(TE ) Dure Bose set onbruibaar zonder bijhorende sub?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.761 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Mijn vraag

Ik heb via een kennis gratis een speakermodule van een Bose Cinemate SR1 gekregen, nu was dit ook alles wat ik kreeg. Ik had geen kabels of afstandsbediening. Nu heb ik de stroomkabel kunnen vinden en heb ik een logitech harmony kunnen afstemmen op het systeem en dit werkt tot zo ver zeer goed.

Nu zijn er op de speakermodule enkele statusledjes, een daarvan knippert een rood licht. Na een beetje opzoekwerk duidt dit op een ontbrekend submodule (de acoustimass). Nu komt er voor de rest geen enkel geluid uit als ik iets aansluit, de speaker weigert blijkbaar echt elk geluid af te spelen zonder de sub.

De speakermodule had ik willen plaatsen bij familie gewoon als extraatje en er is dus geen sub nodig.

Is er hier een oplossing voor, een of andere omzeiling?

Bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-07 12:32

donny007

Try the Nether!

Is het een knipperende lampje rood of oranje? Oranje zou betekenen dat hij op zoek is naar de daadloze "speaker array" (logisch zonder de sub). Rood is system error.

Uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tVoFfQc.png

http://worldwide.bose.com...n/opg_en_cinemate_1sr.pdf

[ Voor 20% gewijzigd door donny007 op 21-06-2016 16:47 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Ik heb er zonet iemand anders bij geroepen om te verifiëren dat het toch wel echt rood lijkt. Maar de error omschrijving van zowel het traag en snel knipperend oranje lichtje maakt meer zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
Al geloof ik best dat dit soort systemen toch graag een "subwoofer" erbij ziet, speakers zijn verre van full range... je mist dus gewoon een hoop geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Ben ik ook van overtuigd maar er is verder niemand echt bereid om hiervoor nog een 200 euro + voor een sub uit te geven. En het is echt gewoon bedoeld als vervanging van de interne speakers van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
Wat ik zo kan vinden wordt de set altijd met een sub uitgeleverd. Zou zomaar kunnen dat als die speaker geen verbinding kan maken met de sub deze ook weigert te spelen, omdat het geluid dan verre van optimaal is. Kan hier helaas zo snel niks over vinden in de handleiding, alleen knipperende LED als deze de sub niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
Het lijkt een spijtige zaak te worden, terwijl het misschien zo simpel opgelost zou kunnen worden. Waarschijnlijk moet er ergens op het moederbord een 0 naar 1 veranderd worden en poef probleem van de baan. Maar ja zo een geavanceerde tweaker ben ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-07 15:16
Goede middag,

Ik dacht ik gooit dit topic even omhoog om wat te vragen.
Ik heb een bose cinemate SR1 complete set en ik vroeg mij af wat ik voor zo'n systeem nog zou kunnen vragen bij een verkoop?
apparaat werkt nog perfect, want ik gebruik hem nog dagelijks.
Maar ik wil graag een soundbar systeem die ik ook kan gebruiken zonder de tv of iets dergelijks aan te hebben, dus via wifi of bluetooth bijvoorbeeld, zoals de soundtouch 300 van bose bijvoorbeeld.

maar daarvoor wil ik dus eerst mijn huidige systeem verkopen, wie kan mij adviseren wat ik nog zou kunnen vragen voor mijn huidige systeem? :)

alvast hartelijk dank voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo, er is het nodige te zeggen over deze topic kick. Het kicken is niet helemaal gebruikelijk. Daarnaast is het ook nog een topic-kaping omdat het niets te maken heeft met de openingspost. Ten slotte doen we niet aan taxeren op het forum; als je de waarde in wil schatten: kijk even naar eventuele soortgelijke artikelen in Vraag & Aanbod of op Marktplaats. Laten we dit topic maar sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.