Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gmail icm domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:33
Ik wil eindelijk van outlook afstappen, ik heb een eigen domeinnaam en een bestaand gmail account. Ik wil de mail die aan het domeinnaam is gericht laten binnenkomen op gmail en versturen via gmail. Ik werk dan overal met gmail (laptop, phone, tablet, kantoor)

Reden van de post: in het verleden eerder geswitched van pop naar imap en al eens een trial van Google apps gedraaid en merk dan vaak dat toch mails opeens opnieuw binnenkomen, veel dubbele mails en die hassle wil ik beperken. Vandaar dat ik wat advies/ervaringen zoek.

Volgens mij heb ik drie opties:

1. Google apps for work
-voordelen: domein is echt afzender, dus niet in sommige clients "on behalf of"
-nadelen: voor 1 domein kan ik best 4 euro per maand missen, maar als ik dan enkel dan on behalf of mis dan is dat wat zonder en het me niet waard, ik heb 1 mailbox en dat ben ik zelf. niets meer

2. Gmail de mail (via pop) laten ophalen bij de host.
-voordelen: gratis
-nadelen: volgens mij wat vertraging, gmail checkt elke x seconden, geen push of sneller

3. op domein een forward naar gmail
-voordelen: lijkt me sneller
-nadelen: niets dat ik me nu kan bedenken.

Ik neig naar optie 3, lijkt sneller dan optie 2. Zie ik iets stoms over het hoofd voor ik ga beginnen met de "migratie"?

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Er is nog een optie:
Zoho mail gebruiken. Lijkt veel op gmail qua interface, als het goed is kun je gratis tot 3GB aan email er hosten op je eigen domeinnaam.

• jaspov
Thanks. Ik zal er eens goed naar kijken. Denk wel dat ik echt voor gmail ga omdat mijn calender en contacts daar ook al staan en zo makkelijk integreren in andere mobiele devices. Dat en de spamfilters van Gmail.

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 10:21

amx

Ik heb zelf een eigen domeinnaam via de hoster geforward naar een outlook account. Daar zit wel vertraging in. Ik hoor dit ook van meer mensen. Ik weet dus niet of keuze 3 per sé sneller is. Geen idee of vertraging erg belangrijk voor je is, of dat dit verschillend is bij verschillende providers. Voor mij werkt het zo trouwens wel prima. Voordeel van de Outlook account is dat ik ook vanaf mijn eigen domeinnaam kan sturen (als alias toegevoegd). Mogelijk kan dit ook via Gmail.

• jaspov
Dank. Kan ook via Gmail. alleen laten sommige clients dan een "on behalf of zien" maar dat is me die 4 euro per maand wel waard om dat zo te laten.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb op mijn domein een aantal alias adressen zitten die direct forwarden naar mijn gmail. Ik heb daar tot op heden niet echt iets van vertraging op gemerkt. Ik haal ook met mijn gmail via pop3 de mail uit mijn oude hotmail account, daar zit inderdaad soms wel wat vertraging.

Desktop | Server | Laptop

• jaspov
Rupie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:54:
Ik heb op mijn domein een aantal alias adressen zitten die direct forwarden naar mijn gmail. Ik heb daar tot op heden niet echt iets van vertraging op gemerkt. Ik haal ook met mijn gmail via pop3 de mail uit mijn oude hotmail account, daar zit inderdaad soms wel wat vertraging.
Thanks, dan ga ik voor die optie. Je domein komt ook lekker door in de praktijk bij afzenders?

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:15
Ik weet niet of het nog steeds werkt maar tot een tijdje geleden kon je een gratis Google Apps account krijgen met 1 user. Als ik het zo lees is dat genoeg voor jou. Dit was mogelijk via een Google appengine linkje(uitleg is op verschillende websites te vinden online) . Zelf gebruik ik dit gratis account alweer een aantal jaar en het werkt perfect. 1 inbox met 1 mail adres en zoveel aliassen als je maar wilt is mogelijk hiermee.

• jaspov
Helaas, kan niet meer. ook niet meer met trucs.

Inmiddels over. Host forward naar gmail en alles in gmail. Wel wat issues gehad
-op iOS devices, as je gmail installeerd, is je afzender je gmail adres. door te installeren via "other" kan je een alias toevoegend. Evengoed dat nog een setup voor gmail voor kalender en contacten
-oude mails overgezet uit outlook. Dat gaat traaaaaaag. Google throttled. Uiteindelijk een aantal dubbele mails en een aantal oude mails die een verkeerde datum hadden. Duplicates opgelost dmv thunderbird. Datum fixen kan daar ook mee
-voor snelheid de all mail map uitgezet in opties. echter heb je die op iOS nodig als je archiveert, moest weer aan dus
Pagina: 1