Budget SSD advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user458
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-08 22:11
Ik zoek een?
SSD van minimaal 240GB opslagruimte

Wat is je budget?
De prijs is een belangrijke factor, en ik wil eigenlijk niet meer dan €70 euro uitgeven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maakt mij absoluut niet uit. Wel wil ik goede kwaliteit, want ik weet inmiddels dat goedkoop duurkoop is...

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb twee jaar geleden een kant- en klaarsysteem gekocht van het Duitse merk Terra. Dit zijn de componenten die er op dit moment inzitten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3470 Tray€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-B75M-D3H€ 0,-€ 0,-
1PNY GTX 650€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,49€ 70,49
18GB DDR3 ram€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 99,44

Het is de bedoeling om de SSD als Windows schijf te gebruiken, en de HDD als opslag voor filmpjes en niet veel gebruikte programma's. Naast veelgebruikte programma's moeten er ook een aantal games op de SSD komen te staan.

Zelf zat ik te denk aan een van dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 55,95€ 55,95
1Kingston SSDNow UV400 Upgrade Kit 240GB€ 71,90€ 71,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,80

De Kingston UV400 is net nieuw en heeft goede specs en prijs, maar omdat hij zo nieuw is zijn er ook weinig reviews te vinden. Ook is de upgrade kit van UV400 aantrekkelijk omdat ik nog een SATA kabel en een bracket nodig heb. (Of die SSD komt met ductape in mijn kast te hangen 8)7 )
De Crucial BX200 is aantrekkelijk omdat hij al in zoveel BBG's is gebruikt en zichzelf dus wel bewezen heeft.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en sta open voor (andere) suggesties!
Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:48
Blijf van de Kingston weg. Die hebben een matige controle de BX200 is een prima keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
De BX200 heeft zichzelf al bewezen als goede SSD met een hele mooie prijs.

Ik zie dat er sinds kort benchmarks zijn van die nieuwe Kingston SSD's, ziet er niet heel positief uit. Ik zou gewoon voor de BX200 gaan.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
De BX200 is een absolute aanrader. Voor €7 meer heb je eventueel de iets snellere 750 Evo, ook een erg goede SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb de Kingston V300 (iets ander type dan jij wilt kopen) in een stuk of 50 werkstations zitten en er is er ooit ѐѐn stuk gegaan. Die worden nu zo'n beetje allemaal vervangen door een BX200 (240GB) en daar heb ik nog geen defecten van gezien..

Die € 7,- zou ik niet uitgeven overigens. Ik heb nooit verschil gemerkt tussen verschillende SSD's behalve in benchmarks en daarom koop ik altijd een van de goedkoopste :)

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 22-06-2016 11:30 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user458
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-08 22:11
Bedankt voor de reacties! Als ik zo door de berichten lees, zijn er veel fans van BX200. De tip van de EVO 750 vind ik trouwens ook erg handig, want hij kost inderdaad maar €5,- meer dan de BX200. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb altijd het gevoel dat Samsung het beste merk is op het gebied van SSD's. Het zou wel lekker zijn om (met nog iets beter specificaties dan de BX200) een Samsung te kopen.
Van Kingston heb ik nog wat berichten gelezen dat de snelheid van de componenten na een aantal producties omlaag gingen bij de UV300. Het is natuurlijk de vraag of dit bij de UV400 weer gaat gebeuren.

Op dit moment gaat mijn voorkeur dus toch de kant van de BX200 en de 750 EVO uit, met een lichte voorkeur voor de 750 EVO vanwege de betere prestaties voor (bijna) hetzelfde geld.
Dit natuurlijke wel mits ik wat goed(kope) onderdelen kan vinden om alles te installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:16
Iedereen raad nog steeds de bx200 aan die toch in zo'n beetje alle reviews ver onderaan eindigt.... Misschien nog een overblijfsel van de wel prima bx100 denk ik :)

Als ik voor een echte budget SSD zou gaan zou ik eerder nog de kingston nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Samsung is vooral goed in marketing.

Ik zou lekker de BX200 nemen. Die extra prestaties ga je niets van merken.

Wat de reactie hierboven betreft: zit wat in. Ik bestel ook doorgaans gewoon de voordeligste en merk nooit verschil. Heel sporadisch schaf ik wel eens een Samsung aan (omdat die dan toevallig goedkoop is :p) maar die werkstations zijn echt niet sneller dan die het met een Kingston of Crucial moeten doen :)

[ Voor 58% gewijzigd door Glashelder op 22-06-2016 18:36 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1