Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nls94
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-03-2022
Gebruik nu al een 1-2 maanden mijn elephone p9000. Afgelopen week heb ik een software update uitgevoerd (Elephone_P9000_20160608). Na deze update werkt mijn whatsapp niet meer naar behoren. Ik kan niks ontvangen en verzenden. Wanneer ik mijn toestel opnieuw opstart of de app opnieuw installeer dan kan ik weer even een minuutje of 10 berichten ontvangen/versturen waarna hij het weer niet doet. Weet iemand hier een mogelijke oplossing voor?

Verder heb ik internet al een beetje afgezocht naar een mogelijke oplossing maar tot dusver niks gevonden.

Ik heb alle instellingen al afgestruind opzoek naar een oplossing. App geheugen verwijderd en opnieuw geinstalleerd, met en zonder back up in te passen. Niks helpt.

Voor de mensen die twijfelen om dit toestel te kopen zou ik er nog een keer goed over nadenken. Mijn telefoon haalt de dag echt niet en mijn telefoon is verder al gebogen. (denk aan het probleem bij de iphone 6s)

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via rens-br op 27-06-2016 11:03)

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 20:05
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de app kill en opnieuw start dan gaat het weer.
Maar ik ervaar het breder, ook Timely (wekker) werkt pas als je de app opent. Gaan lichtjes voorbij aan het doel van een wekker.
Enniewee; volgens mij ligt het probleem bij de Push Notification Service.

Update:: onder je settings staat een nieuw menu item: Background Task Clear. In dit menu kan je apps uitsluiten van de deepsleep modus. Met deze nieuwe optie gaan je apps standaard allen naar de deepsleep en daarmee krijgt whatsapp geen berichten meer binnen. Exclude je whatsapp dan zou je je berichten weer direct moeten ontvangen.

zelfde geldt dus voor je wekker. Scherm uit is deepsleep en dus geen wekker meer. Exclude je je wekker (louter 3rd party apps) in dit menu dan functioneert ie weer zoals het hoort.

Update 2:
Een standaard antwoord geven dat de eerste stap altijd een factory reset uitvoeren is is natuurlijk hopeloos kort door de bocht. Dat net zo erg als een Ziggo medewerker die vraagt of je je modem al uit en aan hebt gezet.

[ Voor 60% gewijzigd door Dagobert op 21-06-2016 16:10 ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 18:33
Als je problemen hebt na een incremental update. Is stap 1 eigenlijk altijd een factory reset doen.

En je kan ook nog proberen om een custom rom of een oude versie te flashen.
Zie daarvoor XDA

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 20:05
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de app kill en opnieuw start dan gaat het weer.
Maar ik ervaar het breder, ook Timely (wekker) werkt pas als je de app opent. Gaan lichtjes voorbij aan het doel van een wekker.

Update:: onder je settings staat een nieuw menu item: Background Task Clear. In dit menu kan je apps uitsluiten van de deepsleep modus. Met deze nieuwe optie gaan je apps standaard allen naar de deepsleep en daarmee krijgt whatsapp geen berichten meer binnen. Exclude je whatsapp dan zou je je berichten weer direct moeten ontvangen.

zelfde geldt dus voor je wekker. Scherm uit is deepsleep en dus geen wekker meer. Exclude je je wekker (louter 3rd party apps) in dit menu dan functioneert ie weer zoals het hoort.

Update 2:
Een standaard antwoord geven dat de eerste stap altijd een factory reset uitvoeren is is natuurlijk hopeloos kort door de bocht. Dat net zo erg als een Ziggo medewerker die vraagt of je je modem al uit en aan hebt gezet.

[ Voor 60% gewijzigd door Dagobert op 21-06-2016 16:10 ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nls94
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-03-2022
Uiteindelijk had ik inderdaad de juiste oplossing gevonden voordat ik de telefoon terug had gezet naar fabrieksinstellingen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nls94 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:25:
Uiteindelijk had ik inderdaad de juiste oplossing gevonden voordat ik de telefoon terug had gezet naar fabrieksinstellingen.
Als je deze oplossing dan ook nog even met ons deelt, dan hebben wij er ook nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 786561

Hoi ik heb het zelfde probleem, wie heeft de oplossing hiervoor?
mijn what's app komt ook niet meer binnen sinds de laatste soft
ware update

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 786561 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:27:
Hoi ik heb het zelfde probleem, wie heeft de oplossing hiervoor?
mijn what's app komt ook niet meer binnen sinds de laatste soft
ware update

Bedankt alvast!
Zowel rens als jij zouden dit topic beter moeten lezen ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 786561

ok duidelijk, optie 1.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794117

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij de Background Task Clear kom? Mijn Whatsapp moet ik ook elke keer opnieuw afsluiten en opnieuw opstarten voordat ik berichten kan ontvangen en verzenden. De fabrieksreset heeft niets opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 19:57
Dagobert schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:05:

Update 2:
Ahhh, fijn dit te lezen, zat idd te klooien met m'n alarm. Maar idd aanvinken van je klok in background task clear doet de truc😉
Die oude Google klok die nog geen oplopend volume heeft hoef ik niet meer te gebruiken. Ik kan 'm ook niet verwijderen, kan dat als je 'm Root?
👍thanks
Pagina: 1