Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MrEddy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Na veel te hebben gewerkt met Python, PHP, AS2 en Javascript wil ik me gaan verdiepen in een nieuwe taal. Ik heb voor de aankomende vakantie nog maar weinig plannen dus ik dacht.. waarom niet investeren in een nieuwe taal?

Dus, ik wil mijn keuze voor een nieuwe taal eigenlijk voornamelijk baseren op de toekomstige carrièreoptie die daarbij komt kijken. Ik begin binnenkort aan een bachelor informatica en ben van plan ook een master te doen. Dus programmeur worden is zeker mogelijk.

Google geeft wel wat resultaten, maar eigenlijk niets recent en ik zie veel tegenspraak.

Programmeurs van T.net, welke taal is financieel het verstandigst om tijd in te investeren?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:47
Voor je loopbaan: Java, vooral Java8. Eventueel Scala en bij de minder bekende talen is Groovy interessant.

Niets meer met PHP doen en ook niet op je CV zetten :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat geldt voor de devschuur, geldt in dit geval ook hier: Devschuur® Beleid - Welke programmeertaal moet ik leren?
Begin met Assembly, daarna BASIC, COBOL, C en .NET. Daarna een korte cursus Java en C++. Weekje PHP en een jaartje Haskell. Mocht je nog tijd over hebben, kan je nog kiezen uit de vele beschikbare smaken. Een taal leren doe je met een doel; je wil iets gaan schrijven. Kies daarop een taal uit waarmee je het doel kan bereiken.

De geschiedenis heeft uitgewezen dat dergelijke topics weinig tot niets toevoegen. Vaak worden dezelfde oude en (ondertussen) incorrecte vooroordelen naar boven gehaald. Dit soort over en weer geneuzel over welke taal net dat streepje voor heeft, hebben we niets aan. Dergelijke topics doen we dus ook dicht.
Het enige min of meer zinvolle wat je zou kunnen doen is even kijken met welke talen je aan de slag gaat in de opleiding waar je binnenkort mee gaat starten (dat is vast online te vinden, of na te vragen bij de opleiding in kwestie), zodat je daar wellicht al wat basis voor kan leggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2016 21:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.