[Win10] Beeldschem flikkert zwart, vreemde kleuren, etc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• moisgek
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-12-2022
Mijn vraag

Ik weet niet meer waar ik zoeken moet

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 pro
Malware bytes
Avira
Housecall online scan
Ccleaner
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Oneindig Scannen,
Vage programmas die het niet meer doen verwijderen.

Hallo,

Ik heb een snelle pc, maar sindskort lijkt het wel alsof de pc vol zit met virussen. Of de videokaart is gewoon stuk. Maar dat lijkt me niet want de temperaturen zijn 40 50 de laatste keer dat ik keek.
En toen iemand bij mij aan het gamen was, zei hij ook nee dat zijn normale temperaturen.
En virussen ik heb zoveel scans gedaan met verschillende programmas maar hij vind gewoon niks.

De symptonen van de pc :

Beeldscherm 1 seconde zwart scherm. Dit gebeurt heel vaak.
Browsers, vensters, menu opeens traag.
Windows meld zich vanzelf af, zodra ik even wegben, dit deed hij voorheen niet.

Ik heb een keer een email gehad, met waarin werd gedeeld dat er een poging tot hacking werd gedaan.
En ik kon op een link klikken, naar waar de hacker zat?
En die zat in amsterdam. Mja waarschijnlijk valse ip adres ofzo.

Nu weet ik dus niet waar ik moet zoeken moet..

Zit er een hacker mij voor de lol te dollen ?
Heb ik ongevonden virussen ?

Videokaart defect ? lijkt me sterk, net nieuw net zoals alle andere onderelen :(. Paar maanden/halfjaar.
Monitor ook net nieuw.

Clean driver install gedaan.

Misschien weten jullie iets, voordat ik hem naar de pc winkel terugstuur voor onderzoek. ;)

Zou het stof zijn ?

En in battlefield 4, krijg ik soms groen gele kleuren, en zie ik geen details meer geen bomen of wat en ook alleen maar kleuren. ;) Was ik vergeten te melden. Dus misschien toch de videokaart ?

[ Voor 6% gewijzigd door moisgek op 20-06-2016 20:42 ]

Alle reacties

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-01 11:48
Je springt een beetje van de hak op de tak, dus het is moeilijk een diagnose te stellen.
We hebben wat meer informatie nodig om je te kunnen helpen:
wat voor PC heb je, wat zijn de specs (dus processor, geheugen, videokaart, enzovoort) dat helpt namelijk bij het uitzoeken.

Probeer eens een exacte probleemomschrijving neer te zetten: wanneer gebeuren er bepaalde dingen, wat zijn nu precies je klachten? zijn de klachten herhaalbaar (elke keer als ik.... dan gebeurt er ...).

De zaken zoals jij die nu beschrijft kunnen alle kanten op:
- je geeft aan dat je op een link hebt geklikt. Mijn eerste ingeving zou dan zijn dat je een virus of malware hebt opgelopen. Die link was het 'lokaas' om je een vorm van malware te laten installeren.
Maar ik zou verwachten dat malwarebytes dan wel iets zou moeten vinden...

Je geeft ook aan dat je vreemde kleuren krijgt bij BF4. Ook dat kan van alles zijn: van een kapotte kabel (van videokaart naar monitor) tot inderdaad oververhitting of niet goed werkend geheugen op je videokaart.

Met wat je nu beschrijft zou mijn aanpak zijn:

- kast open, videokaart eruit, en opnieuw goed monteren. Kabel naar monitor nakijken,
- vervolgens een clean install (dus harddisk/ssd formateren) van je Windows 10

Maar misschien heb je wel meer info die bovenstaande overbodig maakt.
Probeer dus even goed te formuleren wat er allemaal mis gaat en wat je ziet. En vooral ook of de fouten die je ziet herhaalbaar zijn.

Succes!!!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^ met hierboven :)

welke kabel gebruik je voor je monitor?

Afbeeldingslocatie: http://14635-presscdn-0-96.pagely.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/08/videocables1.jpg

als het de blauwe VGA is, is die heel gevoelig voor goed aansluiten, goed contact, namelijk omdat die analoog is. Het ene pinnetje doet rood, de ander blauw, de ander groen

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/DtrXl.gif

waarentegen het bij de andere 3 allemaal digitaal is, en het resultaat is ook digitaal, dus 0 of 1 oftewel, geen beeld of goed beeld. Geen tussenweg. Ik zou je aanraden om 1 van de laatste 3 te gebruiken. In computerland zijn DVI en Displayport de meest gebruikte. Hdmi is toch meer voor TV, maar mag net zo goed. Gamers zullen altijd voor Displayport gaan omdat die de hoogste resoluties bij de hoogste refreshrates ondersteund, maar denk niet dat dit voor jou van belang is.

