iPhone 6 batterijpercentage wordt niet goed uitgelezen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb sinds een tijd het probleem dat mijn iPhone verkeerde batterijpercentages uitleest, hij is net een jaar oud (helaas Apple garantie net 2 dagen verlopen, dus alles gaat nu via T-Mobile, iets waar ik niet echt blij mee ben). Ik heb dit al een aantal maanden maar het stoorde mij nooit heel erg, sinds deze week is het echter exponentieel erger geworden om het zo te zeggen. Twee dagen terug ging mijn iphone van 54% naar 0%, ik kon hem ook pas weer gebruiken toen ik hem aan het infuus legde, waarna hij gelijk 46% aangaf. Vandaag heb ik Apple gebeld en zij zeiden dat ik hem als nieuwe iPhone moest herstellen en backups maken om ze vervolgens niet terug te zetten, zodat mijn iPhone echt als 'nieuw' was om softwareproblemen uit te sluiten. Ik dacht dat ik een paar dagen nodig zou hebben om erachter te komen of dit de oplossing was, iets wat mij via de telefoon mij wel gezegd werd. Niets is echter minder waar. Ik heb hem rond 18:00 helemaal leeggetrokken en al mn apps handmatig weer geïnstalleerd, en zojuist ging mijn telefoon in 1 minuut van 20 naar 10%, 3 minuten later zat ik op 1% en toen ik hem aan de oplader legde zat ik weer op 10%. Het lijkt mij wel duidelijk dat er hardwarematig iets mis is met het toestel. Nu wilde ik hem sowieso al laten repareren vanwege het feit dat de front-camera lens een beetje is ingezakt, dit was al toen ik hem uit de doos haalde een jaar geleden, maar ik wil dit nu toch wel laten fixen. Ik ken mijn consumentenrecht en hoop dan ook dat T-Mobile niet moeilijk zal gaan doen vanwege het feit dat het toestel al een jaar oud is.

Mijn vraag is dan ook wat ongeveer de procedure zal zijn, en dan heb ik het voornamelijk over het batterij probleem. Ik weet dat het een niet heel ongewoon probleem is en ik hoop dan ook dat Apple/T-Mobile hier iets mee kan/gaat doen. Heeft iemand misschien een indicatie wat er zal gaan gebeuren als ik over 2 dagen de T-Mobile winkel binnenstap? Allicht d.m.v. eigen ervaringen of andere verhalen ofzo.

Bij voorbaat dank!

- Hans

Beste antwoord (via Tycho500 op 24-06-2016 19:43)

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Op zich is je verhaal niet echt duidelijk, Hans.

Dat je iPhone van 20 naar 10 gaat in 1 minuut, wil natuurlijk niets zeggen. Had je Apps open? Was je nog bezig met updates of dingen op de achtergrond?

Anyhoe, is er een batterijtest gedaan? Is het gemeld binnen de garantie? Allemaal zaken die wel belangrijk zijn. Mijn ervaring is dat er niet zo heel moeilijk gedaan wordt over 1 of twee dagen buiten de garantie, ik zou toch maar eens eventjes gaan bellen. Voor hetzelfde geld is je batterij gewoon op, heb je hem dusdanig veel gebruikt dat de capaciteit niet meer toereikend is. Misschien heb je wel een defecte batterij?

Kortweg:

- Bel op
- laat ze batterij testen
- geef aan dat je al een herstel hebt gedaan zonder een reservekopie terug te zetten.

http://yor.minitroopers.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Niet echt een antwoord op je vraag misschien maar heb je al geprobeerd je batterij te kalibreren? Hrt klinkt namelijk niet alsof die echt leeg is, maar gewoon een verkeerd percentage weergeeft.

Ervaring met T-Mobile heb ik helaas niet voor je.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Ik heb dit ook sinds twee dagen op mijn 6S.
Wat je kan proberen is de telefoon in vliegtuigmodus met het scherm op 50% (scherm standby tijd oneindig) helemaal leeg te trekken. Daarna volledig opladen, dus de volle tijd tot 100% en dan nog een uur.

