Haperende "cordless muis".

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Topicstarter
Hallo daar,

Omdat ik gestoord werd van het touwtje trekken met mijn oude muis, ben ik naar de Zwarte markt gegaan om een draadloze muis en ramplank te halen.

Al snel viel mijn oog op een Logitech Cordless Desktop iTouch.
Prijs: FL.225,- (in mijn ogen niet duur dus).

Maar na dat ik dit alles aangesloten en geïnstalleerd had, viel het mij op dat als ik mijn pc zwaarder ging belasten, dat mijn muis ging haperen.
Deze problemen ervaarde ik niet met mijn "oude" muis.

Kan het komen doordat de aansluitingen USB zijn, en dat er convertors naar PS/2 op zitten?
Ik heb het nog niet aangesloten op USB omdat ik geen hub heb, maar wel andere USB apparatuur gebruik.

Voor mijn spec's moeten jullie maar in mijn sig kijken. (is alleen een beetje verouderd maar klopt wel)
Ook gebruik ik Windows Milennium.

Alvast bedankt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

lekkerliegen

Think about it

Mijn oplossingen voor problemen met een haperende draadloze muis, zijn tot nu toe geweest:

- Ontvanger te dicht bij een electromagnetische bron (monitor, pc) --> ff een eindje (30 cm) ervandaan houden
- Slechte, oppe batterijen --> Nieuwe erin..

heeft zo 1,2,3 niets met extra belasting van je systeem te maken, maar misschie helpt t.

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Bedankt,
Mijn zender/ontvanger stond op 40cm van mijn monitor.
Nu is dat ongeveer 80cm.
Overgens zijn de batterijen nog goed, er zit nl. test-software bij de drivers, zodat ik de status daarvan kan bekijken.

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Otvanger idd niet te dicht bij de monitor (of andere apparatuur) plaatsen. Als het dan nog niet werkt, plaats dan je PC eens in een compleet andere kamer. Mocht het dan nog niet werken, terug naar de winkel. mogen zij het uitleggen.

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Wat voor een systeem heb jij ?
Je hoort weleens dat oudere systemen en systemen op basis van via-chipsets niet helemaal fris met usb om kunnen gaan.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• .oisyn
  • Laatst online: 01:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 26 juni 2001 11:39 schreef toraq het volgende:
Wat voor een systeem heb jij ?
Je hoort weleens dat oudere systemen en systemen op basis van via-chipsets niet helemaal fris met usb om kunnen gaan.
spreek je uit ervaring, toraq? :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Op dinsdag 26 juni 2001 11:42 schreef OiSyN het volgende:

[..]

spreek je uit ervaring, toraq? :P
Ja, ik had eerst een tijdje gelazer met mijn alcatel usb modem (je weet wel, die geile groene rog die je bij mxstream krijgt :)).
Achteraf was de oplossing gewoon de nieuwste via-drivers installeren en was bios-instellingen.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Hmmm, zou idd kunnen.
Nadat ik mijn ontvanger op 20cm van mijn muis had gezet werd het al een stuk minder.

Maar nu komt het:

Het irritante gehaper van mijn muis is weg...... :)
Ik heb ff de nieuwste 4in1 drivers erop gegooit en zzzssswiiiinnggg.
Helemaal als nieuw.

Mag ik jullie eventjes hartelijk bedanken :*

Verwijderd

met die ontvanger en monitor is bull.

Ik had een draadloze muis van logitech, kasje achter m`n monitor en muizen maar, ging perfect.
Ik heb nu ook met USB af en toe problemen in CS in combo met win 2k, dit is met de optische van logitech

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Een opgerolde netwerk kabel over de ontvanger leggen gaat ook niet lekker.

? weet jij wat.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb ook zo'n cordless desktop, het kastje ligt ongeveer 1,5 meter van de muis, en er staat een versterker en een monitor tussen en hij doet het perfect, op een onverklaarbaar probleem na dan.... maar dat heeft daar niets mee te maken

Mother, will they like this song?

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:42

CasGas

.

Op maandag 25 juni 2001 21:27 schreef Plux het volgende:
- Ontvanger te dicht bij een electromagnetische bron (monitor, pc) --> ff een eindje (30 cm) ervandaan houden
ik heb mijn ontvanger praktisch tegen mijn monitor aanzitten en ik heb nog nooit ergens last van gehad :?

nah jah, misschien ben ik een uitzondering? *D

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• bazs2000

bazs2000

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 19:13 schreef tva_goku het volgende:
met die ontvanger en monitor is bull.

Ik had een draadloze muis van logitech, kasje achter m`n monitor en muizen maar, ging perfect.
Ik heb nu ook met USB af en toe problemen in CS in combo met win 2k, dit is met de optische van logitech
Bull. :?

Zeg dat maat tegen mijn muis die het nu goed doet. :)

Oké, de nieuwe drivers hebben ook geholpen.
Ook vraag ik het mij af wat er gebeurt als ik mijn 27MC bak weer ga gebruiken.
Kan ik dan ineens mijn pc bedienen door middel van mijn mike? >:)

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 23:36
Ik weet van de LOGITECH cordless muis met balletje dat hij het alleen goed doet met duracel batterijen.
Dus misschien is dat het.

Verwijderd

volgens mij maakt de ontvanger te dicht bij de monitor plaatsen niet uit.

Wat wel uit maakt is bijvoorbeeld een stereo-receiver te dicht bij een monitor zetten.
Dichter dan 30 cm ofzo.

Mijn monitor maakt eerst om de paar uur, hetzelfde geluid wat je krijgt als je em aanzet. Een soort: Pjoinggg. En het beeld ging trillen.

Daarvoor heb ik al 5 monitoren terug naar de winkel moeten brengen.... Wegens vage klachten.

Hebben er meer mensen dit gehad?

Ik heb trouwens ook zo'n halogeen lamp naast mijn monitor staan. 30 cm ofzo. Als ik em aanzet dan gaat het beeld heftig trillen. Daarom zet ik em dus nooit aan..

Is dit alles normaal?

Of ligt dit aan Adi monitoren?
Pagina: 1