Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Wat info over de setup enz. is wel 'handig' hierbij 
Probeer je de Nas bijv. over een rare poort te benaderen, via een IP of DNS naam en zegt de firewall van de NAS mogelijk iets? Kan je pingen enz.
Probeer je de Nas bijv. over een rare poort te benaderen, via een IP of DNS naam en zegt de firewall van de NAS mogelijk iets? Kan je pingen enz.
Fixing things to the breaking point...
Ik dacht dat deze vragen wel ondervangen werden door het feit dat het met data roaming via 3g wel lukt?
In ijsland wordt actief gefilterd door ISP's. Hotels e.d. zijn verplicht maatregelen te treffen om illegaal downloaden tegen te gaan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het kan natuurlijk zijn dat de poorten 5000/5001 worden geblokt op de openbare wifi punten. Aangezien je niet prijs wil geven op welke porten je werkt, is het nu gissen waar het (mogelijk) aan kan liggen.
PS/XBL: Nogne
Nope. Dat zegt helemaal niets over je setup.... Zonder meer informatie over de setup is het enige wat wij kunnen zeggen "Da's mooi balen voor je joh!"HanslH schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:11:
Ik dacht dat deze vragen wel ondervangen werden door het feit dat het met data roaming via 3g wel lukt?
Maak anders een VPN verbinding met je NAS, door de applicatie VPN server te installeren. Zo kun je je NAS bereiken met een intern adres.
Bedankt voor de info en opties. Wat betreft de wijsneuzen: synology werkt standaard met bepaalde poorten. Als ik daar mijn eigen feestje van had gemaakt had ik dat heus wel vermeld hoor 🙂
Wie is hier nu de wijsneus?HanslH schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:42:
Bedankt voor de info en opties. Wat betreft de wijsneuzen: synology werkt standaard met bepaalde poorten. Als ik daar mijn eigen feestje van had gemaakt had ik dat heus wel vermeld hoor 🙂
Intern werkt Synology met bepaalde poorten, hoe jij extern je nas benaderbaar maakt is je eigen keuze. Als jij geen verbinding met je nas kan maken, en wel hulp wil vanuit het forum. Dan moet je de mensen die je willen helpen niet voor wijsneus uitmaken, want dan zal de hulp snel minder worden.HanslH schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:42:
Je geeft namelijk geen informatie met hoe jij je setup hebt ingesteld. Dus nogmaals, hoe benader je je nas.
Daarbij heb je GeoIP blocking aangezet?
Hoe ik mijn nas benader staat in de eerste zin: met synology ds software. Misschien is het niet duidelijk wat dat is: het zijn apps die bv op je iphone/ipad staan: ds file, ds video, ds audio, ds note. Deze apps gebruiken standaard bepaalde poorten. In je router forward je deze poorten naar je nas. Aangezien ik naast de pedante ook zinnige antwoorden kreeg was mijn oorspronkelijke vraagstelling blijkbaar toch niet hopeloos.
Dat is 1 van de vele mogelijkheden. Probeer nu niet weer de wijsneus uit te hangen en vertel eens precies hoe je het hebt ingericht, zonder gebruik te maken van algemene termen zoals software en bepaalde etc.HanslH schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:26:
Hoe ik mijn nas benader staat in de eerste zin: met synology ds software. Misschien is het niet duidelijk wat dat is: het zijn apps die bv op je iphone/ipad staan: ds file, ds video, ds audio, ds note. Deze apps gebruiken standaard bepaalde poorten. In je router forward je deze poorten naar je nas. Aangezien ik naast de pedante ook zinnige antwoorden kreeg was mijn oorspronkelijke vraagstelling blijkbaar toch niet hopeloos.
Als je niet geholpen wil worden, open dan ook geen topicHanslH schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:26:
Als je wel wil worden geholpen: begin dan eens met een topicstart die wat info geeft...
'DS Software' heeft niks te maken met welke poorten jij extern gebruikt, eventuele firewall blokkades aan je NAS kant en of je vanaf je netwerk uberhaupt je NAS kan bereiken (of dat het ook echt geblokkeerd wordt)
Daarom: probeer dat ding eerst maar eens te pingen, de allereerste netwerk troubleshooting stap...
Fixing things to the breaking point...
Zoals velen al melden, zonder info blijft het gissen. Gebruik je quick connect of heb je zelf alle services gemapped.. gebruik je vpn of ssh tunnels. Zoals je nu reageerd nodigt het niemand uit om te antwoorden.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik vraag juist welke poorten je gebruikt omdat er geen standaard poorten vanaf buitenaf zijn. Ik gebruik namelijk geen poort 5000/5001 om mijn nas te gebruiken. Dit omdat ik vaak mijn nas niet kon bereiken vanaf openbare wifi hotspots.HanslH schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:26:
Als je een VPN server hebt draaien, adviseer ik die te gebruiken op je wifi hotspot. Als je geen vpn hebt draaien kan je proberen je nas op port 80/443 te benaderen (dit kan alleen als je portforwarding zo hebt ingesteld).
Als je gebruik maakt van de Synology tool om je port forwarding in je modem in te stellen, kan je bovenstaande port forwarding aanpassen (via je mobielbreedband) en daarna moet het werken.
(Als je thuis bent zou ik even in "Reversed Proxy" duiken
Tja, je kunt een beetje hautain lopen doen over standaard porten en appjes op je iphone, of gewoon even duidelijk technische informatie geven over je setup.
Welke porten, hoe zijn deze gemapt, rechtstreeks of via een VPN, wifi bij een kennis thuis of wifi in een megagroot zakelijk hotel? Werken andere porten wel?
Al eens gevraagd aan iemand op zo'n locatie dat het normaal is dat niet alles via een wifi-hotspot te benaderen is?
Wat voor onderzoek heb je nog meer gedaan dan alleen op het wifi icoontje van je telefoon te klikken?
Welke porten, hoe zijn deze gemapt, rechtstreeks of via een VPN, wifi bij een kennis thuis of wifi in een megagroot zakelijk hotel? Werken andere porten wel?
Al eens gevraagd aan iemand op zo'n locatie dat het normaal is dat niet alles via een wifi-hotspot te benaderen is?
Wat voor onderzoek heb je nog meer gedaan dan alleen op het wifi icoontje van je telefoon te klikken?
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1