Als je meerdere scanprogramma's gebruikt hebt (waaronder Malwarebytes) die allemaal niets kunnen vinden lijkt de kans vrij klein dat je ook écht iets serieus hebt opgelopen. 't Is geen zekerheid, maar als je niet zeker weet of je wel op een verkeerde link hebt lopen klikken en bijlages hebt lopen uitvoeren, dan kun je redelijk gerust gaan slapen als ze allemaal niets vinden.

btw Ccleaner is een toffe tool, maar geen anti-virus/malware/cryptoware whatevah .. puur een opschoon-tool die fouten uit je register haalt, meestal ten gevolge van verkeerde/onvolledige un-installs van programma's..

Browsers, vensters, menu opeens traag kan door vanalles komen. Pak de taskmanager erbij (CTRL+SHIFT+ESC), laat alle processen zien, sorteer op CPU en check welk proces bovenaan staat te loeien.. that's your culprit! Doe dit ook voor geheugen .. als jouw werkgeheugen >90% in gebruik is, is dat ook een serieus probleem wat voor vertraging zal zorgen. Kijk welke het meeste afsnoept en zorg dat je daar vanaf komt

Afbeeldingslocatie: http://www.xdude.com/images/windows-8.1-high-cpu-2-task-manager1.png

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-06-2016 21:12 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04-2025
Upgrade van Windows 10 gedaan of een full clean install? Upgrade naar Windows 10 geeft nogal problemen met zich mee. Vooral traagheid wordt ondervonden. Dat je beeldscherm niet lekker gaat soms kan er aan liggen, maar ook aan iets anders. Dit is lastig uit te sluiten zo 123.

• moisgek
Oke om alle vragen in 1 reactie te zetten, ik denk dat het me gaat lukken :)

De specificaties

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 6700K @ 4.00GHz 19 °C
Skylake 14nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1332MHz (15-17-17-35)
Motherboard
MSI Z170A GAMING PRO (MS-7984) (U3E1) 31 °C
Graphics
DELL U2515H (2560x1440@59Hz)
NVIDIA GeForce GTX 970 (MSI) 35 °C
Storage
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SSD) 30 °C
1863GB Western Digital WDC WD2003FZEX-00Z4SA0 (SATA) 29 °C

Waarvan ik er 1tje nog heb gedisabled, een oude.

Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
Realtek High Definition Audio

De problemen zijn :

In vooral battlefield 4 online, valt hij voor 3 seconde op een zwart scherm en dan is hij weer terug in beeld. Alsof er niks is gebeurd ( nja als ik niet met de helicopter ben gecrashed met 4 mensen erin).
Op een zwart scherm vallen doet hij in battlefield 4, meestal 3 keer binnenn een minuut, en dan is hij weer een tijdje rustig.

Nu ik dit net even typte sprong hij voor 1 seconde op zwartscherm :).

Voorderest ja ik heb nog wat dingen geprobeerd, kabels er opnieuw in. ( Displayport).

Andere kabels eropnieuw in. Boel verplaatsten enzo.. Netjes maken. Ruimte maken voor de kabels < zat eerst erg strak bij achterkant van de bureau>.

En de screensaver settings veranderd. Stond op 1 minuut in screensaver ofzo.

En nu is hij ook aan het scannen , ene C en D, en een partitie ofzo,

Hij staat nu op 6 detecties. Ben al blij dat hij wat heeft gevonden, eindelijk :) ben benieuwd of hij na de verwijdering van detecties , normaal doet.

Firefox 400 mb. Avira, 245 mb.
Systeemgeheugen en gecomprimeerd geheugen. 232 MB. Met een <<donkeroranje>>vakje ?. Enorme rollercoaster qua mb gebruik ?

is zon donkeroranjevakje gevaarlijk ?

hoe kom ik erachter of het een fresh install was of niet ?

hij staat nu op 8 8)7 8)7 8)7 .. Ik denk dat het probleem is gevonden, maar dat kunnen we achteraf pas zeggen :)

*update*

In windows lijkt het sneller te gaan.

Scrollen alles venters dat soort dingen.

Alleen net in battlefield 4 online, bleef er een achtergrond hangen. Dus nieuwe situaties maar een oude situatie ( achtergrond) bleef hangen.
en het zwarte scherm voor 1 seconde gebeurde dit keer wel heel erg vaak .

Nja een goed weekend.

oke update 2

Drivers opnieuw geinstalleerd.

1e keer kon het mijn videokaart niet vinden.
2e keer wel. ik heb daarna iets gedisabled, IGD ofzo. En toen vond het mijn videokaart wel.

En mijn beeldschermadapter staat nu wel netjes in de lijst! bij apparaatbeheer. ( eerst niet . )

Oude harde schijf ook maar op inschakelen gezet.

Ik zie het wel weer gebeuren, de zwart scherm, ( ik hoop het niet ). 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door moisgek op 26-06-2016 01:49 ]

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:02
Is het niet gewoon een verouderde driver van je grafische kaart die een conflict heeft?

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heeft dat moederbord een onboard video? Zoja trek je videokaart er eens uit en probeer het eens met je onboard

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Detecties zegt niks. Het kan ook zijn dat er 'cookies' gedetecteerd hebben wat 0% effect heeft op je hardware of non-browser software.

• moisgek
Hallo , ik zal binnenkort de reacties doorlezen, ik heb een hele tijd geen problemen gehad.

