Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• yurdakul70
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik zoek een?
smartphone?

Wat is je budget?
tot ongeveer 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil een durable telefoon dat beschikt over de volgende functies:
- een soort quick charge(bijvoorbeeld: QC 2/3, Dash of VOOC)
- NFC
- Fingerprint sensor
- Amoled scherm (minimaal 1080p)
- midelmatig tot goed camera
- min 4/5 SOT
- min 32 GB storage
- Goed Ram management
- software updates(hoeft niet erg snel te zijn, maar wil wel dat ik ze nog aankomend anderhalf tot 2 jaar krijg.

Extra opties(altijd welkom):
- waterdicht
- frontfacing speakers
- dac
- QHD scherm
- expandable storage
- dual sim
- ufs 2.0 storage
- usb type c
- usb 3.0 voor snelle data transfer(via kabel).

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung galaxy s7 Active zou een super optie zijn, maar is niet verkrijgbaar hiero.
LG V10 is een super telefoon alleen geen community. er is letterlijk alleen 1 CM rom met irritante bugs zoals geen fingerprint sensor. en bij veel reviews slechte batterylife.

nexus 5x is ook niet slecht voor de prijs.

Nexus 6p is mijn optie op het moment. alleen had ergens gelezen dat android N niet erop zou komen.

Wacht eigenlijk op ZTE Axon 7 en Samsung galaxy note 6(of word het 7 genoemd?)

ik vind samsung als merk goed, omdat ik tot nu geen problemen heb gehad als ik bijvoorbeeld iets moest opsturen wegens garantie. Alleen vanwege Knox kan je geen root erop zetten waardoor je je garantie kan verliezen.

Overig
btw is het wachten waard op de nieuwe phones, op het moment heb ik een walgelijke iphone 4s 16gb. had de s6 en s7, had de mogelijkheid om ze door te verkopen met winst. s6 bevalt me niet wegens battery life en s7 is een beter batterylife maar er is niks waarvan ik d8 ik hou van deze telefoon. urgh ik ben heel moeilijke met keuzes maken.

ik waardeer alle feedback om mij hierbij te helpen.
her kan zomaar zo zijn dat ik punten ben vergeten om op te noemen, excuus.

[ Voor 9% gewijzigd door yurdakul70 op 21-06-2016 16:13 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Over het algemeen krijg je max 2 jaar updates vanaf moment van release van de vlaggeschip Androids. Hooguit met een Sony Z serie kan het iets beter zijn, en Sony werkt ook goed mee met custom rom ontwikkeling. Dus advies, kijk eens naar Sony.

• yurdakul70
swhnld schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:12:
Over het algemeen krijg je max 2 jaar updates vanaf moment van release van de vlaggeschip Androids. Hooguit met een Sony Z serie kan het iets beter zijn, en Sony werkt ook goed mee met custom rom ontwikkeling. Dus advies, kijk eens naar Sony.
nieuwste line up van sony zijn een middle range smartphones. of heb ik het verkeerd?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je custom ROMs draait maakt het niet echt meer uit of de fabrikant met updates komt en hoe lang. Moet je natuurlijk wel een telefoon kopen die populair is (in de custom ROM community). Ondersteuning voor CM is vaak een goede indicator.

Nexussen zijn in beide categorieën erg goed (zowel qua officiële updates als qua custom ROMs).

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 22-06-2016 00:50 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
yurdakul70 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:34:

...

- software updates(hoeft niet erg snel te zijn, maar wil wel dat ik ze nog aankomend anderhalf tot 2 jaar krijg.
...
Nexus 6p is mijn optie op het moment. alleen had ergens gelezen dat android N niet erop zou komen.
...
Waar heb je gelezen dat er geen android N op de 6p gaat komen? Ik verwacht op de Nexus 6 (Motorola) geen android N (puur op gevoel) maar op de 6p (Huawei) gaat die vast wel komen, dit is de meest recente Nexus

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
yurdakul70 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:41:
[...]

nieuwste line up van sony zijn een middle range smartphones. of heb ik het verkeerd?
De X performance:)
Eventueel nog de z5

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Gadgeteer schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:14:
[...]

Waar heb je gelezen dat er geen android N op de 6p gaat komen? Ik verwacht op de Nexus 6 (Motorola) geen android N (puur op gevoel) maar op de 6p (Huawei) gaat die vast wel komen, dit is de meest recente Nexus
Tuurlijk komt er wel Android N op de Motorola Nexus 6. Toestel is van november/december 2014 en krijgt minimaal 2 jaar ondersteuning. Ook zijn er beta's geweest voor dit toestel en krijgt dus gewoon de update. De nexus 5 daar in tegen waarschijnlijk niet.

Ontopic: Zou gewoon gaan voor de Nexus 6P, misschien de moeite om een (tijdelijk) prijsverlaging af te wachten of 2de hands ergens op te pikken.

• yurdakul70
Purehz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Tuurlijk komt er wel Android N op de Motorola Nexus 6. Toestel is van november/december 2014 en krijgt minimaal 2 jaar ondersteuning. Ook zijn er beta's geweest voor dit toestel en krijgt dus gewoon de update. De nexus 5 daar in tegen waarschijnlijk niet.

