Ik heb sinds een tijd het probleem dat mijn iPhone verkeerde batterijpercentages uitleest, hij is net een jaar oud (helaas Apple garantie net 2 dagen verlopen, dus alles gaat nu via T-Mobile, iets waar ik niet echt blij mee ben). Ik heb dit al een aantal maanden maar het stoorde mij nooit heel erg, sinds deze week is het echter exponentieel erger geworden om het zo te zeggen. Twee dagen terug ging mijn iphone van 54% naar 0%, ik kon hem ook pas weer gebruiken toen ik hem aan het infuus legde, waarna hij gelijk 46% aangaf. Vandaag heb ik Apple gebeld en zij zeiden dat ik hem als nieuwe iPhone moest herstellen en backups maken om ze vervolgens niet terug te zetten, zodat mijn iPhone echt als 'nieuw' was om softwareproblemen uit te sluiten. Ik dacht dat ik een paar dagen nodig zou hebben om erachter te komen of dit de oplossing was, iets wat mij via de telefoon mij wel gezegd werd. Niets is echter minder waar. Ik heb hem rond 18:00 helemaal leeggetrokken en al mn apps handmatig weer geïnstalleerd, en zojuist ging mijn telefoon in 1 minuut van 20 naar 10%, 3 minuten later zat ik op 1% en toen ik hem aan de oplader legde zat ik weer op 10%. Het lijkt mij wel duidelijk dat er hardwarematig iets mis is met het toestel. Nu wilde ik hem sowieso al laten repareren vanwege het feit dat de front-camera lens een beetje is ingezakt, dit was al toen ik hem uit de doos haalde een jaar geleden, maar ik wil dit nu toch wel laten fixen. Ik ken mijn consumentenrecht en hoop dan ook dat T-Mobile niet moeilijk zal gaan doen vanwege het feit dat het toestel al een jaar oud is.
Mijn vraag is dan ook wat ongeveer de procedure zal zijn, en dan heb ik het voornamelijk over het batterij probleem. Ik weet dat het een niet heel ongewoon probleem is en ik hoop dan ook dat Apple/T-Mobile hier iets mee kan/gaat doen. Heeft iemand misschien een indicatie wat er zal gaan gebeuren als ik over 2 dagen de T-Mobile winkel binnenstap? Allicht d.m.v. eigen ervaringen of andere verhalen ofzo.
Bij voorbaat dank!
- Hans
Mijn vraag is dan ook wat ongeveer de procedure zal zijn, en dan heb ik het voornamelijk over het batterij probleem. Ik weet dat het een niet heel ongewoon probleem is en ik hoop dan ook dat Apple/T-Mobile hier iets mee kan/gaat doen. Heeft iemand misschien een indicatie wat er zal gaan gebeuren als ik over 2 dagen de T-Mobile winkel binnenstap? Allicht d.m.v. eigen ervaringen of andere verhalen ofzo.
Bij voorbaat dank!
- Hans