Toon posts:

ADSL op tweede computer max. 50kb down.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 computers met adsl. Op mijn hoofd computer (zit ik meestal op en is het snelst) haal ik een hoge down ver boven de 50. Op mijn tweede computer P166, haal ik geen hogere down als 50. up komt wel tot 70 (dat haal ik op die andere ook). Mijn vraag: Waarom haalt deze tweede computer niet meer als 50kb down ?

PS: ik heb mijn derde computer nooit getest want ik zit hier nooit op en het is een laptop. Ik heb internet gedeeld door: adsl lijn in hub. van mijn hub naar computers toe en ze hebben allemaal unieke ip :)

Verwijderd

Topicstarter
ben ik de enige met dit vage probleem :?

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Vertel eens wat meer over je config. Zit je via een doe het zelf proxy? Werk je via NAT? Hoe staan de PC's gekoppeld met het Inet?

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Bekend probleem als je met Windows werkt, had ik tot vanmiddag ook, kon niet sneller downen dan 30-40 KB... :(

Dat komt omdat Windows normaalgesproken niet optimaal is afgesteld voor een LAN...

Ik heb net Ispeed gedownload en op het knoppie "calculate settings" gedrukt, en na een reboot down ik nu met 75-90 KB/s... :)

MTU settings naar 1500, en nog wat andere veranderingen in het register...

Gevonden via http://www.google.com (onder het mom: "Zoekt en gij zult vinden" ;) )

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

[b]Op dinsdag 26 juni 2001 13:49

MTU settings naar 1500, en nog wat andere veranderingen in het register...
Een MTU setting van 1500 is in veel gevallen te hoog, met packet fragmentation tot gevolg... Dit gaat je snelheid niet verhogen, integendeel...

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:03
Ik zal het thuis ook eens proberen.

Mijn pc (athlon900) max 375 down 16 up
paps pc (p133) max 6 down en 3 up

Nature will strike back.....

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 26 juni 2001 14:19 schreef xenoke het volgende:

[..]

Een MTU setting van 1500 is in veel gevallen te hoog, met packet fragmentation tot gevolg... Dit gaat je snelheid niet verhogen, integendeel...
Als je op de PC surft waar de router op geïnstalleerd staat of wanneer je PC direct op een kabel/adsl modem is aangesloten, moet je inderdaad niet de MTU op 1500 zetten, nee...

Maar op de client PC kan/moet dat wel, want dat stuk (NIC router naar client) geldt als LAN, en die -door ispeed gesuggereerde- settings werken voor mij in ieder geval prima...

Ik heb wat andere instellingen geprobeerd, maar dat maakte of weinig uit in winst of het vertraagde de boel alleen maar...

PC-Specs

Verwijderd

Topicstarter
maar ik snap niet hoe mijn hub een onderscheid maakt. want ze zijn allemaal in de hub geplugged en het zelfde geinstalleerd. Er is geen server of client. Ik heb meerdere ip's gekregen. Elke computer heeft zijn eigen ip.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 26 juni 2001 15:14 schreef sinterklaasrulez het volgende:
maar ik snap niet hoe mijn hub een onderscheid maakt. want ze zijn allemaal in de hub geplugged en het zelfde geinstalleerd. Er is geen server of client. Ik heb meerdere ip's gekregen. Elke computer heeft zijn eigen ip.
Stom: ik had niet goed gelezen |:(
In dat geval moet je inderdaad niet de MTU op 1500 zetten...

Download eens zo'n "internet versneller" (http://www.download.com), en haal een crackje bij astalavista.
Run 1 of meerdere van die proggies (niet tegelijk!) en laat ze zelf uitzoeken wat het beste is, meestal werkt dat wel goed...
Hou dan de instellingen van dat proggie dat het beste de boel configureert, en klaar ben je...

Baat het niet, dan... ;)

PC-Specs

Pagina: 1