Kant-en-klaar systeem of zelf samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• Just8_KB8
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 15:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming (Total War Warhammer, GTA V, Dawn of War 3 in de toekomst, ARMA 3, NBA 2K, ik ben geen multiplayer FPS fan). Verder video bewerken (GoPro materiaal bewerken met Adobe Premiere) en DJ software (Serato).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1300,- excl. monitor of andere randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kom van een gaming laptop af, dus nee. ☺
Heb al wel een NAS van 2x 1 Tb voor al mijn persoonlijke bestanden en backup en een TP-link Archer C7 router.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk sowieso dat er een krachtige videokaart in moet, maar twijfel of ik meteen voor bijv. de nieuwe NVIDIA 1000-serie moet gaan. Verder een grote SSD voor de OS, open wereld games en voor video bewerking.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Meer een aversie voor bepaalde merken (Acer, HP, Toshiba) door ervaringen uit het verleden. Bij mijn weten zijn merken als ASUS, MSI en Lenovo wel goed qua prijs/kwaliteit. Alienware vind ik vaak overpriced.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsproductie onder volle belasting moet laag zijn. Mijn huidige gaming laptop (MSI GT-60 Dominator Pro 3k) is eigenlijk nog prima, maar ik wil er van af omdat hij teveel lawaai maakt.

Ga je overklokken?
Ik ben niet zo heel handig, dus als het niet softwarematig met 1 druk op de knop kan, dan niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn voornaamste vraag is eigenlijk of ik voor een kant-en-klaar systeem moet gaan of beter zelf iets kan samenstellen. Ik heb al zitten kijken naar bijv. de MSI X2b Nightblade serie (https://tweakers.net/pric...nightblade-x2b-064eu.html) of de ASUS ROG G11 serie (https://tweakers.net/pric...sus-rog-g11cb-de001t.html). Ik weet dat een systeem zo goed presteert als zijn zwakste schakel en ik ga er vanuit dat deze systemen zorgvuldig zijn samengesteld zodat het allemaal mooi matched. Maar misschien zijn ze wel relatief duur. Ik hoef ook niet per se een mooie fancy kast. Zelf samenstellen kan voordeliger zijn en wat beter af tree te stemmen op persoonlijke wensen, maar vergt weer kennis en moeite om in elkaar te zetten (heb nog nooit meer gedaan dan enkele componenten vervangen). Dus wat raden jullie aan. Kant-en-klaar of zelf samenstellen?

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Zelf samenstellen, meer prestaties voor een middagje/avondje bouwen.

Welke resolutie wie je spelen?

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
[b]Just8_KB8 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:57:[/ Ik weet dat een systeem zo goed presteert als zijn zwakste schakel en ik ga er vanuit dat deze systemen zorgvuldig zijn samengesteld zodat het allemaal mooi matched.
En dat is nu precies het probleem met deze twee systemen: een overkill processor met een midrange videokaart. Hoe uit balans wil je het hebben.?
En mede daardoor is de prijs veel te hoog. Mijn advies zou dus zijn zelf samenstellen ( en eventueel de assemblage uitbesteden als je dat echt niet zelf wil doen).

Edit: de post hieronder is een voorbeeld van een systeem wat veel beter in balans is. Veel betere prestaties tegen een lagere prijs. Met windows en assemblage erbij zul je in de buurt komen van de prijs van de twee prebuilt systemen, maar met veeeeel meer prestatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Philpend op 21-06-2016 12:17 ]

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 14:15
Als je je eigen pc samenstelt krijg je veel meer waar voor je geld. Zie hier:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 117,95€ 117,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 518,50€ 518,50
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 62,95€ 62,95
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 63,95€ 63,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.197,19

Zelfs een gtx 1070 is hier mogelijk icm ssd only. Je houdt nog wat budget over, wat je lekker in je zak kan steken of een 1tb ssd nemen, mocht je niet genoeg hebben aan 500 gb.

• Just8_KB8
Bedankt voor de snelle reacties en suggesties. Dat voorstel ziet er goed uit. En een GTX 1070 in het systeem voor dezelfde prijs is helemaal top.

Wat houdt zelf bouwen in een notendop in? Is het allemaal plug&play? Kwestie van in elkaar prikken en OS erop? Of zijn er ook goeie handleidingen online te vinden?

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-11 15:30
Just8_KB8 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:31:
Bedankt voor de snelle reacties en suggesties. Dat voorstel ziet er goed uit. En een GTX 1070 in het systeem voor dezelfde prijs is helemaal top.

Wat houdt zelf bouwen in een notendop in? Is het allemaal plug&play? Kwestie van in elkaar prikken en OS erop? Of zijn er ook goeie handleidingen online te vinden?
Op youtube zijn echt heel veel video's te vinden hoe je je pc in elkaar zet. De meeste dingen kunnen ook maar op 1 manier en als het niet lukt zijn er genoeg handleidingen te vinden.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Just8_KB8 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:31:

Als je met Lego kunt bouwen kun je een PC in elkaar zetten. Kwestie van handleiding erbij en de juiste connectoren op de juiste headers zetten ;)

• Just8_KB8
Bijkomend voordeel is ook dat je niet te kampen hebt met al die bloatware. En kan het overgebleven geld mooi steken in een betere monitor. Dus ik ben al overtuigd. Thanks allemaal. Ik ga het gewoon zelf proberen. 👍

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Desnoods is er vast wel een Tweaker in de buurt die het voor je wilt doen.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:11
Just8_KB8 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:46:
Ik ga het gewoon zelf proberen. 👍
Dat is de juiste instelling, succes!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Just8_KB8
P.S. Ik heb geen LAN aansluiting op zolder waar de PC komt te staan. Vandaar dat ik ook al geïnvesteerd had in een goede router. Wat is nog een goeie WLAN kaart om erbij te pakken? Eentje met 5 Ghz en die de snelheid aankan.

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:39
pricewatch: Asus PCE-AC68 Dit is wel een erg mooie kaart met 5Ghz en 1,3Gbps. De prijs is wel wat aan de hoge kant, maar past wel binnen je budget.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:14
123lodewijk schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:50:
Desnoods is er vast wel een Tweaker in de buurt die het voor je wilt doen.
Dit dus..

*sowieso

Pagina: 1