Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi probleem laptop

Pagina: 1
Acties:

• Philip023
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:07
Beste medetweakers,

Sinds zondagavond zit ik met een probleem. Mijn wifi-verbinding op mijn laptop is om onverklaarbare redenen heel traag geworden. Zo traag dat ik met moeite een speedtest kan draaien.
Op mijn laptop (ASUS n551-JQ) haalde ik hiervoor moeiteloos 60 Mbps. Op mijn smartphone (galaxy s6) heb ik nergens last van. Ik heb mijn laptop ook dichtbij de router geprobeerd maar dat gaf nog steeds dezelfde lage snelheid op mijn laptop.

Nu is het zo dat ik een router (ASUS rt-n18u) achter een experiabox als accesspoint heb ingesteld om het bereik op mijn kamer, ik zit op zolder, te verbeteren. Op de experiabox heb ik perfecte verbinding en haal ik hoge snelheden. Ik heb de asus router al volledig opnieuw geïnstalleerd maar dit hielp ook niet.
Naast dat heb ik ook de drivers van de draadloze adapter al geüpdatet en heb ik gecontroleerd of er geen vreemde software op mijn laptop stond, wat niet het geval was.
Ik heb nu echt geen idee meer wat de oorzaak zou kunnen zijn en mijn vraag is daarom of iemand hier ervaring mee heeft of een mogelijke oorzaak of oplossing heeft.

Alvast bedankt,

Philip

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:38

donny007

Try the Nether!

Heb je toevallig IPTV van KPN? Waarschijnlijk heb je dan last van het bekende multicast-over-wifi probleem.

In de instellingen van de Asus kun je onder "Wireless" -> "Professional" even "IGMP snooping" op "Enable" zetten, kijk eens of dat helpt?

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f827dK0h.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door donny007 op 21-06-2016 17:59 ]

/dev/null

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Zie hierboven inderdaad. Wat ook werkt is de asus rechtstreeks aan de experiabox hangen en de iptv tuner ook rechtstreeks aan experiabox (op een andere poort). Op de asus mag dus geen iptv box zitten (PC's en andere netwerk apparatuur mag er wel aan hangen).

Maar met igmp snooping aanzetten ben je er ook.

• Philip023
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:07
donny007 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:51:
Heb je toevallig IPTV van KPN? Waarschijnlijk heb je dan last van het bekende multicast-over-wifi probleem.

In de instellingen van de Asus kun je onder "Wireless" -> "Professional" even "IGMP snooping" op "Enable" zetten, kijk eens of dat helpt?

Zo dus:
Thanks! Heb het geprobeerd en merkte een kleine verbetering maar nog steeds is het bijna onmogelijk om een speedtest te doen.
VVV-007 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:54:
Zie hierboven inderdaad. Wat ook werkt is de asus rechtstreeks aan de experiabox hangen en de iptv tuner ook rechtstreeks aan experiabox (op een andere poort). Op de asus mag dus geen iptv box zitten (PC's en andere netwerk apparatuur mag er wel aan hangen).

Maar met igmp snooping aanzetten ben je er ook.
Op dit moment zit de enige iptv-tuner al aan de experiabox dus daar zal het probleem dan wel niet zitten.

Ik heb het idee dat de combi van mijn laptop en de asus router ineens gewoon niet meer lekker gaat terwijl dat eerst wel het geval was.

[ Voor 24% gewijzigd door Philip023 op 22-06-2016 14:49 ]