niet IPS maar led. Ik had precies dezelfde laptop op het oog maar toch even gevraagd wat t verschil is tussen die van jou en de 281 versie.

De 281 is bijna hetzelfde maar MSi en Alternate klantenservice geven aan dat de 281 een IPS scherm heeft en de andere dus niet.

Kan je hem nog annuleren?

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Heb hem al binnen en speel er al een paar dagen op :). Prima apparaat, kapot wachten op specs ga ik echt niet doen. Daarnaast heb ik ook gewoon nog een fatsoenlijke modulaire desktop pc (i7, 16GB, 2gb videokaart, SSD, 8tb, dual-screen setup). Dus ik kan daar altijd nog een nieuwe vidkaart indrukken. Máár ik ben niet echt een ras-echte gamer :P.

EDIT
Headblast schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Die is niet IPS maar led. Ik had precies dezelfde laptop op het oog maar toch even gevraagd wat t verschil is tussen die van jou en de 281 versie.

De 281 is bijna hetzelfde maar MSi en Alternate klantenservice geven aan dat de 281 een IPS scherm heeft en de andere dus niet.

Kan je hem nog annuleren?
Hmm, overal op internet en in de reviews zie ik dat het een IPS scherm is. Ook als ik het ding voor mijn neus heb lijkt het toch echt om een IPS paneel te gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Kecin op 02-08-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
Kecin schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:40:
Heb hem al binnen en speel er al een paar dagen op :). Prima apparaat, kapot wachten op specs ga ik echt niet doen. Daarnaast heb ik ook gewoon nog een fatsoenlijke modulaire desktop pc (i7, 16GB, 2gb videokaart, SSD, 8tb, dual-screen setup). Dus ik kan daar altijd nog een nieuwe vidkaart indrukken. Máár ik ben niet echt een ras-echte gamer :P.

EDIT

[...]

Hmm, overal op internet en in de reviews zie ik dat het een IPS scherm is. Ook als ik het ding voor mijn neus heb lijkt het toch echt om een IPS paneel te gaan.
Ik had ook veel reviews gelezen totdat ik er 1 tussen zag zitten die begon over LED, gelijk navraag gedaan bij MSI en daarna Alternate (zitten best wat slimme jongens tussen bij ze) en beide gaven aan dat de ene een led scherm heeft en ander IPS.

Nou zal dat wss niet heel erg zijn maar ik ga liever toch voor de IPS versie zodra de pascal GPUs uitkomen. Hoop dat ze deze maand worden aangekondigd en ze deze type laptop toch dun weten te houden :9

Wat voor settings had je GTA gezet eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Headblast schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:17:
[...]

Ik had ook veel reviews gelezen totdat ik er 1 tussen zag zitten die begon over LED, gelijk navraag gedaan bij MSI en daarna Alternate (zitten best wat slimme jongens tussen bij ze) en beide gaven aan dat de ene een led scherm heeft en ander IPS.

Nou zal dat wss niet heel erg zijn maar ik ga liever toch voor de IPS versie zodra de pascal GPUs uitkomen. Hoop dat ze deze maand worden aangekondigd en ze deze type laptop toch dun weten te houden :9

Wat voor settings had je GTA gezet eigenlijk?
Ah oke. Ik merk er in ieder geval niets van (en ik heb op het werk nog eens gekalibreerde IPS schermen die het Adobe spectrum kunnen weergeven). Het scherm is dus (voor een laptop) meer dan prima. Let wel, ik ben een MacBook gewend en die hebben natuurlijk altijd de 'mooie' glare waardoor alles er gelijk kut uitziet als het geen nacht is.
De Pascals stonden vandaag op de FP van Tweakers. Zal nog wel even duren voordat er laptopvarianten opduiken.

GTA V had ik alles op minimaal high. Het valt ook op dat de laptop beter presteert in de native UHD resolutie dan gescaled op 1080p. Ik had andersom verwacht. Nu moet ik de kanttekening maken dat alles boven de 30fps er voor mij al vloeiend uitziet :'). Daardoor heb ik misschien niet hetzelfde kwaliteitskader aan een game dan jij bijvoorbeeld hebt. Al met al was het een voor mij goede koop. Ik wens je succes in je Pascal zoektocht :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headblast
Kecin schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:57:
[...]

Ah oke. Ik merk er in ieder geval niets van (en ik heb op het werk nog eens gekalibreerde IPS schermen die het Adobe spectrum kunnen weergeven). Het scherm is dus (voor een laptop) meer dan prima. Let wel, ik ben een MacBook gewend en die hebben natuurlijk altijd de 'mooie' glare waardoor alles er gelijk kut uitziet als het geen nacht is.
De Pascals stonden vandaag op de FP van Tweakers. Zal nog wel even duren voordat er laptopvarianten opduiken.

