WIFI naar Ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 23.170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41
Hallo Tweakers,

Recentelijk ben ik verhuisd en wil nu alle kabels ed. netjes weg gewerkt hebben. Voor de IPTV van Tele2 heb ik internet nodig bij mijn televisie. Aangezien ik daar geen aansluitingen heb, zoek ik naar een manier om hier netjes internet te krijgen. Nu lees ik overal dat de optie powerline adapters zijn maar dat zijn naar mijn mening ondingen. Wat mij een betere oplossing lijkt is om een wifi naar ethernet adapter te gebruiken, lijkt me dat die dingen niet duur hoeven te zijn en bestaan?! Ik kan hier echter weinig over vinden, ik kom er op uit dat ik een wifi bridge nodig heb, maar dat schijnt iets ouds te zijn en niet meer gemaakt te worden?

Wie kan mij tips geven of verder helpen? :D

EDIT: Oeps vergeten op vraag te zetten, kan een mod dat aanpassen?

[ Voor 4% gewijzigd door crepsly op 21-06-2016 15:30 ]

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

daar kun je de meeste acces points voor gebruiken.
Die moet je dan in bridge mode zetten

http://www.linksys.com/hu/support-article?articleNum=132921

Wel zul je zelf even moeten uitzoeken welke acces points je daar wel of niet voor kunt gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 21-06-2016 15:31 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het gaat niet zondermeer werken, je zult een Access Point moeten hebben met een 'Multicast Rate' instelling en dan is het nog maar de vraag of er genoeg capaciteit overblijft voor je normale internetverkeer.

[ Voor 31% gewijzigd door Bigs op 21-06-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Je bedoelt dan zoiets als dit? pricewatch: TP-Link N600 Universele dubbelband Wi-Fi entertainment adapter me...
Kan zo snel inderdaad geen vervanger vinden maar ik heb ook niet zo heel veel tijd nu. Misschien iemand anders?

Zoiets dus: pricewatch: Netgear WN2000RPT

[ Voor 12% gewijzigd door SantaMuerte op 21-06-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
Als je een Coax kabel bij je TV hebt liggen dan kan je:
- proberen een UTP kabel door dezelfde buis te trekken
- de coax vervangen door UTP
- eens kijken naar een MoCa oplossing

Wifi voor TV lijkt me geen top oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bigs schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:32:
Het gaat niet zondermeer werken, je zult een Access Point moeten hebben met een 'Multicast Rate' instelling en dan is het nog maar de vraag of er genoeg capaciteit overblijft voor je normale internetverkeer.
im confused. dat bepaalt de minimale snelheid waarop een device kan connecten.
wat heeft dat met het bridgen van een wifi netwerk te maken :?

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 21-06-2016 15:38 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:36:
[...]

im confused. dat bepaalt de minimale snelheid waarop een device kan connecten.
wat heeft dat met het bridgen van een wifi netwerk te maken :?
Het heeft iets te maken met collisions tussen de multicast stream en het unicast verkeer. Hoe dan ook, als je IPTV en Internet over 1 Wi-Fi netwerk probeert te sturen dan gaat dat gegarandeerd problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

De multicast streams die gebruikt worden voor IPTV werken niet lekker over WiFi.

Zo'n stream wordt continue naar al je apparaten verzonden, op een gedeeld medium als WiFi snoept dat vrijwel meteen alle beschikbare bandbreedte op.

Loopt er Coax naar je tv? Dan kun je beter een setje MoCA-adapters gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door donny007 op 21-06-2016 15:57 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Inderdaad Zoals al aan gegeven, WiFi hiervoor gebruiken gaat niet werken en een en al ellende opleveren. Er is een reden dat er standaard geen WiFi ontvangst in die IPTV kastjes zit.

De providers zelf gebruiken (als een netwerk kabel niet mogelijk is) ook PLC of powerline adapters, dus als een kabel niet lukt zou ik dat echt aan bevelen. Een goede set geeft je een prima verbinding voor IPTV.

