Toon posts:

Diensten vergeten op te zeggen Neostrada.. Help?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Eén jaartje geleden heb ik een webhosting met bijhorende domeinen aangevraagd omdat deze in promotie waren. In totaal kwam het neer op een 16 euro!

Ik heb deze diensten een maandje in gebruik gehad en daarna niet meer aangeraakt.. Tot nu..

Blijkbaar zijn mijn diensten automatisch verlengd en nu wilt Neostrada 66 (!) euro voor de domeinen en webhosting voor nog een jaar en kunnen ze de diensten anders niet opzeggen..

Weten jullie of er iets is dat ik kan doen of zal ik het echt moeten betalen? Ik ga het toch niet meer gebruiken dus naar mijn gevoel zou dat echt gewoon geld verbranden zijn..

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat heb je zelf ondernomen? Wat staat er in de overeenkomst, wat zeiden ze toen je contact met ze opnam? etc. etc.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:47:
Wat heb je zelf ondernomen? Wat staat er in de overeenkomst, wat zeiden ze toen je contact met ze opnam? etc. etc.
Ik heb al contact opgenomen en ze kunnen me niet verder helpen en zeggen dat ze de kosten gemaakt hebben voor het verlengen van de diensten en dat ik deze dan ook moet betalen..

Overeenkomst is volgens mij gewoon de algeme (https://www.neostrada.nl/algemene-voorwaarden.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:45:
Hallo iedereen!

Eén jaartje geleden heb ik een webhosting met bijhorende domeinen aangevraagd omdat deze in promotie waren. In totaal kwam het neer op een 16 euro!

Ik heb deze diensten een maandje in gebruik gehad en daarna niet meer aangeraakt.. Tot nu..

Blijkbaar zijn mijn diensten automatisch verlengd en nu wilt Neostrada 66 (!) euro voor de domeinen en webhosting voor nog een jaar en kunnen ze de diensten anders niet opzeggen..

Weten jullie of er iets is dat ik kan doen of zal ik het echt moeten betalen? Ik ga het toch niet meer gebruiken dus naar mijn gevoel zou dat echt gewoon geld verbranden zijn..

Alvast dank!
Zakelijk: Ja je moet betalen.

Consument: Je zou er proberen onderuit te komen met "Wet van dam" omdat het stilzwijgend verlengd is zou je in principe maandelijks op moeten kunnen zeggen.

Maar voor punt 2 is het nog het probleem tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En daarnaast, als je een contract aan gaat zou je ook zo handig moeten zijn om het op een juiste manier te beëindigen. :Z

[ Voor 9% gewijzigd door Rmg op 21-06-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rmg schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:51:
[...]

Zakelijk: Ja je moet betalen.

Consument: Je zou er proberen onderuit te komen met "Wet van dam" omdat het stilzwijgend verlengd is zou je in principe maandelijks op moeten kunnen zeggen.
Het is zowiezo puur consumentelijk. Het was een "privé" site met gewoon een kleine portfolio enz. van mezelf.

Bedankt, ik zal er eens naar horen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Zoals hier (https://ictrecht.nl/domei...dam-ook-voor-domeinnamen/) te lezen is valt dit ook onder de Wet van Dam. Zij zouden je dus expliciet moeten vragen om te verlengen of na het eerste jaar moet het abonnement maandelijks opzegbaar zijn.

Echter staat op dezelfde site dat er creatief omgegaan kan worden met bepaalde bepalingen waardoor ze er misschien onder uit kunnen komen.

In ieder geval succes er mee. En ik hoop voor je dat ze niet al te moeilijk doen (wat helaas vaak wel het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:23 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Ghost16 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:59:
Zoals hier (https://ictrecht.nl/domei...dam-ook-voor-domeinnamen/) te lezen is valt dit ook onder de Wet van Dam. Zij zouden je dus expliciet moeten vragen om te verlengen of na het eerste jaar moet het abonnement maandelijks opzegbaar zijn.

Echter staat op dezelfde site dat er creatief omgegaan kan worden met bepaalde bepalingen waardoor ze er misschien onder uit kunnen komen.

In ieder geval succes er mee. En ik hoop voor je dat ze niet al te moeilijk doen (wat helaas vaak wel het geval is)
Bedankt!
Ik zal het zeker en vast gebruiken!
JCE schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:02:
De domein(en) zijn/is jammer. Die gaan per jaar. De rest kan je nog wel onderuit wellicht.

Anders stel je voor dat je de helft van de hosting betaalt en vervolgens alles stopzet (per heden). Je gebruikt het toch niet. Zij blij, want gratis geld, jij blij, want geen 66 euro.
Over de domeinnamen doen ze inderdaad het moeilijkst.. Welke 50 euro zijn, dus dat is inderdaad mijn grootste zorg!
Ze waren toen voor 50 cent per domeinnaam te koop dus had ik er meteen 4 genomen. Nu erg veel spijt natuurlijk.

