Toon posts:

Game pc upgraden is grafische kaart voldoende?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu het volgende systeem:
Intel Q6600 quad core processor
6 GB ram
128 ssd intel
1TB opslag disk

Probleem is na het kopen van het spel Doom mijn grafische kaart niet meer voldoet.
Dit is een ATI HD6850 1GB ram. Deze kan dit spel niet meer trekken jammer.
Voor The Witcher enzo ging alles nog op medium settings zonder problemen.

Mocht ik in dit systeem een gforce bvb 1070 droppen zou dit werken?
Ik hoef niet alles op de hoogste resolutie te spelen. (scherm is een 1920x1080 resolutie)

Of moet ik een voor een ganse nieuwe setup gaan?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:29:
Hallo,

Ik heb nu het volgende systeem:
Intel Q6600 quad core processor
6 GB ram
128 ssd intel
1TB opslag disk

Probleem is na het kopen van het spel Doom mijn grafische kaart niet meer voldoet.
Dit is een ATI HD6850 1GB ram. Deze kan dit spel niet meer trekken jammer.
Voor The Witcher enzo ging alles nog op medium settings zonder problemen.

Mocht ik in dit systeem een gforce bvb 1070 droppen zou dit werken?
Ik hoef niet alles op de hoogste resolutie te spelen. (scherm is een 1920x1080 resolutie)

Of moet ik een voor een ganse nieuwe setup gaan?

Bedankt!
Ik heb een soortgelijk systeem gehad en had er een GTX 750Ti 2GB in gegooid. Die kon prima dingen als Doom op medium en Fallout 4 op medium/high draaien. Wat ik wel moest doen was de Q6600 overclocken naar 3.2 GHz (3.6 was optimaal maar werd me te warm).

Op zich zou je er een flinke videokaart in kunnen steken maar ik zou zelf kijken naar een goedkopere kaart (zeg, een 480X als die straks uitkomt, paar dagen wachten) zodat de upgrade niet direct 400 euro kost. Voordeel daaraan is dat als je daarna toch nog wilt upgraden, je die overige +/- 200 euro die je overhoudt in dat verschil kunt steken in het upgraden van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:33
Een 750Ti of gtx 950 gaat nog, maar alle videokaarten die krachtiger zijn zullen last hebben van het feit dat de cpu niet meer krachtig genoeg is om de videokaart voluit te laten presteren. Het wordt tijd voor een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Ik denk dat ik eerst wil weten hoe je koeling is van je processor is, en of die een beetje makkelijk te overklokken is. Als hij tegen de 3 GHz stabiel loopt, wat zelf met luchtkoeling moet lukken, zou ik een maandje wachten en voor de RX 470 gaan.

Die zit qua performance op het niveau wat je nodig hebt, en voor een bedrag van ~175 Euro erg interessant. Qua de oude voordelen van Nvidia is niet veel meer over. Performance en opgenomen vermogen zijn goed in verhouding

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingofQueens
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 20:31

KingofQueens

Mainly King ☺

Afhankelijk van wat je nu al hebt aan hardware (welk moederbord, chipset / geheugen / koeling) zou je samen met een leuke videokaart ook nog naar het volgende kunnen kijken.

• Kijk eens naar de mogelijkheid er een dikkere quadcore in te steken. Een Q9550 voor een paar tientjes, en deze met een goede luchtkoeler (mugen 2 of beter werkt al prima) een beetje overklokken.
• Geheugen vervangen / aanvullen tot 8 gb. Ook hier geldt weer de vraag wat heb je excact?
• Voor Doom op 1920*1080 high settings is een R9 290x 4GB aan te raden. Of iets vergelijkbaars natuurlijk.

Goed speuren op tweakers en dit kan voor zeer weinig gerealiseerd worden, zeker als je het te vervangen spul meteen weer van de hand doet. En in aanvulling met een leuke videokaart kan je in doom weer lekker tekeer gaan op full HD.

Draai zelf Doom 2016 met alles op 1920*1080 high settings op een overgeklokte Q9550/16gb/ssd/R9 280x 3gb en dat gaat prima ☺ Al zou ik persoonlijk er liever een wat zwaardere videokaart in hangen om doom er nog net wat mooier te laten uitzien :P

[ Voor 6% gewijzigd door KingofQueens op 22-06-2016 17:39 ]

KingsofQueens