Dag iedereen, ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen voor mijn volgende studie.
Ik heb iets gevonden en zou graag jullie mening willen weten met eventuele alternatieven.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zat te denken aan zo'n €1500,- Net een honderdje erboven zou moeten kunnen, maar dat is dan ook wel echt het maximum.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, naar school. Maakt dit mij uit? Nee. Huidige laptop is een 17,3" beest met best wat gewicht, een goede rugtas doet al wonderen. Verder zit ik in de lessen en wanneer ik hem thuis gebruik, gewoon aan het bureau en toch vaak aan de netstroom. Het zou leuk zijn als de laptop het een paar uur in de klas kan volhouden maar eigenlijk pak ik altijd wel de stekker.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb niet een bepaald voorkeur, alleen een idee wat ik eventueel zou willen kopen. Alternatieven zijn zeker welkom!
Op het moment heb ik via BTO een laptop samengesteld die mij wel aardig leek.
Het gaat om de pricewatch: BTO X•BOOK 17CL73
Op de site van BTO is deze aardig aan te passen. Mijn gekozen configuratie ziet er zo uit:
Met dit alles kom ik uit op een bedrag van circa €1480,-. Netjes binnen het budget.
Zouden er meer voor deze keuze gaan, of heb je andere ideeën? Laat het me gerust weten, mijn dank is groot.
Ik heb iets gevonden en zou graag jullie mening willen weten met eventuele alternatieven.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
- Windows 10
- Virtualisatie, denk aan 2 tot 4 VM's tegelijk.
- Gebruik van Office
- Gaming zou fijn zijn, voornamelijk Overwatch en Guild Wars 2. Werking van bijvoorbeeld The Witcher 3 op medium settings zou al heel wat zijn
- Fotobewerking (Photoshop/GIMP)
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zat te denken aan zo'n €1500,- Net een honderdje erboven zou moeten kunnen, maar dat is dan ook wel echt het maximum.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, naar school. Maakt dit mij uit? Nee. Huidige laptop is een 17,3" beest met best wat gewicht, een goede rugtas doet al wonderen. Verder zit ik in de lessen en wanneer ik hem thuis gebruik, gewoon aan het bureau en toch vaak aan de netstroom. Het zou leuk zijn als de laptop het een paar uur in de klas kan volhouden maar eigenlijk pak ik altijd wel de stekker.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb niet een bepaald voorkeur, alleen een idee wat ik eventueel zou willen kopen. Alternatieven zijn zeker welkom!
Op het moment heb ik via BTO een laptop samengesteld die mij wel aardig leek.
Het gaat om de pricewatch: BTO X•BOOK 17CL73
Op de site van BTO is deze aardig aan te passen. Mijn gekozen configuratie ziet er zo uit:
- 17.3" mat Full HD IPS-scherm met Intel Core i7-6700HQ quad-core en GTX 965M (2.6GHz, max. 3.5GHz)
- 2x 8GB DDR3L (1866MHz), Corsair Vengeance RAM
- [i]Hier meteen een extra vraag over, is DDR3L geen probleem i.c.m. een Skylake chip? Zover het mij duidelijk is is het verschil met DDR4 niet gigantisch en zijn alleen DDR3 modules schadelijk vanwege het hogere (1.5v) voltage. Klopt dit? Zit ik goed met DDR3L geheugen of moet ik toch op zoek naar een laptop met DDR4?[/i]
- 120GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2
- 500GB 7200rpm 2.5 inch harddisk
- [i]Deze wil ik in een HDD caddy stoppen die ik erbij koop en vervolgens een 500GB Samsung SSD in deze slot zetten.[/i]
- BTO HDD/SSD Caddy
- [i]Caddy voor de 500GB HDD[/i]
- Intel® Dual Band Wireless-AC 3160 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 433Mbps) + Bluetooth 4.0
Met dit alles kom ik uit op een bedrag van circa €1480,-. Netjes binnen het budget.
Zouden er meer voor deze keuze gaan, of heb je andere ideeën? Laat het me gerust weten, mijn dank is groot.
[ Voor 4% gewijzigd door D3nn0s op 21-06-2016 14:43 ]