Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kennis ophalen, 5 jaar niet met IT bezig geweest.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een opleiding netwerkbeheer mbo 4 afgerond in 2011. Echter door "omstandigheden" (depressie, angststoornis e.d.) ben ik niet aan de slag geweest op IT gebied. En er totaal niet meer mee bezig geweest. Nu zit ik naar de mogelijkheden te kijken om weer aan de slag te gaan in de IT. Maar uiteraard is mijn kennis verouderd en weggeëbd.
Nou is mijn vraag of jullie een manier weten om mijn kennis weer op te halen/ bij te leren/ weten wat er nu speelt in de IT/ etcetera.
Dit dmv van cursussen, een professioneel iemand die mij daar bij kan helpen, etc.

Om mij weer in het zadel te helpen. :) :)

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
* Je zou een virtuele machine kunnen installeren om mee te spelen.
* Eventueel bijvoorbeeld een Cisco switch kopen om op dat gebied weer kennis op te halen.
* Een raspberry Pi aanschaffen, goedkoop en voldoende mogelijkheden om kennis op te doen.

my 2 cents.

Anjunabeats

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

lier

MikroTik nerd

Ik zou je willen adviseren om te gaan werken en daar je kennis op te gaan doen. Combi van "learning on the job" en cursussen/trainingen volgen. Dit gaat je (volgens mij) veel verder brengen dan het ophalen van kennis (dat kan je er gewoon bij doen).

Zou je fulltime willen werken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-11 07:32
1e lijns servicedesk om weer warm te draaien?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht is een opfriscursus een idee?

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-11 15:30
Je zou ook aan kunnen geven dat je geïnteresseerd bent om een bepaalde periode stage te gaan lopen bij een bedrijf. Dan weet je meteen wat je niveau hebt en kun je wat ervaring op doen.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:02:
Hey,

Ik heb een opleiding netwerkbeheer mbo 4 afgerond in 2011. Echter door "omstandigheden" (depressie, angststoornis e.d.) ben ik niet aan de slag geweest op IT gebied. En er totaal niet meer mee bezig geweest. Nu zit ik naar de mogelijkheden te kijken om weer aan de slag te gaan in de IT. Maar uiteraard is mijn kennis verouderd en weggeëbd.
Nou is mijn vraag of jullie een manier weten om mijn kennis weer op te halen/ bij te leren/ weten wat er nu speelt in de IT/ etcetera.
Dit dmv van cursussen, een professioneel iemand die mij daar bij kan helpen, etc.

Om mij weer in het zadel te helpen. :) :)

Alvast bedankt :)
Eventueel wat VM's gaan draaien met een DC incl wat clients. Hierin kun je wat spelen hoe alles ook alweer werkt met gpo's e.d.
Verder is het misschien verstandig om ergens te gaan beginnen met werken, als dat gaat. Bijvoorbeeld bij een servicedesk. Je zult het toch in de praktijk moeten leren naar mijn idee.
Pagina: 1