Kan ik een scherm met een dode pixel na 1,5 jaar ruilen RMA?

Pagina: 1
Acties:

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-01 12:56
Hallo,

Ik kan een scherm overnemen voor een dual setup. Het scherm heeft een dode pixel en heeft nog 1,5 jaar garantie mijn vraag aan jullie is kan ik hem terugsturen naar de webshop en een nieuwe ervoor terug krijgen? of moet ik dat via ASUS doen?

Ik heb iets gelezen over RMA maar weet nou eigenlijk niet precies wat het nou inhoud (zal ik me nog verder in moeten verdiepen)

Dit is allemaal nieuw voor mij dus laat de info maar komen!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:38

DarkSide

theres no place like ::1

RMA is gewoon een procedure om iets terug te sturen om te laten repareren.
Als je garantie hebt kan je die gewoon claimen. Let wel op dat sommige leveranciers misschien moeilijk doen om slechts 1 dooie pixel. Veel fabrikanten hanteren een bepaald minimum aan dooie pixels.

Garantie gaat in eerste instantie gewoon via de winkel waar die gekocht is.Daar heb je de afspraak mee.
Soms helpt het om rechtstreeks met de fabrikant iets te regelen.
Zal eerst gewoon contact opnemen met de webshop om te kijken wat zij kunnen doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Waarom heeft de vorige gebruiker niet garantie geclaimd als er toch nog 1,5 jaar op zat ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Voor 1 pixel gaat vrijwel geen enkele winkel iets doen, al helemaal 1,5 jaar later ;)
Ze zijn extreem vervelend maar zonder zo'n nog vervelendere verzekering die veel meer dan het scherm kost doen ze niks...
Normaal ligt de grens ergens bij de 3 tot 5 dode pixels, en dan moet je vaak ook nog eens een medewerker hebben die een hele goede bui heeft wil je geholpen worden zonder gigantisch veel gedoe, 1 pixel gaan ze waarschijnlijk niks mee doen...

Fixing things to the breaking point...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heel waarschijnlijk nee, tenzij je een soort pixelgarantie hebt, of een scherm hebt uit een klasse waarbij er geen dode pixels in mogen zitten.

Dode pixels horen er eigenlijk gewoon bij, vandaar dat ze pas bij een groot aantal als defect gelden.

People as things, that’s where it starts.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Christiaan99jl schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:18:

Het scherm heeft een dode pixel en heeft nog 1,5 jaar garantie
Hij zit is dus niet al 1,5 jaar op.

Meestal voor 1 pixel gaan ze geen RMA doen (uitzondering daar gelaten) Maar je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-01 12:56
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:36:
[...]

Hij zit is dus niet al 1,5 jaar op.

Meestal voor 1 pixel gaan ze geen RMA doen (uitzondering daar gelaten) Maar je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen
Ja dacht ik ook, maar moet dat via Bol.com of Asus?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Christiaan99jl schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:37:
[...]

Zou eerst even contact opnemen met bol.com https://www.bol.com/nl/klantenservice/index.html en dan even vragen wat ze daar normaal gesproken mee doen of dat asus het niet voor 1 pixel gaat vervangen

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
[...]

In principe altijd via bol.com. Asus heeft namelijk geen ruk met jou te maken. Zij hebben geen scherm aan jou verkocht. Maar mocht bol.com er niet in mee gaan kun je de stoute schoenen aantrekken en asus contacten. Dit gaat dan echter puur op coulance (en dus op goodwill)

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01 19:58

NSG

Je weet niks!

[...]

Begin eens met vertellen om welk scherm het precies gaat. En belangrijk is eigenlijk het aantal 'dode' pixels en of je ze als 'dood' bestempelt omdat ze zwart blijven of dat ze blijven hangen op een bepaalde kleur.

In geval van 5 of minder pixels die zwart blijven krijg je van Asus in elk geval de middelvinger, zelfs als je het scherm net gekocht hebt. Blijft de pixel/pixels hangen op een bepaalde kleur, dan kan Asus je afhankelijk van het model misschien nog tegemoet komen.
https://www.asus.com/ae-e...24/0/19/SqSPAYIsfecjo9GX/

[ Voor 51% gewijzigd door NSG op 26-06-2016 19:46 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Dan moet je bij Bol.com aankloppen. Maar voor 1 pixel heb ik nog nooit geluk gehad bij welke leverancier dan ook. Tenzij inderdaad een dergelijke garantie apart is afgesloten.

Always look on the bright side of life.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik heb hier een scherm met 2 of 3 dooie pixels en het stoort me niet om dat ze allemaal aan de zijkant zitten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1