feedback nieuwe PC, eerste keer zelf bouwen

Pagina: 1
Acties:

• eniel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-10 12:42
Omdat mijn oude PC uit 2009 (Intel Core2 Duo E6300 / 4 GB / NVIDIA GeForce 7100 GS) nu toch een aantal dingen echt niet meer kan, wil ik een nieuwe PC aanschaffen.
Ik heb besloten hem zelf te bouwen, zodat ik hem beter op mijn wensen kan afstemmen.
Ik gebruik linux als OS en heb geen belangstelling voor Gamen. Wel heb ik een dual monitor opstelling en dat wil ik opnieuw.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken met android studio.
Gebruik maken van Internet Explorer Application Compatibility Images in VirtualBox.
Netbeans en GpsMaster; beiden zijn java applicaties en op mijn huidige systeem geldt: netbeans zou sneller kunnen, GpsMaster: één keer scrollen en je kunt koffie zetten voordat je het resultaat ziet.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zit nu op ongeveer € 600. Ik denk dat dit systeem aan mijn eisen voldoet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis,
ssd (Samsung SSD 840)
2 monitoren (Philips 246V5: 1920x1080@60Hz en LG E2281: 1920x1080@60Hz)
Verder wil ik gebruik maken van de onboard graphics van de cpu, dus geen aparte grafische kaart.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 193,95€ 193,95
1Gigabyte GA-H170-D3HP€ 111,95€ 111,95
1Corsair Carbide 200R Closed€ 58,95€ 58,95
1Kingston ValueRAM KVR21N15D8K2/32€ 108,89€ 108,89
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,69

ik wil gebruik maken van de stock cooler en onboard graphics van de processor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Een waarschuwing als ik incompatibele componenten dreig te gebruiken of iets over het hoofd zie.
Heeft iemand nog tips over het aansluiten van twee monitoren op de iGPU. Of werkt het gewoon als ik één monitor op VGA en één op DVI aansluit?

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Zonder graka kun je makkelijk toe met een kleinere voeding, een CX450M is al ruim voldoende. Dan heb je zelfs nog de mogelijkheid om er een grafische kaart bij te stoppen.

Ook kun je voor een goedkoper moederbord gaan, wat voor jouw eisen niet minder is. Denk aan een B150 bordje van bijvoorbeeld Gigabyte. Dat scheelt weer 30 euro.

De vraag is of je alle 32GB van je RAM gaat gebruiken, je kunt misschien terug naar 16GB. Ik heb geen kijk op hoeveel RAM de programmas van jou gebruiken, dus dat moet je zelf weten ;)

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Eens met mijn voorganger, een B150 MoBo is een goedkopere optie waar je waarschijnlijk ook alles mee kan.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• eniel
Ik heb inderdaad ook naar de CX450M gekeken omdat 550 Watt inderdaad wat veel is. Maar ik heb toch voor deze gekozen omdat ie volgens de specificaties stiller is (21 tegen 30,5dB), semi-passieve koeling heeft en een betere certificering. Dit heb ik niet met 450 Watt gevonden.

Als ze wat goedkoper zijn wil ik een snelle M.2 ssd aanschaffen. Bij de B150 maakt dat het sata express slot trager. Maar de kans dat ik dit in de toekomst ga gebruiken is niet zo groot, maar ja ik wil de mogelijkheid open houden en ik ben al teruggegaan van een Z170 board :).

[ Voor 33% gewijzigd door eniel op 21-06-2016 18:02 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Je zou eens naar de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W kunnen kijken of zelfs de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt als je geen gpu gebruikt en het op de igpu doet.

Verwijderd

Waarom een ATX bord als je van de igpu gebruik gaat maken. Een mATX of zelfs mITX kan toch ook? Scheelt een hoop loze ruimte want een R200 is met jou systeem vooral leeg.
Er zijn uitstekende mATX pricewatch: Fractal Design Core 1500, pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart en mITX pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ITX Zwart, pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart behuizingen.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18

Trygve

Redacteur
Met je voorgestelde systeem kun je doen wat je wil, het zal in geen geval meer dan 100 Watt uit de muur trekken. Vrijwel alle voedingen zijn met zo'n laag verbruik stil. Ik zou daarom kiezen voor de be quiet! System Power 7 300W, die is van goede kwaliteit, stil en levert meer dan genoeg vermogen voor jouw systeem.

• eniel
Bedankt voor de feedback.
Ik denk dat ik inderdaad voor de be quiet! Straight Power 10 400W ga kiezen.
Mijn keus voor de Corsair was gebaseerd op de misvatting dat ik als type koeling voor een semi-actieve fan moest kiezen, om een fan te krijgen die zijn toerental aanpast. Ik kies wel voor een vermogen van 400 Watt omdat ik wel alle opties wat uitbreiding betreft open wil houden, inclusief een niet al te zware grafische kaart als de iGPU niet voldoet.
Pagina: 1