Welk moederbord kan ik het beste nemen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige moederbord/cpu (desktop) heeft geen vt x. Een ding wat ik nodig heb voor het werken met Android Studio.
Helaas want het is een prima cpu. Maar goed, ik wil heb het nodig voor mijn opleiding en toekomstige werk.

Ik wil graag een intel i7 gaan aanschaffen (ongeveer 200) maar ik wil er zeker van zijn dat ik al mijn huidige hardware erop kan aansluiten (RAM, DVD speler, etc. etc.). Heb nu 2 vragen:

1] het lijkt me dat ik niet elke moederbord zomaar kan nemen, er zullen toch verschillende aansluitingen zijn.
2] welk moederbord adviseren jullie?
...

Ik heb op dit moment een AMD FX(tm)-8120 Eight-Core processor 3.10GHZ 8 gb ram
...

Groet, Jeroen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Je wint een i7 voor 200 euro? dan zal je toch echt 2de hands moeten kijken.

Maar je zal eerst moeten kijken welke socket je wilt gebruiken. socket 1151 is momenteel de nieuwste voor normale consumenten.
Dan moet je kijken welke form factor je kast ondersteunt(weet je niet welke kast je hebt. kijk dan welke je huidige moederboard gebruikt.

En je zal ook niet ram moeten kopen Skylake kan officieel niet met ddr3.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,90

Is een voorbeeld van de kosten waar je ongeveer rekening mee zal moeten houden als je de i7 weg in wil gaan. En waarom heb je de standaard vragen weg gehaalt .Die dingen vragens ze zodat wij in ieder geval wat basis info hebben van wat je wil en wat je gebruikt etc. Eigen inzit is nog altijd verplicht. En leer je zelf ook het meeste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VT(x) staat voor Intel Vitualization Technology. Je moet dus voor Intel chipsets gaan. Maar er bestaat ook nog zoiets als Intel vPro Technology en Intel VT-d (Intel® Virtualization Technology for Directed I/O). Je moet dus goed weten wat je nodig hebt.

Als je VT(x) nodig hebt om Hyper-V te installeren kan dat ook met een Z97-chipset met een i7-4790K.

Zie

http://ark.intel.com/

en

http://www.intel.com/cont...o-technology-general.html

edit:

Praktisch elke Intel processor van de afgelopen 5 jaar ondersteund VT(x), Execute Disable Bit en Intel64, van i3 tot i7. Dus kijk welke CPU je kunt kopen, dan weet je dus ook welk socket en dan kun je op zoek naar een moederbord. Dan zou je via de website van de moederbordfabrikant naar een handleiding kunnen zoeken en kijken hoe je in de BIOS VT(x) kunt aanzetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Die virtuslisatie is geloof ik alleen nodig voor simulatie van Android devices, kreeg ik ook niet werkend op mn laptop maar je kan wel een externe simulator, zoals geniemotion runnen, Android studio herkend deze ook en dan hoef je geen nieuwe hardware te kopen.

Edit: mijn laptop heeft een a7 4600 uit mn hoofd, amd dus.

[ Voor 10% gewijzigd door shadvet op 21-06-2016 18:39 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000