Toon posts:

Game PC +- 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga volgend jaar op unief en zou graag een systeem samenstellen dat mij zowel voor schoolwerk kan helpen als voor het gamen. Voor school zijn het geen bepaalde zware programma's dus hier niet zoveel rekening mee houden. Voor het gamen ben ik wel een liefhebber en zou ik de laatste nieuwe dingen vlot willen spelen op voldoende FPS, terwijl wat streams bekijken of een beetje studeren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel een muis, van geen belang

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag voor de nieuwe GTX1070 gaan omdat het mij gewoon stom lijkt om bij zo'n vooruitgang niet effe dat extra te spenderen. Een goede processor, ik dacht aan en i7 na wat opzoekwerk lijkt de extra clockfrequentie toch handig? Een optical drive, ssd,...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een systeem dat toch een aantal jaar, de nieuwste games op hoge fps kan spelen met daartussen nog wat schoolwerk en twitch streams bijvoorbeeld tegelijk. Moet toch ook wel een multitask systeem worden.

Ga je overklokken?
Ik heb hier geen verstand van en zal dit ook niet toepassen.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie een inbreng kunnen geven, waar ik eventueel kan besparen, een bevestiging of dit wel degelijk een beest is wat mijn wensen kan tegemoet komen

Hier al even eigen lijstje :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,80€ 348,80
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 516,50€ 516,50
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,49€ 70,49
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,80€ 44,80
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.377,76

Processor ben hier voor een K gegaan omwille van de hogere standaard klokfrequentie, weet niet of dat veel uitmaakt maar leek mij een plus voor de prijs

Kwestie scherm heb ik nog niet echt iets gevonden dat mijn wensen voldoet. Ik denk eerder dat 2x 24 inch IPS wel voldoende zal zijn of misschien toch echt voor 1 mainscherm 4K ofzo te gaan.

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

• flubberwang
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-09 17:15
Voor gaming heb je geen i7 processor nodig, een i5 6500/6600K is goed genoeg, daar bespaar je een eurootje of 120 op en dat kun je weer steken in een case, die je hier niet bij hebt gedaan, zoals de Fractal Design Define S.

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

voor de videokaart zou je ook voor deze variant van msi kunnen gaan die is ook iets goedkoper dan de versie die je nu hebt:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC

Verwijderd

Dag, ik zou ten eerste nog even wachten tot dat de gtx 1070 kaarten goed verkrijgbaar zijn ik ga uit van 2-3weken , tegen die tijd komt de AMD Radeon 480 uit die niet veel minder dan een gtx 1070 gaat draaien.
Maar die wel 200-250 euro gaat kosten, dus ook 50% goedkoper.

Ik zou zeggen goeie setup gemaakt tot nu toe, voeding zou naar een corsair rm450x kunnen , bespaar je weer wat geld en is ruim voldoende!
Ook ondersteund je moederbord niet sneller dan 2133mhz ram geheugen en jij hebt 2666mhz geselecteerd.

Verwijderd

Topicstarter
flubberwang schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:40:
Voor gaming heb je geen i7 processor nodig, een i5 6500/6600K is goed genoeg, daar bespaar je een eurootje of 120 op en dat kun je weer steken in een case, die je hier niet bij hebt gedaan, zoals de Fractal Design Define S.
Gaat de i7 mij niet helpen alles wat makkelijker te doen multitasken etc? Misschien simpele verklaring, maar ben geen pc guru en heb dus wat hulp nodig :) Op internet zeggen ze vooral dat het wel kan helpen bij multitasken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:53:
Dag, ik zou ten eerste nog even wachten tot dat de gtx 1070 kaarten goed verkrijgbaar zijn ik ga uit van 2-3weken , tegen die tijd komt de AMD Radeon 480 uit die niet veel minder dan een gtx 1070 gaat draaien.
Maar die wel 200-250 euro gaat kosten, dus ook 50% goedkoper.

Ik zou zeggen goeie setup gemaakt tot nu toe, voeding zou naar een corsair rm450x kunnen , bespaar je weer wat geld en is ruim voldoende!
Ook ondersteund je moederbord niet sneller dan 2133mhz ram geheugen en jij hebt 2666mhz geselecteerd.
Ik verkies zelf toch liever Nvidia boven AMD (persoonlijk). Waar vind ik de setting voor 2666mhz moederborden? Kom er niet op of heb je een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Raverty schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:43:
voor de videokaart zou je ook voor deze variant van msi kunnen gaan die is ook iets goedkoper dan de versie die je nu hebt:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC
Wat is het verschil tussen de 2? Kom er zelf niet zo goed uit.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

B150 en i7 6700K klinkt als een tegenstrijdige combinatie. Je zou eventueel ook een i5 6600 (zonder K) kunnen kiezen, zelfde turbo snelheid als de K versie (voor de piekmomenten).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Verwijderd

Een moederbord met een b150 chip ondersteund niet hoger dan 2133mhz geloof ik.
Als je een moeder bord neemt met z170 chip kan dat wel.
Ik zou als ik jou was niet veel aan ram geheugen spenderen 2133mhz is meer dan voldoende.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Sowieso merk je in-game geen bal van hogere RAM snelheden.

Ook kun je op een i5 makkelijk multitasken... mits je een SSD in je systeem hebt. En die heb je. De dingen die jij noemt doe ik ook op mijn i5 4670K, werkt prima.

Verder moet je even kijken of je überhaupt 2,5TB opslag nodig hebt. Als je <500GB gaat gebruiken is een 500GB SSD voorlopig meer dan zat. Scheelt je een trage en lawaaierige harde schijf. Zodra die SSD vol zit over een tijdje kun je er makkelijk eentje bij zetten, de prijzen zijn nog steeds aan het dalen. Desnoods kies je nu al voor een pricewatch: Crucial BX200 960GB. Snelheidsverschil tussen een 850 EVO en BX200 is op papier groot maar in de praktijk ga je het echt niet merken.

Ook heb je geen kast, maar dat was al benoemd.

Optische drive... gebruik je dat? Het is 2016.

Verder goed moederbord, stille processorkoeler en uitstekende voeding gekozen.

Informaticus of vakkundig Googler?

• flubberwang
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-09 17:15
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:43:
[...]

Gaat de i7 mij niet helpen alles wat makkelijker te doen multitasken etc? Misschien simpele verklaring, maar ben geen pc guru en heb dus wat hulp nodig :) Op internet zeggen ze vooral dat het wel kan helpen bij multitasken.
De i5 kan dat ook prima, zoals al eerder genoemd, en als je voor 1300 euro gaat en je hebt nog geen kast, dan moet je toch ergens op besparen, en de i5 doet niet onder voor de i7, dus dan kan daar gewoon prima op bespaard worden.
Pagina: 1