Computer voor industrieel gebruik (zeer vochtige ruimte)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M.Alderliesten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 02:35
Goedemiddag,

Ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen, maar ik ben voor mijn werk op zoek naar een oplossing.

Wij zijn een bedrijf waar tankcontainers worden gereinigd. Dit wordt gedaan met water, stoom, chemicaliën en natuurlijk mensen.

Om mensen bepaalde zaken in te kunnen laten voeren wil ik gaan werken met een pc/tablet op de werkplek en ook een printer. Nu gaan de temperaturen van de buitentemperatuur in de winter tot een graad of 40 en dit alles met hele vochtige omstandigheden.

Ik heb wel gedacht aan rugged tablets, maar heb geen idee hoe lang die het volhouden in soortgelijk omstandigheden. Op google kan ik niet echt iets vinden. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee.

Voor de printer heb ik al gedacht aan een soort kast waar je deze in plaatst waar je met overdruk de vochtige lucht buiten houdt en een soort kleine thermostaat de temperatuur enigszins op peil.

Alle reacties

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Op mijn werk heb ik een aantal van deze toegepast:http://www.hpsindustrial....-temperature-pc/rigid-313

De behuizing is in wezen één grote heatsink en heb een aantal van deze al een jaar of drie zonder problemen draaien. Is overigens nog niet voor vochtige ruimtes, maar wellicht een startpunt voor je zoektocht. Die zelfde leverancier kan je wellicht ook wel helpen met de andere onderdelen zoals schermen en printers.

[ Voor 11% gewijzigd door Invisible_man op 21-06-2016 16:39 ]

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 14:52
Panasonic thoughbook wordt veel gebruikt in extreme omstandigheden. Er zijn verschillende niveaus in 'ruggedness' verkrijgbaar.

Onaangetast door extreme temperaturen, stof en water
Fully-Ruggedized Toughbook Notebooks worden verder gekenmerkt door hun betrouwbaarheid en consistentie bij het werken in extreme temperaturen – zij werken bij -20°C maar ook bij +60 °C. Bovendien zijn zij ideaal voor stoffig en nat werk op het terrein. Op uw Fully-Ruggedized Toughbook* kunt u rekenen.

Kijk hier voor de producten:

http://business.panasonic.nl/computeroplossingen/producten-en-diensten/panasonic-toughbook

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-12 10:33

menonv

Beunhazerij?

Voor zwaardere toepassingen kun je ook ICS eens proberen. ICS-D.de
Industrial Computer Service.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2