GTX1070+RX480 I.v.m DX12 "Explicit asynchronous multi-GPU" ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlace84
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04-2022
edit:
Sorry mods, titel had beter iets in de zin van "[DX12] Multi-GPU ervaringen en discussie" kunnen zijn :F

Kamp rood en groen zijn weer lekker verdeeld nu de RX480 het gpu-landschap over een paar weken wel of niet op z'n kop zal zetten. De GTX1070/80's zijn dan ook weer beesten van kaarten, je zou ervan gaan twijfelen :D en ik vroeg me dus af; waarom kiezen als het met DX12 mogelijk zou moeten zijn ze allebei te gebruiken?

Onderdeel van de nieuwe DX12-featureset zou "explicit asynchronous multi-GPU" zijn, een techniek die op DirectX-laag de SLI-technieken AFR (even/oneven frame per GPU) en SFR (helft van frame per GPU) met combinaties van Intel/nVidia/AMD-chips mogelijk zou maken. Ook zou het geheugen van beide kaarten apart aanspreekbaar (dus optelbaar?) zijn en gpu's gescheiden van elkaar gebruikt kunnen worden. Dat hoorde dacht ik tenminste bij de dx12 slides en hype toen het werd gepresenteerd.

Nou heb ik een lucid virtu gehad... leuke techdemo maar performde ruk door baggerdrivers die nooit goed hebben gewerkt. En ook 2 6800gt's in SLI die me toen hebben teleurgesteld, maar dit klinkt als een mogelijk volwassen aanpak van MS op de juiste plek. Als ze dit perfect weten te implementeren kwijl ik alvast om de voordelen en features van beiden kampen in 1 pc te kunnen gebruiken :9

Al zal verder je nooit cuda-code op je amd-kaart kunnen draaien of vice versa voor Mantle, beiden los van elkaar + het kunnen verdelen van een DX12-renderload zou mogelijk moeten zijn en ik hoor er niemand over.. heb nu zelf alleen DX11-kaarten liggen dus als iemand benches/meningen/evaringen/iets toe te voegen heeft over dit onderwerp: van harte welkom! :)

[UPDATE] Link gevonden! http://www.pcworld.com/ar...gether-in-directx-12.html
Goh, was toch niet zo'n gek idee ;) een GTX980 en Fury X kunnen dus al samen. Helaas ondersteunt dus alleen Ashes of the Singularity op dit moment het maar het zit er dus aan te komen.. ik sluit me alvast aan bij kamp geel! oOo

[UPDATE 2] Technisch artikel over hoe "Explicit Multi-Adapter" in DX12 werkt:
https://community.amd.com...sts-explicit-multiadapter

[UPDATE 3] Nog geen reacties, toch maar aanvullen :*)
http://wccftech.com/nvidi...al-gpu-flagship-graphics/
"Linked mode is available when there are multiple near-identical GPUs in the system ... to be combined into one larger addressable unit. So if let’s say we have two R9 390 cards ... twice the memory and twice as many GCN shader units. Essentially creating a 16GB, 5160 GCN core behemoth."

Lekkah :9~ klinkt beter dan SLI/CF! Nu ben ik nog meer benieuwd wie er hier ervaring mee heeft :Y

[ Voor 63% gewijzigd door Interlace84 op 20-06-2016 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Het klinkt goed maar ook wel misschien wat te goed? Van wat ik hoor is het punt dat de Devs het moeten implementeren, dus dat is maar te zien. Wat Nvidia ook zei is dat DX12 een mooie ontwikkeling is en dat er een hoop kan maar dat devs het moeten doen, zij zetten er vraagtekens bij of ze dit willen en eigenlijk zeiden ze ook dat devs een hoop werk uit handen geven omdat het een hoop werk scheelt en ze dat wel prima vinden Nvidia zegt ook dat ze aan nagenoeg elk spel/port meewerken.
Ook backward compatability zou misschien niet gegarandeerd zijn, ook zie ik Nvidia en AMD hier niet echt aan samen werken Nvidia zal zeker niet willen dat er een AMD kaart aan hun GPU hangt zie je ook met een descrete Physx kaart.
Dit was ook in 2014 voor AC gedoe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CathodioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik heb twee r390 kaarten en zit ook regelmatig te zoeken naar spellen die ondersteuning hebben voor explicit multi gpu. Mijn ervaringen met crossfire zijn belabberd, en ik hoop echt dat er spellen uit komen die goede support voor de nieuwe dx12 en Vulkan features hebben. Maar tot nu toe hoor ik er weinig over. ik dacht dat het DE nieuwe manier zou worden om betere graphics te tonen en om meerdere gpus op 1 videokaart te kunnen gebruiken zonder crossfire.

"Never underestimate the power of stupid people in large groups!"