Dat kan ik inderdaad proberen, ja, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:13

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Domeinen vallen ook gewoon onder wet van dam stilzwijgend verlengen kan, alleen jij kan elke maand opzeggen en resterende geld terug vragen, jaar prijs delen door 12 resterend bedrag laten crediteren.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:40
Uit de Algemene Voorwaarden van Neostrada:
3.8 De overeenkomst wordt automatisch met dezelfde periode verlengd indien niet uiterlijk een (1) maand voor het einde van de overeenkomst via het klanten paneel is opgezegd.
Indien Klant een consument is, zal de Overeenkomst voor een periode van 1 jaar worden aangegaan. De Klant heeft het recht om de Overeenkomst tegen afloop van deze termijn op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Indien de Klant de overeenkomst niet opzegt, wordt dezeautomatisch verlengd tot een Overeenkomst van onbepaalde tijd. De Klant heeft in dit geval het recht de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.. Door NIS in opdracht van Klant gemaakte of niet meer te annuleren kosten, na inwerktreding van de Overeenkomst worden niet gerestitueerd als gevolg van de opzegging, althans blijven onverminderd verschuldigd na de opzegging. Opzegging dient te gebeuren via online klantenpanel op neostrada.nl
Ze zeggen zelf dat het nu maandelijks op te zeggen is. Daarna staat nog een stukje over kosten die ze door mogen berekenen, maar dat lijkt me een wassen neus: je contract mogen opzeggen maar nog wel verplicht het hele jaar door moeten betalen is natuurlijk niet opzeggen. Daarnaast zouden ze dan inzichtelijk moeten maken welke kosten ze precies gemaakt hebben, en nu vragen ze gewoon het hele jaarbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:01

Aganim

I have a cunning plan..

Vanuit provideroogpunt kan ik het begrijpen, wij lopen tegen hetzelfde aan: voor veel TLD's moet je minimaal een jaar afnemen. Echter valt dit onder ondernemersrisico, de Wet van Dam maakt (helaas? :) ) geen uitzondering voor producten die je als leverancier per langere tijdsperiode moet afnemen.

Overigens zijn .nl domeinen al enkele jaren per maand of desnoods kwartaal af te rekenen: https://www.verenigingvanregistrars.nl/dossiers/facturatie/. Dus mocht het om .nl domeinen gaan: daar is sowieso geen enkel excuus voor om een jaarlijkse betaling te verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Dit is wel zuur voor je. Toch heb je een mail gehad, die krijg ik ook ieder jaar om mij te informeren dat ze weer gaan verlengen en incasseren. Kan mij niet voorstellen dat je deze mail niet hebt gehad.
Neostrada staat in haar recht, maar zou wellicht enige coulance kunnen betrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 11:54
Ik heb zelf gewerkt bij een hostingprovider. Daar kwamen we ook regelmatig dergelijke gevallen tegen. Voor de hosting is inderdaad de Wet van Dam van toepassing. Die is na een jaar maandelijks opzegbaar. Voor domeinnamen was dat (toen) niet het geval. Een domeinnaam is namelijk maatwerk, en maatwerk valt niet onder die wet. De hosting zou je per maand op kunnen zeggen, de domeinnamen wordt (voor zover ik weet) een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
42dpi schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:10:
Domeinen vallen ook gewoon onder wet van dam stilzwijgend verlengen kan, alleen jij kan elke maand opzeggen en resterende geld terug vragen, jaar prijs delen door 12 resterend bedrag laten crediteren.
Bedankt! Dat wist ik nog niet!
croxz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:18:
Uit de Algemene Voorwaarden van Neostrada:

[...]

Ze zeggen zelf dat het nu maandelijks op te zeggen is. Daarna staat nog een stukje over kosten die ze door mogen berekenen, maar dat lijkt me een wassen neus: je contract mogen opzeggen maar nog wel verplicht het hele jaar door moeten betalen is natuurlijk niet opzeggen. Daarnaast zouden ze dan inzichtelijk moeten maken welke kosten ze precies gemaakt hebben, en nu vragen ze gewoon het hele jaarbedrag.
Precies! Bedankt voor het even mee te bekijken! ;)
Aganim schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:28:
Vanuit provideroogpunt kan ik het begrijpen, wij lopen tegen hetzelfde aan: voor veel TLD's moet je minimaal een jaar afnemen. Echter valt dit onder ondernemersrisico, de Wet van Dam maakt (helaas? :) ) geen uitzondering voor producten die je als leverancier per langere tijdsperiode moet afnemen.

