Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-03 09:09
Ik heb een simonly van youfone. Nu was ik laatst in het buitenland en werd gebeld, maar had niet opgenomen. Nu blijkt dat de bellers zijn blijven hangen zodat ze doorverbonden werden met de voicemail. Nu blijkt dat dit voor mij gewoon geld kost a 1,50 per gesprek. Is dit normaal en ook zo bij andere providers? ik personlijk vind dit niet kunnen, Ik heb tenslotte niet opgenomen.
In afwachting van de reactie's

groet Robert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ja, dat is normaal, ook bij andere providers, zover ik weet.

Je voicemail staat standaard aan en als jij dit NIET wilt (bijv. buitenland) dan moet jij die uit zetten.
Het gesprek gaat van NL naar het buitenland en als jij niet opneemt , dan weer terug naar NL waar je voicemail wordt opgeslagen en die kosten betaal je. (geen idee of die 1,50 klopt maar zou kunnen )

Youfone heeft dit ook gewoon op de website staan:

https://www.youfone.nl/klantenservice/vraag/voicemail-buitenland

Youfone voicemail in het buitenland?

De voicemail werkt in landen binnen de EU hetzelfde als in Nederland. Om jouw voicemail in de EU te beluisteren bel je naar 1233 of +31-(0)6-12001233. Het afluisteren van jouw voicemail binnen de EU is gratis.
Voor het afluisteren van voicemail in landen buiten de EU gelden de internationale tarieven van het land waarin jij je bevindt. Wij raden je aan om in landen buiten de EU de voicemail uit te schakelen. Ook als je de berichten niet afluistert, worden deze minuten in rekening gebracht. Je wordt dan namelijk doorgeschakeld naar de voicemailbox in Nederland.

Vergeet niet om vooraf, in Nederland, een pincode op de voicemail in te stellen. Zonder pincode kan je vanuit veiligheidsoverwegingen de voicemail in sommige landen niet beluisteren. Je kunt de pincode instellen door te bellen naar 1233. Voor een compleet overzicht van alle internationale tarieven verwijzen wij jou naar onze tarievenpagina.

[ Voor 61% gewijzigd door Breezers op 21-06-2016 15:07 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Breezers schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:05:
Ja, dat is normaal, ook bij andere providers, zover ik weet.

Je voicemail staat standaard aan en als jij dit NIET wilt (bijv. buitenland) dan moet jij die uit zetten.
Het gesprek gaat van NL naar het buitenland en als jij niet opneemt , dan weer terug naar NL waar je voicemail wordt opgeslagen en die kosten betaal je. (geen idee of die 1,50 klopt maar zou kunnen )
Maar hier staat alleen dat het beluisteren buiten de EU geld kost. Maar ik kan uit de OP niet opmaken of de TS de voicemail heeft afgeluisterd of dat er alleen een Voicemail is ingesproken.
Zou je dit kunnen ophelderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
rens-br schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Maar hier staat alleen dat het beluisteren buiten de EU geld kost. Maar ik kan uit de OP niet opmaken of de TS de voicemail heeft afgeluisterd of dat er alleen een Voicemail is ingesproken.

[...]

Zou je dit kunnen ophelderen?
Voicemail inspreken = gesprek aannemen = Tarief betalen

Het staat toch duidelijk in de alinea van Youphone ?: ;)
Ook als je de berichten niet afluistert, worden deze minuten in rekening gebracht.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Breezers schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:47:
[...]
Het staat toch duidelijk in de alinea van Youphone ?: ;)
Ik zal wel blind geweest zijn. Zie het nu inderdaad wel staan :P Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
Ik heb de voicemail niet terug gebeld. Maar als ik mijn nummer bel krijg ik te horen, 'u word doorgeschakeld'. Dan hoor ik een bericht die ik zelf heb ingesproken. En daarna, 'voicemail voor dit nummer is uitgeschakeld'. Er is dus ook geen voicemail bericht achtergelaten.
En dan ben ik benieuwd dat wanneer de telefoon uit staat en er word naar de voicmail gebeld. wat dan. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door naze1975 op 21-06-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

naze1975 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:12:
Ik heb de voicemail niet terug gebeld. Maar als ik mijn nummer bel krijg ik te horen, 'u word doorgeschakeld'. Dan hoor ik een bericht die ik zelf heb ingesproken. En daarna, 'voicemail voor dit nummer is uitgeschakeld'. Er is dus ook geen voicemail bericht achtergelaten.
En dan ben ik benieuwd dat wanneer de telefoon uit staat en er word naar de voicmail gebeld. wat dan. 8)7
Heb je overigens over deze kwestie al contact gehad met Youfone? En aangezien de kosten per land schelen, in welk land was je op het moment van dit gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
Youfone zegt er is een doorschakeling gemaakt dus is er een gespreksopbouw geweest. Nu voicemail definitief uitgezet. Dus maar even pijn leiden en de 3 euro betalen. Btw ik was wel buiten de eu.
Pagina: 1