Problemen met V&A advertenties en locatie filter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10
Wanneer ik met Chrome, Edge of Internet Explorer (wellicht nog meer browsers) naar https://tweakers.net/aanbod/ ga en 1 van de eerste 7 categorieën open, dan kan ik niet op locatie filteren. In de eerste 7 populaire categorieën crasht de browser. Pas bij Behuizingen werkt het locatiefilter weer.

Ik kan wel de plaatsnaam invullen, maar wanneer ik de afstand wil aanpassen, gaat het mis.

Ik heb niet veel verder gekeken of het op andere plaatsen ook mis gaat, maar enkele steekproeven laten wel zien dat het voornamelijk de eerste 7 populaire categorieën zijn.

Safari op de iPad vertoont hetzelfde gedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door Creep op 21-06-2016 20:11 . Reden: Toevoeging ]

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:12

crisp

Devver

Pixelated

Probeer je cache eens te legen en probeer het dan nog eens? Ik gok dat het te maken heeft met het feit dat V&A net even helemaal stuk was, en dat de ajax responses daarvan nog in je browsercache staan ;)

hmm, dat lijkt het toch niet te zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 21-06-2016 14:16 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Heb hetzelfde probleem hier. Als ik bijvoorbeeld naar https://tweakers.net/categorie/215/smartphones/aanbod/ ga en dan de Locatie en afstand slider verplaats, krijg ik de volgende foutmelding: "Er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADOUKORE
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:34
Ik heb hetzelfde probleem bij iedere categorie, kwam er gisteren achter. Gebruik op het moment "Google Chrome Versie 51.0.2704.103 m"

- Zal eerst wel kijken voor een update
- Probeer het daarna op Firefox

EDIT:

Did not work :>

[ Voor 6% gewijzigd door HADOUKORE op 22-06-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Firefox 47.0 op Windows 10

Als je de slider op 0km zet geeft ie wel weer resultaten, zet je hem dan weer op een andere afstand gaat het fout. Bij mij gaat het fout bij de Laptops

Afbeeldingslocatie: https://piczwart.nl/moto/punten/336.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 22:31
Zelfde probleem met FF47 op Windows 10 in een incognito venster. Categorie Tablets.

[ Voor 50% gewijzigd door bredend op 24-06-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 21:10
Hier ook al twee dagen, Op Chrome en IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:40

R.G

Verschillende systemen, mac, linux, windows maakt geen verschil net even getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51
Ik heb er ook last van, Win 7 pro X64, chrome Versie 51.0.2704.103 m

Categorie rouiters. Maar volgens mij maakt de categorie helemaal niet uit en zit het gewoon in het locatiefilter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier al even kort naar gekeken maar kon het op mijn eigen ontwikkelomgeving niet reproduceren. Ik zal er iig een ticket voor maken en kijken of dit blocking genoeg is om snel op te pakken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 23:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb hetzelfde bij V&A -> Videokaarten en dan slider op 60Km rondom Maastricht. Overigens staat Maastricht al ingevuld, wanneer ik Maastricht zelf in vul of vervang met postcode, krijg ik dezelfde foutmelding zoals al gemeld in het topic.

Als ik geen locatie invul en dan de slider beweeg, krijg ik de foutmelding niet.

Heb dit zowel op het werk als thuis met meest recente versie Google Chrome. Tevens Explorer versie 11 geprobeerd op het werk, zelfde issue.

[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 27-06-2016 12:42 . Reden: Extra info ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Laatst online: 20:40

R.G

Yep, ik heb getest als je naar vraag en aanbod gaat en niet specifiek een groep kiest.
Dan werkt het wel , maar als je idd een specifieke groep kiest dan krijg je de melding ;)

kan je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason95
  • Laatst online: 14-04-2024
https://tweakers.net/categorie/713/pcs/aanbod/

Locatie en afstand filter werkt nog steeds niet, heel vervelend, aangezien ik niet zoveel heb aan een computer elders in het land. Dank voor het kijken / repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:48
Hier werkt het ook nog steeds niet. Verschillende systemen en verschillende locaties. Wel meestal windows 10 icm Chrome.
Is er al uitzicht op een fix? Het is toch een functie die ik altijd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 15:58
Bij mij hetzelfde probleem, werkt op geen enkele browser. Heb Opera, Firefox, Safari, Edge, IE en Chrome op android geprobeerd. Geen van allen werkt.

If it ain't broke, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het blijkt een performance probleem in de engine te zjjn waardoor er een timeout ontstaat. Nu nog kijken wat daarvan de oorzaak is en hoe we dat kunnen oplossen cq verbeteren :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is (lijkt iig :P ) in onze ontwikkelomgeving opgelost, dat komt komende dinsdag live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
Dat is snel gevonden. Ik ben benieuwd wat ht probleem was en de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Creep schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:51:
Dat is snel gevonden. Ik ben benieuwd wat ht probleem was en de oplossing.
We gebruiken in onze java-omgeving zogenaamde bitsets. Deze hebben we in onze vorige release vervangen door gecomprimeerde versies. Dat bespaarde zo'n 200MB aan RAM-geheugen (van voor dat onderdeel zo'n 2GB), dus was best een interessante wijziging.

Blijkbaar zorgde dat er echter ook voor dat een plek in de code - die toch al niet erg efficient was - nu nog wat langzamer werd en boven onze afbreekgrens van 1 seconde kwam.

Er wordt nogal wat rekenwerk gedaan om te tellen hoeveel resultaten er over blijven als je een bepaald filter aanvinkt (die lichtgrijze cijfers achter de meeste keuzeopties). Daarvoor moeten we effectief elke optie als zoekopdracht simuleren. Maar het locatiefilter was blijkbaar zwaarder geworden, waardoor dat dus nu echt goed op begon te vallen.

Aangezien het locatiefilter toch geen zichtbare cijfers geeft (er is geen 'Amsterdam => 20 resultaten, Rotterdam => 15 resultaten, Den Haag => ...' presentatie), was het onnodig om die ook steeds opnieuw toe te passen. Kortom ik heb bij de berekeningen van die cijfers de elementen die veilig eenmalig kunnen gebeuren afgesplitst. Het locatiefilter - en enkele andere filters - hoeven daardoor nog maar 2x toegepast te worden (1x voor de definitieve resultaten en nog 1x voor het prepareren van de facet-statistieken), ipv zo'n 51x.

In de praktijk zal dat vooral met het locatiefilter merkbaar zijn. Maar concreet met filteren in een cirkel van 60km rond Amsterdam bij de smartphones ging mijn testomgeving van zo'n 1 seconde naar zo'n 60ms... Dus dat was wel een leuke winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
Even een snelle test gedaan en het werkt weer als een zonnetje. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 23:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Bevestig bij deze ook dat het is opgelost op de plek waar ik er tegen aan liep.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mooi :) case closed dan :)

Intentionally left blank

Pagina: 1