Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, dus heb ik wat vragen:
Ik heb een PII 233 met een Intel Atlanta (LX) mobo. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn, maar ik wil er graag uithalen wat er in zit. Dus is het mogelijk om te overclocken, en hoe? Ik lees vaak over "multipliers", "voltage" en "FSB", maar hoe regel ik dit op mijn mobo of bios?
Ik lees veel over hardware stuff enzo, maar ik kan (untill now?) nog geen duidelijke info vinden over deze combinatie.
Als jullie info hebben of een link, hartelijk dank.
Btw, ik wil best iets wagen, want mijn computer is toch aan vervanging toe, mits er een overclock variant is.
Specs: (belangrijkste?)
Miditower ATX
Intel Atlanta LX mobo
Pentium II 233
96 Mb Ram (32@66, 64@100)
Viper 550 16 Mb AGP
Voodoo 2 12 Mb
Mijn dank is groot als jullie je licht hier eens over willen laten schijnen.
(En ja, er zit ook een HD, Cd-Rom, enz. in.)
BVD
Ik ben nieuw hier, dus heb ik wat vragen:
Ik heb een PII 233 met een Intel Atlanta (LX) mobo. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn, maar ik wil er graag uithalen wat er in zit. Dus is het mogelijk om te overclocken, en hoe? Ik lees vaak over "multipliers", "voltage" en "FSB", maar hoe regel ik dit op mijn mobo of bios?
Ik lees veel over hardware stuff enzo, maar ik kan (untill now?) nog geen duidelijke info vinden over deze combinatie.
Als jullie info hebben of een link, hartelijk dank.
Btw, ik wil best iets wagen, want mijn computer is toch aan vervanging toe, mits er een overclock variant is.
Specs: (belangrijkste?)
Miditower ATX
Intel Atlanta LX mobo
Pentium II 233
96 Mb Ram (32@66, 64@100)
Viper 550 16 Mb AGP
Voodoo 2 12 Mb
Mijn dank is groot als jullie je licht hier eens over willen laten schijnen.
(En ja, er zit ook een HD, Cd-Rom, enz. in.)
BVD