GTA V had ik alles op minimaal high. Het valt ook op dat de laptop beter presteert in de native UHD resolutie dan gescaled op 1080p. Ik had andersom verwacht. Nu moet ik de kanttekening maken dat alles boven de 30fps er voor mij al vloeiend uitziet :'). Daardoor heb ik misschien niet hetzelfde kwaliteitskader aan een game dan jij bijvoorbeeld hebt. Al met al was het een voor mij goede koop. Ik wens je succes in je Pascal zoektocht :).
Dat dilemma heb ik nu ook haha ben een macbook pro gewend maar moet nu overstappen naar windows en ja dual booten kan maar niet alle sdks die ik heb werken goed kennelijk.

Goed om in iedergeval te lezen dat men nog een spelletje erop kan spelen en grappig dat uhd het beter doet.

Mochten ze toch niet eind augustus met de aankondiging komen dan koop ik dezelfde ;)

Veel plezier met de laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
De Core is als het goed is ook gewoon met andere laptops te gebruiken die Thunderbolt 3 via USB-C doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 19:36
Hoi,

Ik ben ook aan het overwegen om deze laptop te kopen. Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaring met deze laptop wat betreft:
  • Batterij duur
  • Hitte en geluid ventilatoren
  • Prestaties
  • Kwaliteit, hebben jullie issues gehad, ervaring met support?
Kan iemand uit eigen ervaring hierover iets zeggen? Ben je over het algemeen tevreden? Ik wil de laptop zelf vooral gaan gebruiken om te photoshoppen, websites en mobiele applicaties te ontwikkelen, VM draaien en af en toe te gamen. En misschien in de toekomst ooit een VR bril op aan te sluiten. Voor mij is een notebook handiger dan een desktop omdat ik vaker naar Hackathons ga en dan is een laptop natuurlijk handiger om mee te nemen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:42
Je hebt 2k uitgegeven terwijl je nu met de dezelfde prijs een gtx 1070 kan halen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
madmaxnl schreef op donderdag 4 augustus 2016 @ 03:45:
De Core is als het goed is ook gewoon met andere laptops te gebruiken die Thunderbolt 3 via USB-C doen.
Inderdaad "als het goed is". Het is voornamelijk afhankelijk van drivers en de BIOS. Naar mijn weten werken op dit moment:
- Intel Skull Canyon
- Dell XPS 13 (niet 100% stabiel, afhankelijk van BIOS versie en TB drivers, tevens oplaad functie)
- Dell XPS 15 (niet 100% stabiel, afhankelijk van BIOS versie en TB drivers)
- MSI GS73VR /63/43
- Macbooks (met heel veel modding)
R0K13 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:27:
Hoi,

Ik ben ook aan het overwegen om deze laptop te kopen. Ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaring met deze laptop wat betreft:
  • Batterij duur
  • Hitte en geluid ventilatoren
  • Prestaties
  • Kwaliteit, hebben jullie issues gehad, ervaring met support?
Kan iemand uit eigen ervaring hierover iets zeggen? Ben je over het algemeen tevreden? Ik wil de laptop zelf vooral gaan gebruiken om te photoshoppen, websites en mobiele applicaties te ontwikkelen, VM draaien en af en toe te gamen. En misschien in de toekomst ooit een VR bril op aan te sluiten. Voor mij is een notebook handiger dan een desktop omdat ik vaker naar Hackathons ga en dan is een laptop natuurlijk handiger om mee te nemen ;-).
Kwaliteit is prima, voor mij blijft Apple nog steeds de gold standard qua kwaliteit. De Razer Blade wordt officieel niet verkocht in Nederland. (Duitsland wel, maar met Duits toetsenbord). Support van Razer is niet echt in orde naar mijn mening.

Ik heb ze een aantal keer gemaild over de garantie regeling van de Blade, als ik hem zou importeren. De antwoorden die ik kreeg (3x apart gemaild):
- Nee de garantie vervalt.
- Je zou het terug moeten sturen naar USA.
- Garantie geldt alleen in USA.

Ik las op het forum van Razer veel overheating issues, maar ook veel kwaliteit issues.
Voyarch schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:01:
Je hebt 2k uitgegeven terwijl je nu met de dezelfde prijs een gtx 1070 kan halen..?
Sommigen kopen niet alleen de laptop vanwege de specs. De Blade ziet er prachtig uit in vergelijking met bijvoorbeeld de MSi laptops. (draken logo? really? :+ )
Pagina: 1