Hallo allemaal,
5 jaar geleden heb ik mijn eerste PC gebouwd en nu komt het toch dat een aantal onderdelen aan vervanging toe zijn. Met name mijn grafische kaart heeft momenteel problemen en maakt veel lawaai en heeft zo de nodige kuren. Ik gebruik mijn PC eigenlijk voornamelijk voor gamen. Dit is mijn build:
Cooler Master Midi Tower CM 690 II Basic ATX No PSU
Asus P7P55 LX iP55, SATA300 RAID, GLAN
Intel Core i5 760 2.80GHz 2.5GT/s 8MB Box
Noctua Processor Koeler NH-U12P-SE2 AMD & Intel
Kingston 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, XMP
XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6950 2GB 2xDVI/HDMI/2xDP
Cooler Master Voeding Silent Pro M 700W, Modulair
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x SATA Bulk (zwart)
Western Digital Harddisk 3.5 “Green 2TB, SATA300, Intellipower
Samsung Harddisk 3.5" 1TB, SATA300, 7200rpm, HD103SJ
Opmerkingen op deze build zijn ook altijd welkom. In ieder geval wil ik de grafische kaart, de processor en de RAM vervangen. Echter ligt mijn probleem dat ik niet weet hoe de compatibiliteit met de onderdelen werken, daarom vraag ik jullie ook om hulp. Verder wil ik weten of mijn moederbord nog bruikbaar is of dat ik deze ook moet vervangen?
Voor grafische kaart dacht ik aan de GTX1070 of GTX970. Beetje afhankelijk van de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik wil ongeveer zo 600/700 euro spenderen aan de grafische kaart en processor, minder is altijd welkom!
Het liefste zou ik nieuwe spellen weer op maximum willen spelen (bijvoorbeeld The Witcher 3, die ik momenteel niet aan kan).
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Stel vragen en opmerkingen gerust.
Enorm bedankt!
5 jaar geleden heb ik mijn eerste PC gebouwd en nu komt het toch dat een aantal onderdelen aan vervanging toe zijn. Met name mijn grafische kaart heeft momenteel problemen en maakt veel lawaai en heeft zo de nodige kuren. Ik gebruik mijn PC eigenlijk voornamelijk voor gamen. Dit is mijn build:
Cooler Master Midi Tower CM 690 II Basic ATX No PSU
Asus P7P55 LX iP55, SATA300 RAID, GLAN
Intel Core i5 760 2.80GHz 2.5GT/s 8MB Box
Noctua Processor Koeler NH-U12P-SE2 AMD & Intel
Kingston 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, XMP
XFX Videokaart PCI-e Radeon HD6950 2GB 2xDVI/HDMI/2xDP
Cooler Master Voeding Silent Pro M 700W, Modulair
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x SATA Bulk (zwart)
Western Digital Harddisk 3.5 “Green 2TB, SATA300, Intellipower
Samsung Harddisk 3.5" 1TB, SATA300, 7200rpm, HD103SJ
Opmerkingen op deze build zijn ook altijd welkom. In ieder geval wil ik de grafische kaart, de processor en de RAM vervangen. Echter ligt mijn probleem dat ik niet weet hoe de compatibiliteit met de onderdelen werken, daarom vraag ik jullie ook om hulp. Verder wil ik weten of mijn moederbord nog bruikbaar is of dat ik deze ook moet vervangen?
Voor grafische kaart dacht ik aan de GTX1070 of GTX970. Beetje afhankelijk van de prijs/kwaliteit verhouding.
Ik wil ongeveer zo 600/700 euro spenderen aan de grafische kaart en processor, minder is altijd welkom!
Het liefste zou ik nieuwe spellen weer op maximum willen spelen (bijvoorbeeld The Witcher 3, die ik momenteel niet aan kan).
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Stel vragen en opmerkingen gerust.
Enorm bedankt!