Ontopic: Zou gewoon gaan voor de Nexus 6P, misschien de moeite om een (tijdelijk) prijsverlaging af te wachten of 2de hands ergens op te pikken.
Ik vind de Nexus 6P ook de beste keuze voor nu. Het is een moeilijk keuze voor mij, omdat aan de ene kant kan ik wachten voor nieuwere smartphones die in augustus/september uitkomen zoals de ZTE Axon 7 en Samsung Galaxy note 7. Ben ook bereid hiervoor te betalen btw.

De OP3 lijkt me ook een goeie keuze alleen zal ik ook hiervoor moeten wachten. omdat ik de sandstone cover zou willen hebben met de go big or go home bundle, en ja beide zijn out of stock....

als nog bedankt voor je feedback.

iemand een idee, is het slim om nog te wachten?

• Purehz
yurdakul70 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Ik vind de Nexus 6P ook de beste keuze voor nu. Het is een moeilijk keuze voor mij, omdat aan de ene kant kan ik wachten voor nieuwere smartphones die in augustus/september uitkomen zoals de ZTE Axon 7 en Samsung Galaxy note 7. Ben ook bereid hiervoor te betalen btw.

De OP3 lijkt me ook een goeie keuze alleen zal ik ook hiervoor moeten wachten. omdat ik de sandstone cover zou willen hebben met de go big or go home bundle, en ja beide zijn out of stock....

als nog bedankt voor je feedback.

Verder nog een tip, de Nexus 6P is nu voor 499,95 te krijgen op iBOOD. het gaat hier om de 64Gb Frost /witte versie. Vergelijkbaar; op coolbue 629 en Google store 699.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
yurdakul70 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:07:
[...]
Je kunt altijd wachten, morgen wordt vast weer wat anders leuks aangekondigd.

Echter je kunt ook nu genieten van wat er is in plaats van je te ergeren aan je huidige toestel.

Dus de keuze is aan jezelf!

• yurdakul70
Purehz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:17:
[...]

Verder nog een tip, de Nexus 6P is nu voor 499,95 te krijgen op iBOOD. het gaat hier om de 64Gb Frost /witte versie. Vergelijkbaar; op coolbue 629 en Google store 699.
ik heb hem op IBOOD niet kunnen vinden, maar via tweakers pricewatch kan ik hem krijgen voor rond 525 euro.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10 23:17
Waarom geen Oneplus 3?

• Purehz
yurdakul70 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:56:
[...]

ik heb hem op IBOOD niet kunnen vinden, maar via tweakers pricewatch kan ik hem krijgen voor rond 525 euro.
http://www.ibood.com/nl/n...igh-end-google-phone.html

staat niet bij de standaard dagaanbiedingen. Dit is de Frost 64gb versie, die is normaal een stuk duurder of ik heb niet goed gekeken. ;)

• yurdakul70
Purehz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:59:
[...]

staat niet bij de standaard dagaanbiedingen. Dit is de Frost 64gb versie, die is normaal een stuk duurder of ik heb niet goed gekeken. ;)
hij is, naar price watch gekeken, rond 130 euro goedkoper.
hij is wauw. maar hoe gaat het met garantie dan? waar moet ik wezen als er iets niet goed zit?
Ik heb nooit wat besteld via ibood, is het te vertrouwen?

• Purehz
Tja, daar weet ik niet veel van. Geen aankopen bij iBOOD gedaan die garantie nodig hadden. Wellicht dat iemand in het iBOOD forum hier wat van weet mbt telefoons + garantie.

Je hebt altijd nog de WKOA van 14 dagen mocht je niet tevreden zijn met wat je geleverd krijgt.

Edit: verder is de Mediamarkt/Saturn groep sinds vorig jaar aandeelhouder/eigenaar van iBood dus denk dat het wel redelijk geregeld is qua reparaties. maar durf er geen uitspraak over te doen. Zou het zelf wel aandurven om bij iBOOD een Nexus 6p te bestellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Purehz op 23-06-2016 12:37 ]

• yurdakul70
Purehz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:35:
Tja, daar weet ik niet veel van. Geen aankopen bij iBOOD gedaan die garantie nodig hadden. Wellicht dat iemand in het iBOOD forum hier wat van weet mbt telefoons + garantie.

Je hebt altijd nog de WKOA van 14 dagen mocht je niet tevreden zijn met wat je geleverd krijgt.

Edit: verder is de Mediamarkt/Saturn groep sinds vorig jaar aandeelhouder/eigenaar van iBood dus denk dat het wel redelijk geregeld is qua reparaties. maar durf er geen uitspraak over te doen. Zou het zelf wel aandurven om bij iBOOD een Nexus 6p te bestellen.
ik ga er even over nadenken. ik zal het melden zodra ik mijn beslissing heb genomen. bedankt voor de tip btw!! i appreciate it!!

ik heb de FAQ doorgelezen klinkt niet heel slecht betreft garantie reparatie etc.
standaard 2 jaar fabrieksgarantie.

• yurdakul70
Purehz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Ik heb hem gister avond besteld. Heb wel meerdere keren gezien dat de bestellingen laat kunnen komen, maar neem aan dat dat niet bij iedereen gebeurd. Maar bedankt!!
Pagina: 1