Overigens zijn .nl domeinen al enkele jaren per maand of desnoods kwartaal af te rekenen: https://www.verenigingvanregistrars.nl/dossiers/facturatie/. Dus mocht het om .nl domeinen gaan: daar is sowieso geen enkel excuus voor om een jaarlijkse betaling te verlangen.
Bedankt, dat wist ik dus nog niet!

Het gaat inderdaad om 2 .nl domeinnamen en 2 .be domeinnamen. Bedankt, ook dat wist ik nog niet! ;)
GEi schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:32:
Dit is wel zuur voor je. Toch heb je een mail gehad, die krijg ik ook ieder jaar om mij te informeren dat ze weer gaan verlengen en incasseren. Kan mij niet voorstellen dat je deze mail niet hebt gehad.
Neostrada staat in haar recht, maar zou wellicht enige coulance kunnen betrachten.
Correct, maar deze heb ik straal genegeerd en niet eens bekeken omdat ik niets meer te maken wou hebben met Neostrada en verwachtte dat zij mijn diensten wel zouden beëindigen na een jaar aangezien ik me maar heb aangemeld voor 1 jaar.
Overigens heb ik net de mail gezocht en hij was zelfs nog ongeopend en behalve een factuur was er niets terug te vinden over verlengen en incasseren: http://prntscr.com/bj541w
Er werd dus niets gezegd over verlengen en incasseren: ik kreeg plots gewoon een factuur toegestuurd.

En inderdaad, zelfs als zouden ze in hun recht staan, ik snap niet dat zulk groot bedrijf zich kan veroorloven om de consument niet bij te staan.
henk1994 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:41:
Ik heb zelf gewerkt bij een hostingprovider. Daar kwamen we ook regelmatig dergelijke gevallen tegen. Voor de hosting is inderdaad de Wet van Dam van toepassing. Die is na een jaar maandelijks opzegbaar. Voor domeinnamen was dat (toen) niet het geval. Een domeinnaam is namelijk maatwerk, en maatwerk valt niet onder die wet. De hosting zou je per maand op kunnen zeggen, de domeinnamen wordt (voor zover ik weet) een ander verhaal...
Volgens de reacties hierboven zijn de .nl domeinnamen in ieder geval al zeker wel maandelijks opzegbaar en domeinen in het algemeen vallen boven sommigen ook onder die wet dus dan nog zou ik moeten uitkomen op een lagere prijs.

Nu stellen ze voor 1 .nl domeinnaam en de hosting voor hun eigen rekening te nemen en dan komt het op 40 euro uit.. Nogsteeds 40 euro te veel lijkt me dan, zeker voor niets.
Ik heb hun net een mail teruggestuurd met wat ik heb geleerd uit deze discussie en ook de link van dit discussiepunt.

Allemaal alvast bedankt voor jullie hulp! Het voelt soms toch zo fijn om Tweaker te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En plots krijg ik dit: "Ik heb hier even overlegd, wat ik kan doen is je diensten per direct opheffen. Deze komen dan per direct te vervallen, is dat akkoord? Ik zal de openstaande factuur dan crediteren voor je."

Dat ziet er al veel beter uit! :D

Nogmaals bedankt aan iedereen, bij deze is het dus opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Wanneer je geen belang meer hebt bij de domeinen, is her idd opgelost. Fijn voor jou! Wil je de domeinen wellicht in de toekomst nog gaan gebruiken, dan zou ik deze eerst veilig stellen, bv ergens parkeren voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GEi schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:18:
Wanneer je geen belang meer hebt bij de domeinen, is her idd opgelost. Fijn voor jou! Wil je de domeinen wellicht in de toekomst nog gaan gebruiken, dan zou ik deze eerst veilig stellen, bv ergens parkeren voor weinig.
Correct, de domeinnamen had ik niet meer nodig.

Wat bedoel je precies met ergens parkeren voor weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Niet online

GEi

Met parkeren bedoel ik dat je ze wel registreert, maar niet actief maakt bij bv een hoster. Zodoende hou je ze voor jezelf, en kan je ze later nog gaan gebruiken. Zo hen ik zelf het domein voornaamachternaam.nl. Deze heb ik ook al voor de kinderen geregistreerd, mochten ze er later belang bij hebben. Kost meen ik een paar euro per domein per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GEi schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:17:
Met parkeren bedoel ik dat je ze wel registreert, maar niet actief maakt bij bv een hoster. Zodoende hou je ze voor jezelf, en kan je ze later nog gaan gebruiken. Zo hen ik zelf het domein voornaamachternaam.nl. Deze heb ik ook al voor de kinderen geregistreerd, mochten ze er later belang bij hebben. Kost meen ik een paar euro per domein per jaar.
Ah zo, ja, dat kan ik eventueel wel doen ja, dat is inderdaad wel interessant! Bedankt! ;)
Pagina: 1