Overclocken, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Zep Tepi-
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus heb ik wat vragen:
Ik heb een PII 233 met een Intel Atlanta (LX) mobo. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn, maar ik wil er graag uithalen wat er in zit. Dus is het mogelijk om te overclocken, en hoe? Ik lees vaak over "multipliers", "voltage" en "FSB", maar hoe regel ik dit op mijn mobo of bios?
Ik lees veel over hardware stuff enzo, maar ik kan (untill now?) nog geen duidelijke info vinden over deze combinatie.
Als jullie info hebben of een link, hartelijk dank. :)
Btw, ik wil best iets wagen, want mijn computer is toch aan vervanging toe, mits er een overclock variant is. ;)

Specs: (belangrijkste?)
Miditower ATX
Intel Atlanta LX mobo
Pentium II 233
96 Mb Ram (32@66, 64@100)
Viper 550 16 Mb AGP
Voodoo 2 12 Mb

Mijn dank is groot als jullie je licht hier eens over willen laten schijnen. :)
(En ja, er zit ook een HD, Cd-Rom, enz. in.)

BVD

Verwijderd

ik zou eerst eens de handleiding van je mobo raadplegen.
de snelheid van je cpu is de multiplier*fsb. in jouw geval 3,5*66,6. de multiplier staat vast, dus je moet rommelen met je fsb, in je bios of dmv jumpers op je moederbord (nogmaals: zie handleiding).
ik denk niet dat je echt ver kunt clocken. vermoedelijk heeft jouw mobo geen optie om het voltage aan te passen en fsb op 100 werkt denk niet met je 66mhz geheugen en je lx-chip. probeer het eens op 83fsb.

Verwijderd

Hadden de eerste PII's niet een ongelockte multiplier? In dat geval kan je MP 4 of 4,5 proberen !
FSB > 75 MHz kan problemen geven met PCI, resp. IDE apparaten.
Zal met jumpertjes op je mobo moeten. RTFM.
Suc6

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
de multiplier staat vast
Volgens mij is dit niet waar. De eerdere Pentium II's waren volgens mij unlocked, pas vanaf de 333MHz is Intel ze gaan locken. Als je dus wat met je multiplier gaat rotzooien haal je vast wel 266, en als je geluk hebt misschien zelfs wel 300

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Ik heb een pII233 op 350 gekregen ....alleen liep hij snel vast..maar dat kwam door de orginele koeler...

Verwijderd

Aangezien jij een LX bord hebt kun je maximaal 300Mhz halen..

Verwijderd

Ik heb een celeron 333 en inderdaad de multiplier is gelocked.
fsb op 83.3 gezet en hij draait nu vrolijk al een paar maanden op win2k @ 416 MHZ
Uptimes van meer dan 2 weken zonder extra cooler.
Nog geen vastlopers gehad :)

Verwijderd

Heb ook een LX moederbord met een celeron 400@451 mhz hoger gaat niet volgens mij want als ik de fsb hoger dan 83 zet start hij niet meer op. Maar hij gaat dus hoger dan 300 mhz

Verwijderd

handleiding raadplegen of je de fsb kan verzetten op je mobo.

bij mij liep mijn pII 233 stabiel op 291 mhz
dus 3.5 x 83 (Abit bh6 bordje dus alles was via de bios instelbaar).

Bij jouw als het kan wat jumpers verzetten, 83 mhz x 3.5 moet haalbaar zijn

Verwijderd

O ja mijn pII 233 was wel gelocked.

Je kon dit wel omzeilen door een chipje weg te krassen (komt bekent voor vinden jullie niet???). Moet nog ergens te vinden zijn op het net onder overclocken pII 233 maar volgens mij ook bij ome tom te lezen.
www.tomshardware.com
Pagina: 1