Dit corrigeert de coulomb meting van de batterij. De zogenaamde "kalibratie".
Dat heb ik namelijk gisteren gedaan, en nu is hij nog 99%. Terwijl dat eergisteren al 85% was. (na 1.5 uur)

Vervangen heeft alleen zin al de batterij defect is. Als hij het foutief meet, blijft dit ook zo bij een nieuwe batterij, tenzij een Apple gecertificeerd reparatiebureau hem vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:40
jeroen3 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:36:
Ik heb dit ook sinds twee dagen op mijn 6S.
Wat je kan proberen is de telefoon in vliegtuigmodus met het scherm op 50% (scherm standby tijd oneindig) helemaal leeg te trekken. Daarna volledig opladen, dus de volle tijd tot 100% en dan nog een uur.

Dit corrigeert de coulomb meting van de batterij. De zogenaamde "kalibratie".
Dat heb ik namelijk gisteren gedaan, en nu is hij nog 99%. Terwijl dat eergisteren al 85% was. (na 1.5 uur)

Vervangen heeft alleen zin al de batterij defect is. Als hij het foutief meet, blijft dit ook zo bij een nieuwe batterij, tenzij een Apple gecertificeerd reparatiebureau hem vervangt.
Maakt het dan nog uit vanaf welk batterijniveau je 'm leeg trekt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en wil dit even uitproberen om te kijken of het e.e.a. fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Destijds heb ik hetzelfde probleem gehad op mijn iphone 4s. Oorzaak was een defecte batterij. Na dat ik een nieuwe erin heb gezet was het probleem opgelost. Je kan hem eerste calibreren; dat doe je door de batterije helemaal vol te laden en helemaal leeg te laten lopen. Ik merkte dat ik destijds dat hij al uitging bij 40 procent. één seconden aan de lader en ik kon weer een hele tijd verder.

Nu is het vervangen van een batterij voor de iphone 6s wel een groter probleem dan de iphone 4s, maar je kan het zat zelf proberen:

YouTube: iPhone 6 Battery Replacement in 4 Minutes

[ Voor 10% gewijzigd door grote_oever op 22-06-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
PrinsPils schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:25:
[...]

Maakt het dan nog uit vanaf welk batterijniveau je 'm leeg trekt? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en wil dit even uitproberen om te kijken of het e.e.a. fixt.
Nee, het calibreren vindt plaats bij het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:40
jeroen3 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Nee, het calibreren vindt plaats bij het opladen.
Ah, helder. Ik ga kijken of het soelaas biedt. Thanks!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Dat je iPhone van 20 naar 10 gaat in 1 minuut, wil natuurlijk niets zeggen. Had je Apps open? Was je nog bezig met updates of dingen op de achtergrond?

Anyhoe, is er een batterijtest gedaan? Is het gemeld binnen de garantie? Allemaal zaken die wel belangrijk zijn. Mijn ervaring is dat er niet zo heel moeilijk gedaan wordt over 1 of twee dagen buiten de garantie, ik zou toch maar eens eventjes gaan bellen. Voor hetzelfde geld is je batterij gewoon op, heb je hem dusdanig veel gebruikt dat de capaciteit niet meer toereikend is. Misschien heb je wel een defecte batterij?

Kortweg:

- Bel op
- geef aan dat je al een herstel hebt gedaan zonder een reservekopie terug te zetten.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Even een update inderdaad,

Ik heb gebeld en kreeg een supervisor aan de lijn van Apple, ik mocht mijn toestel inderdaad alsnog opsturen en ze gaan kosteloos even kijken wat er aan de hand is. Mocht er iets zijn dat zij kunnen maken, dan doen zij dit ook gelijk zonder verdere kosten. Ik vind de service van Apple wel echt goed, ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen! De UPS man zou gister al moeten komen maar die is nog niet geweest. Ik zal een update posten zodra ik meer weet!
Yor schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:35:

Kortweg:

- Bel op
Pagina: 1