Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Hoi,

Ik had een MicroSD kaart gekocht zodat ik wat muziek op mn telefoon kon zetten om dat via een bluetooth speaker af te spelen.

Voorheen speelde ik nooit muziek rechtstreeks van mn telefoon, maar alleen online muziek streamen.

Nu heb ik een paar mappen met muziek op de SD kaart gezet in de folder Music\Album\ maar als ik de Music app van Windows zelf open dan zie ik alle losse nummers door elkaar staan als ik bij albums kijk.

Ik kan dus niet een album aantikken en speel maar, ik kan dus enkel nummer voor nummer afspelen. Niet handig.

Ik heb even gekeken op de store en daar een folder player gevonden, maar die gooit alle nummers in de mappen door elkaar. Op zich geen probleem, behalve dat ik een paar mixen heb onderverdeeld in losse nummers die nu niet in de juiste volgorde afspelen.

Hoe doen jullie dit?
Enige hulp is welkom aangezien ik geen ervaring hiermee heb en het wel graag zou gebruiken zoals ik het wil.

PS: ik gebruik een Nokia 830 met Windows Phone 8.1
PPS: Ik heb de map Album zelf aangemaakt binnen de map Music, aangezien op de telefoon zelf die map er ook is.

:)

=edit=
Ik zie dat het bij sommige cd's wel goed gaat, maar bij een groot aantal dus niet. Als ik de Music app open en onder verzameling naar albums ga dan staan sommige cd's er netjes als 1 map in en ook netjes achter elkaar af te spelen, echter sommige cd's niet.

Ik heb al gekeken of er wellicht andere bestanden dan mp3's in sommige folders stonden, dat was het geval, maar nu staan in alle folders alleen maar mp3's en geen plaatjes of m3u bestanden meer. Dit lost het probleem echter niet op.

Zit er wellicht een maximum aan bestanden wat die standaard app per folder aan kan? Die waar het mis gaat zijn namelijk wel vrij groot. Aan de andere kant, ik heb een cd met 32 nummers en die staat netjes als 1 map zichtbaar en een andere cd met 32 nummers en die staan allemaal los onder elkaar ipv netjes in een map.

[ Voor 27% gewijzigd door vosss op 21-06-2016 17:08 ]

Beste antwoord (via rens-br op 22-06-2016 08:10)

• vosss
jodeltje schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:03:
Ik heb in de music map alleen mappen met albums. Die albums heb ik dan weer van ID3tags voorzien met 'MP3tageditor'.

Dan synchroniseert hij netjes met de Onedrive folder, en blijft alles op zijn plek.
Mijn ID3tags kloppen voor geen meter; ik dacht ook al dat dat misschien een probleem kon zijn, maar om die allemaal aan te passen kost me echt heel erg veel te veel tijd gezien de hoeveelheid.

Na lang zoeken ben ik vanavond uitgekomen bij Audiobit.
Die doet precies wat ik wil en kijkt puur naar mappen waarbij je de hele map ineens kan afspelen.
Tevens kijkt die niet naar verkeerde tags, maar gewoon op bestandsnaam. En die staan wel allemaal goed.

Ik dacht ik meld het nog even, mocht iemand hetzelfde issue hebben.

Mijn probleem is dus opgelost :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb in de music map alleen mappen met albums. Die albums heb ik dan weer van ID3tags voorzien met 'MP3tageditor'.

Dan synchroniseert hij netjes met de Onedrive folder, en blijft alles op zijn plek.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vosss
jodeltje schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:03:

Mijn ID3tags kloppen voor geen meter; ik dacht ook al dat dat misschien een probleem kon zijn, maar om die allemaal aan te passen kost me echt heel erg veel te veel tijd gezien de hoeveelheid.

Na lang zoeken ben ik vanavond uitgekomen bij Audiobit.
Die doet precies wat ik wil en kijkt puur naar mappen waarbij je de hele map ineens kan afspelen.
Tevens kijkt die niet naar verkeerde tags, maar gewoon op bestandsnaam. En die staan wel allemaal goed.

Ik dacht ik meld het nog even, mocht iemand hetzelfde issue hebben.

Mijn probleem is dus opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
vosss schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:21:
[...]

Ik kan je aanraden om toch een keer je ID3tags goed te zetten. Heel veel programma's gaan namelijk uit van die tags. Het kost een hoop werk, maar uiteindelijk heb je ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:40
vosss schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:21:
[...]
Tevens kijkt die niet naar verkeerde tags, maar gewoon op bestandsnaam. En die staan wel allemaal goed.[...]
Als de bestandsnamen en de folders een beetje logisch zijn ingedeeld kan je wel een automatische tagger gebruiken om deze over te laten nemen. Dat scheelt alweer een hoop werk. Je bent er misschien even mee bezig, maar het bijhouden is gelukkig niet zo veel werk en je hebt er op de lange termijn alleen maar profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:10:
[...]

Ik kan je aanraden om toch een keer je ID3tags goed te zetten. Heel veel programma's gaan namelijk uit van die tags. Het kost een hoop werk, maar uiteindelijk heb je ook wat.
Ja dat is ook wel zo, maar dat is me veel en veel te veel werk. Zelfs met een programmaatje wat automatisch een hoop kan doen.

Bovendien heb ik het probleem gisteren zelf kunnen oplossen met die andere app wat ik gevonden had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
vosss schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Ja dat is ook wel zo, maar dat is me veel en veel te veel werk. Zelfs met een programmaatje wat automatisch een hoop kan doen.

Bovendien heb ik het probleem gisteren zelf kunnen oplossen met die andere app wat ik gevonden had :)
Oja, helemaal vergeten. Voordat ik op mijn meer dan 100 albums alle tags goed gezet had, gebruikte ik ook zo'n 'mappen speler', maar dan PerfectMusic, die is wat moderner, en werkt echt goed d:)b
Pagina: 1