Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Ik bouw op het moment een pc met 2 xeon processoren op 1 server moederbord, nu heeft dat moederbord 2x een 8 pin voor de CPU's nodig en 1x een 24 pin...

Ik heb toen dus een Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition besteld omdat deze aangegeven had een 4+4 en een 8 pin te hebben...

Echter blijkt dit niet het geval omdat het een combi stekkertje is...

Die moet dus terug maar nu zoek ik er dus een die wel compatable is met mijn moederbord...

Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als de voeding het aankan kun je prima wat molexen aan een extra 8 pin eps stekker solderen en die aan de molex/periphiral kabels hangen. Houd wel rekening met het te verwachten wattage, qua hoeveelheid molexen.

Met lichte cpu's kun je er soms zelfs ipv een 8 pin een 4 pin in steken

Wat zwaardere voedingen hebben vaak ook 2 eps stekkers, corsair rm850x bijv.

[ Voor 36% gewijzigd door maratropa op 21-06-2016 17:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Ik ga niet solderen aan PSU'S, daar ben ik niet handig genoeg voor...

Maar ik zal eens kijken naar die zwaardere PSU's dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 14:59

MiliaanR

Just for fans.

Is het gebruiken van de videokaart stekker geen mogelijkheid? Die dingen zijn vaak 6+2 pins, en ik heb ze wel vaker gebruikt voor de 8 pins cpu stekker. Tot nu toe nooit problemen mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
MiliaanR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 02:51:
Is het gebruiken van de videokaart stekker geen mogelijkheid? Die dingen zijn vaak 6+2 pins, en ik heb ze wel vaker gebruikt voor de 8 pins cpu stekker. Tot nu toe nooit problemen mee gehad!
Nee, die zijn niet compatible en geven officieel kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
kortsluiting? volgens mij zitten de 12 volt en aardedraden net als bij een eps connector, maar zijn het vooral die plastic uitsparingen die net ff anders zijn.

En timicool, ik bedoelde niet solderen aan de cpu, meer als je zelf wat hebt liggen een convertertje maken.

Maar je kunt ook gewoon wat kopen:

http://www.onlinekabelsho...lex-4pin-kabel-0-15-meter

wat voor mobo en cpu's gaat het om?

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 22-06-2016 19:02 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als een smeltende kabel en kans op brand geen probleem is kun je idd zo'n verloopje gebruiken. ;)

Maar er mist teveel informatie voor een goed antwoord en er is ook Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:17

Ravefiend

Carpe diem!

https://www.techpowerup.com/reviews/Seasonic/G550/2.html

Je voeding heeft de 12V op 1 rail dus qua verdeling over de verschillende 12V molex connectors moet je al niet kijken. Een idee is misschien 2 van deze:

http://www.allekabels.nl/...nterne-voedingskabel.html

Daarmee verdeel de je load over 4 molex stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:16:
Als een smeltende kabel en kans op brand geen probleem is kun je idd zo'n verloopje gebruiken. ;)

Maar er mist teveel informatie voor een goed antwoord en er is ook Voeding advies en informatie topic - Deel 32
dat bedoelde ik dus ook :) , alleen dat ligt aan de cpu's. Vaak zitten de cpu's elk op een eps stekker en met lichte cpu's maakt het minder uit.

Ik heb laatst in nood een eps met een 4 pin ipv 8 aangesloten met 130 watt x5690's en dat ging nachten onder load goed. Maar dat was niet zo slim natuurlijk.. :) Ik heb ook een verloopje zelf gesoldeerd van eps naar 3x molex met goede kabels en die is prima.

Jij weet vast uit je hoofd hoe veel AWG een standaard psu wire is en hoeveel amps daar doorheen mag max? :> (kan het ff niet vinden)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
maratropa schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Jij weet vast uit je hoofd hoe veel AWG een standaard psu wire is en hoeveel amps daar doorheen mag max? :> (kan het ff niet vinden)
18AWG is de standaard en minimaal aanbevolen dikte volgens de ATX specificatie. Sommige voedingen hebben echter dikkere 16AWG draden, maar molex draden willen wel eens dunnere 20AWG draden bevatten.

Overigen zie je sommige mensen dubbele molex naar PEG of EPS verloopjes aan één molex kabel uit de voeding verbinden, dan gaat het alsnog maar door één draad en niet veel voedingen hebben sowieso drie verschillende kabels met molex connectors, één of twee kabels met meerdere connectors komt veel vaker voor.

Overigens is het zwakke punt normaal gesproken de connector en niet de draad. Als het mis gaat zie je het bijna altijd misgaan in de connectors.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1