Als je echt perse draadloos wilt heb je 2 extra routers nodig die bridge modus ondersteunen. Deze 2 zullen dan draadloos een verbinding met elkaar maken (en verder niet, dus je hebt je standaard tele2 of een ander accespoint nodig voor WiFi) en dan kun je de link maken. Hou er wel rekening mee dat zo'n brug wel een kanaal vult dus als het al druk is met wifi verbindingen om je heen is dit ook niet erg handig. Daarnaast is het ook redelijk duur omdat je dus 2 routers nodig hebt.

Gewoon 1 extra kastje om je bestaande wifi op te vangen voor je IPTV gaat niet werken.

Zie de vele topics over wifi problemen waarbij we wijzen op de noodzaak van IGMP snooping om het IPTV signaal van de WiFi te weren.

Kabel leggen als het kan (evt coax vervangen door netwerk) of MoCa adapters gebruiken voor je COAX (dan loopt het netwerk over coax, zeer stabiel en snel, maar redelijk duur 120-140 euro voor een set adapters).
Is er geen coax, dan toch powerline, zeker voor IPTV werkt dat vaak prima omdat er geen extreem hoge snelheden nodig zijn en door standard buffering werkt het vaak zelfs probleemloos op een niet 100% stabiele lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebruik PLC. Dat het naar jouw mening 'ondingen' zijn zegt niet zoveel, gezien je volgende punt het gebruik van WiFi voor IPTV is ;-) Misschien dat je mening dan niet zo zeer wat betekent als het op netwerken aan komt :p

MoCA of PLC of een Ethernet kabel trekken. Vergeet WiFi. Nagenoeg alle consumentenapparatuur voor WiFi is gemaakt om met low-cost SoCs te werken die nog net goed genoeg werken d.m.v. hardware-assisted forwarding. Ga je daar multicast overheen duwen, dan crashen ze gewoon. Ze kunnen het niet offloaden, en de brakke MIPS CPU in de SoC gaat het gewoon niet trekken.

[ Voor 35% gewijzigd door johnkeates op 21-06-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoCa werkt HEEL goed, het is een dedicated medium, dus werkt heel goed, stabiel en betrouwbaar. OK, het kost meer dan een AP, maar éénmaal ingezet, werkt het feilloos.

Het werkt ook nog op Layer 1. Dus geen gedoe met IP adressen, routeringen, MAC's etc....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41
Bedankt allemaal! Had verwacht dat het best makkelijk te regelen moest zijn. Dan ga ik inderdaad maar PLC gebruiken.

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Kijk eens op Marktplaats naar een KPN Verbindingsset. Dat is Powerline spul en is volgens mij gemaakt voor dit doeleinde.

Powerline is over het algemeen niet heel geweldig, snelheid laat vaak nogal te wensen over. Maar gelukkig heb je voor IPTV niet zo veel bandbreedte nodig dus ik zou het gewoon eens proberen met zo'n setje.

Let op, je wilt een set, oftewel: twee stekkers ;) De ene stekker sluit je een netwerkkabel naar je modem op aan, de andere stekker een netwerkkabel naar je IPTV-kastje.

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:46
Plc heeft dezelfde problemen als wifi voor broadcast data als iptv en minder bandbreedte.
Beste oplossing in volgorde:
- kabel trekken
- moca setje
- twee wifi AP's van hetzelfde merk die WDS ondersteunen ( kunnen relatief goedkope repeaters zijn )
- twee plc's

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Plc werkt prima voor iptv. De providers leveren het zelf ook om die reden. Multicast kan daar dus prima overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Zo, 4 jaar na dato, toch even een reactie.

Ik verkeer in ongeveer dezelfde situatie, maar dan ipv een TV betreft het een industriële machine met een RJ45 ethernet poortje.

Zou dit kunnen werken?

https://www.amazon.nl/IOG...-universele/dp/B018YPWORE

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@barchettanl zou je even een nieuw topic willen aanmaken? Topics kapen van andere is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.