Ik wil eindelijk van outlook afstappen, ik heb een eigen domeinnaam en een bestaand gmail account. Ik wil de mail die aan het domeinnaam is gericht laten binnenkomen op gmail en versturen via gmail. Ik werk dan overal met gmail (laptop, phone, tablet, kantoor)
Reden van de post: in het verleden eerder geswitched van pop naar imap en al eens een trial van Google apps gedraaid en merk dan vaak dat toch mails opeens opnieuw binnenkomen, veel dubbele mails en die hassle wil ik beperken. Vandaar dat ik wat advies/ervaringen zoek.
Volgens mij heb ik drie opties:
1. Google apps for work
-voordelen: domein is echt afzender, dus niet in sommige clients "on behalf of"
-nadelen: voor 1 domein kan ik best 4 euro per maand missen, maar als ik dan enkel dan on behalf of mis dan is dat wat zonder en het me niet waard, ik heb 1 mailbox en dat ben ik zelf. niets meer
2. Gmail de mail (via pop) laten ophalen bij de host.
-voordelen: gratis
-nadelen: volgens mij wat vertraging, gmail checkt elke x seconden, geen push of sneller
3. op domein een forward naar gmail
-voordelen: lijkt me sneller
-nadelen: niets dat ik me nu kan bedenken.
Ik neig naar optie 3, lijkt sneller dan optie 2. Zie ik iets stoms over het hoofd voor ik ga beginnen met de "migratie"?
Reden van de post: in het verleden eerder geswitched van pop naar imap en al eens een trial van Google apps gedraaid en merk dan vaak dat toch mails opeens opnieuw binnenkomen, veel dubbele mails en die hassle wil ik beperken. Vandaar dat ik wat advies/ervaringen zoek.
Volgens mij heb ik drie opties:
1. Google apps for work
-voordelen: domein is echt afzender, dus niet in sommige clients "on behalf of"
-nadelen: voor 1 domein kan ik best 4 euro per maand missen, maar als ik dan enkel dan on behalf of mis dan is dat wat zonder en het me niet waard, ik heb 1 mailbox en dat ben ik zelf. niets meer
2. Gmail de mail (via pop) laten ophalen bij de host.
-voordelen: gratis
-nadelen: volgens mij wat vertraging, gmail checkt elke x seconden, geen push of sneller
3. op domein een forward naar gmail
-voordelen: lijkt me sneller
-nadelen: niets dat ik me nu kan bedenken.
Ik neig naar optie 3, lijkt sneller dan optie 2. Zie ik iets stoms over het hoofd voor ik ga beginnen met de "migratie"?