Ik had een trucje geleerd van youtube. Met dp kabel. Scherm uit doen. kabels eruit, en opnieuw erin doen scherm aan. Vandaag niet gedaan, toch erg lang gespeeld.

Maar bf4 ging uit volledig scherm.

Maar nu heb ik het kunnen vastleggen, zo blij, want nu kunnen jullie er hopelijk iets mee.

YouTube: YouTube

En geen idee waarom er .be in de youtube link staat.

Let vooral op de groene blauwe flashes in het begin. En de zwarte daarna..

Note : bf4 ging vanzelf uit volledig scherm.
note 2 : vandaag de dp kabel niet eruit gehaald, en misschien ligt het aan mij ( weet ik niet zeker ) maar het lijkt wel alsof ik een verschil zie als ik dat trucje van youtube doe. Maar dat kan ook aan mij liggen. O-)

[ Voor 37% gewijzigd door moisgek op 06-07-2016 22:09 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nice van dat filmpje d:)b

al eens een andere videokaart geprobeerd? en een andere monitor!?
da's een snelle test en dat sluit veel uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2016 09:12 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• moisgek
Daar heb ik het geld niet voor. En ik kan dat niet helaas.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

buurman/vriend/kennis heeft toch wel een monitor die je eventjes kunt lenen?
Hij moet alleen wel een paar verschillende aansluitingen hebben zodat je ze allemaal even testen kunt. Dus niet een te oud ding.
kaasaanfiets schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:03:
Heeft dat moederbord een onboard video? Zoja trek je videokaart er eens uit en probeer het eens met je onboard
@moisgek: heb je dit al geprobeerd??

volgens mij heeft jouw moederbord deze aansluitingen ..

Afbeeldingslocatie: https://www.kiebel.de/out/pictures/generated/product/5/1680_1050_90/012430-72c462.jpg

dus de grafische kaart eruit, en dan de DELL monitor aansluiten via de DVI of HDMI aansluiting op het moederbord.

Kennelijk zijn er vaker problemen met de DELL monitoren ..

U2515H Randomly goes black
U2515H Randomly goes black and it is flickering

Problem solved by switching to Nvidia graphic card. If you have Radeon HD 5770 - don't buy this and similar Dell monitors.
ander model

etcetera..
https://www.google.nl/search?q=DELL+U2515H+flicker

heb je er nog garantie op ?? komt ie bij een fysieke winkel vandaan? Dan kun je er even mee langs gaan, anders zit er helaas weinig anders op dan hem te gaan opsturen .. maar dan was het wel leuk om eerst te weten of hij het op een andere pc wel goed doet. Dus ga met jouw monitor even naar diezelfde buurman/vriend/kennis.

Misschien is er anders hier een tweaker die je even helpen kan? in welke plaats/regio woon je?

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2016 09:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Onwaarschijnlijk dat het malware is, ik ben zo vrij het topic te verplaatsen van Beveiliging & Virussen naar de beeldscherm-buren.

En ik pas de topictitel aan: "Ik weet het even niet meer" is misschien effectieve click-bait maar zegt inhoudelijk niets en da's niet de bedoeling ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Het lijkt mij op een grafische kaart probleem, maar het kan uiteraard van alles zijn.

Gebeurt het ook wanneer je alleen op je Intel onboard zit aangesloten zonder je Geforce kaart in je pc?

Ik had namelijk dat mijn ddr4 werkgeheugen op 3000mhz XMP instelling het scherm deed knipperen wanneer de Intel GPU van voltage wisselde. Dus dat toen op 1.14volt gezet en werkt het nu perfect.

Je zou ook je werkgeheugen eens op 2133mhz kunnen zetten in plaats van 2600mhz, best kans dat het geknipper dan weg is zonder dat je iets merkt van het snelheidsverschil.

[ Voor 18% gewijzigd door Chaosstorm op 07-07-2016 12:07 ]

• moisgek
Morgen reageer ik uitgebreid :). Alvast bedankt voor jullie hulp.

Wat ik nu heb geprobeerd, is dp 1.2 enablen via monitor settings. ( was uit).
De kabels achter de pc herordenen. Ze zo neerzetten dat de keyboard of muiskabel de kabel van de beeldscherm het op 1 of andere manier er niet uit trekt. ( kan natuurlijk ook gebeuren )..

Tot nu toe geen problemen.. tot morgen :)

• moisgek
Een week later, Geen zwart scherm meer gehad.

Wat ik vorig week weekend heb gedaan was dus dp 1.2 enablen ( op de monitor).
De kabels netjes maken zeg maar zorgen dat ze elkaar niet in de wegzitten.
Oja en en drivers opnieuw installeren, zonder geforce experience.

Sindsdien geen probleem meer gehad. Mij betreft slotje.

Eigenlijk zou ik alles willen terugdraaien, het probleem simuleren zeg maar, maar ik wil niet op dat moment uitkomen dat het niet meer opgelost kan worden. :9 Nu zit ik goed _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door moisgek op 16-07-2016 16:40 ]

Pagina: 1