Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit er aan te denken om de radio in mijn auto te vervangen voor een radio met USB-aansluiting. Nu houd ik goede kwaliteit muziek, dus zit ik er aan te denken om ook maar gelijk de standaard speakers te vervangen voor nieuwe. Nu is mijn oog gevallen op het volgende:

Radio:Pioneer DEH-X5800BT
Specs: 22 Watt RMS, 50 Watt Max, 4-8 Ohm

Versteker: JBL GX-A604
Specs: 4x60 Watt RMS, 435 Watt Max, 4 Ohm

Speakers:
Voor: JBL CS760C
Specs: 50 Watt RMS, 150 Watt Max, 4 Ohm

Achter: JBL CS762
Specs: 45 Watt RMS, 135 Watt Max, 4 Ohm

Zal dit goed gaan en ook goed klinken? Nu had ik ook ergens gelezen dat de versterker ongeveer 1.5 keer het vermogen van de speaker moet kunnen leveren, klopt dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
Aankoopadvies, dus schopje naar CEA.

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
De speakers moeten uiteraard wel passen. En wellicht, maar dat moet je even uitzoeken voor jou auto, kan het zijn dat je 'bevestigingsmateriaal' moet hebben. Ben de specifieke naam even kwijt van zoiets.

Neem daarnaast ook de moeite om de deuren gelijk goed te isoleren voor veel een veel betere kwaliteit geluid!

Edit:

Met 'bevestigingsmateriaal bedoel ik trouwens zoiets :-P:
http://www.pimtensen.nl/c...aker-adapters/230l-opel/#

[ Voor 39% gewijzigd door hanswfje op 21-06-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor de tip hanswfje. Aan het isoleren van de deuren had ik nog niet gedacht. Toch brengt jouw antwoord mij op nog een vraag: Wat is een betere keuze. Een mindere radio versterken door middel van een versterker of in plaats van een radio+versterker een duurdere/betere radio te kopen en deze niet te versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik was onzin aan het uitkramen :-P. Ik zag dat jou gekozen radio ook 50watt per kanaal deed. Die ik toen had deed 52. Niet noemenswaardig.

En het isoleren van de deuren helpt enorm bij het verbeten van geluid. Dan krijg je zoiets:
http://www.carfantasy.nl/...eer-ud-k201-p-212690.html

Ik weet alleen zeker dat je datzelfde materiaal ergens vast wel goedkoper kan scoren als daar.

Edit: Ik denk overigens dat met wat je daar al geselecteerd hebt in je TS een mooi geluid kan produceren. Ik zag alleen wel in de specs van je gekozen radio je 2 front speakers kan aansluiten, en 2 rear speakers óf een sub. Dat maakt het later achteraf installeren van een sub misschien wel weer ingewikkeld. Mits je dat wil uiteraard

[ Voor 29% gewijzigd door hanswfje op 21-06-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 11:20
Die radio (Pioneer DEH-X5800BT) heb ik laatst zelf gekocht, ik kan hem je ten zeerste aanraden!

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 21:28
Hier zelf een x5700BT en vorige week voor vaderdag de 5800 kado gegeven.

Radio's bevallen erg goed. Snel, zelfs met duizenden nummers op 1 USB stick. Besturing ook erg intuïtief en duidelijk. Telefoon verbind automatisch en Als je een iPhone hebt kun je met 1 druk op de knop Siri oproepen. Muziek vanaf je telefoon begint weer te spelen als je bij de vorige rit ook vanaf je phone aan het luisteren was.

[ Voor 21% gewijzigd door homemix25 op 21-06-2016 22:00 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 16:04
van dat soort regeltjes moet jij je niets aantrekken. Natuurlijk is het vermogen van de autoradio zelf ook oninteressant, want je hebt tenslotte nog een eindversterker. Wat wel fijn is, is dat de radio twee paar uitgangen heeft.

Het vermogen dat een eindversterker geeft is zo veel krachtiger dan een head unit (HU) kan leveren, dat ik altijd een eindversterker boven een luxe HU zou verkiezen
Pagina: 1