Omdat mijn oude PC uit 2009 (Intel Core2 Duo E6300 / 4 GB / NVIDIA GeForce 7100 GS) nu toch een aantal dingen echt niet meer kan, wil ik een nieuwe PC aanschaffen.
Ik heb besloten hem zelf te bouwen, zodat ik hem beter op mijn wensen kan afstemmen.
Ik gebruik linux als OS en heb geen belangstelling voor Gamen. Wel heb ik een dual monitor opstelling en dat wil ik opnieuw.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken met android studio.
Gebruik maken van Internet Explorer Application Compatibility Images in VirtualBox.
Netbeans en GpsMaster; beiden zijn java applicaties en op mijn huidige systeem geldt: netbeans zou sneller kunnen, GpsMaster: één keer scrollen en je kunt koffie zetten voordat je het resultaat ziet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zit nu op ongeveer € 600. Ik denk dat dit systeem aan mijn eisen voldoet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis,
ssd (Samsung SSD 840)
2 monitoren (Philips 246V5: 1920x1080@60Hz en LG E2281: 1920x1080@60Hz)
Verder wil ik gebruik maken van de onboard graphics van de cpu, dus geen aparte grafische kaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik wil gebruik maken van de stock cooler en onboard graphics van de processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een waarschuwing als ik incompatibele componenten dreig te gebruiken of iets over het hoofd zie.
Heeft iemand nog tips over het aansluiten van twee monitoren op de iGPU. Of werkt het gewoon als ik één monitor op VGA en één op DVI aansluit?
Ik heb besloten hem zelf te bouwen, zodat ik hem beter op mijn wensen kan afstemmen.
Ik gebruik linux als OS en heb geen belangstelling voor Gamen. Wel heb ik een dual monitor opstelling en dat wil ik opnieuw.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken met android studio.
Gebruik maken van Internet Explorer Application Compatibility Images in VirtualBox.
Netbeans en GpsMaster; beiden zijn java applicaties en op mijn huidige systeem geldt: netbeans zou sneller kunnen, GpsMaster: één keer scrollen en je kunt koffie zetten voordat je het resultaat ziet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zit nu op ongeveer € 600. Ik denk dat dit systeem aan mijn eisen voldoet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis,
ssd (Samsung SSD 840)
2 monitoren (Philips 246V5: 1920x1080@60Hz en LG E2281: 1920x1080@60Hz)
Verder wil ik gebruik maken van de onboard graphics van de cpu, dus geen aparte grafische kaart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 193,95 | € 193,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H170-D3HP | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15D8K2/32 | € 108,89 | € 108,89 |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 565,69 | |
ik wil gebruik maken van de stock cooler en onboard graphics van de processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Een waarschuwing als ik incompatibele componenten dreig te gebruiken of iets over het hoofd zie.
Heeft iemand nog tips over het aansluiten van twee monitoren op de iGPU. Of werkt het gewoon als ik één monitor op VGA en één op DVI aansluit?