Troubleshooten laadproblemen lenovo s540

Pagina: 1
Acties:

• marijnd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb en lenovo thinkpad s540 touch met laadproblemen. Vorig jaar laadde de laptop helemaal niet meer op. Is terug geweest (garantie), moederbord vervangen, hij deed het weer.

Nu zijn er echter weer problemen met het opladen. Met de lader in het stopcontact blijft hij meestal ontladen. Alleen als ik hem koud start begint hij met laden. Bijna nooit red hij het tot 100%. Hij stopt met laden en de batterij loopt gewoon leeg.

Dit heb ik gedaan om erachter te komen wat er aan de hand is.
  • Gewisseld van lader, ik heb nog een S540, als ik die lader gebruik blijft het probleem hetzelfde.
  • Andere batterij. Ik heb een andere batterij gekocht, probleem blijft.
  • Stekker van lader eruit en weer erin. Heel soms begint hij weer met laden, maar meestal niet.
Vreemd is ook dat hij prima detecteert of er een stekker inzit of niet.
Overigens, deze laptop heeft een interne batterij. Ik heb niet geprobeerd of hij het doet als er geen batterij inzit, maar als er wel een inzit schakelt hij niet over naar netstroom. Als de batterij leeg is gaat hij uit, stekker erin of niet. Is dat trouwens normaal?

Heb je misschien nog een suggestie van iets wat ik zou kunnen proberen om dit probleem te diagnosticeren/op te lossen?